Gå til innhold

Gode grunner til ikke gi foreldreansvar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anser du som en god grunn til at en far ikke skal få foreldreansvar?

er faren for at far kan kidnappe et barn med seg utlands stor eller er det vanskelig for en far likevel å gjennomføre det selv om han har foreldreansvar ?

Anonymkode: 432df...be2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nærmest alle fedre som ønsker foreldreansvar får det, det skal mye til å bli nektet det.

Jeg tenker at det kan være problematisk i noen tilfeller at f.eks en kriminell rusmisbruker uten samvær har foreldreansvar, det vanskeliggjør ting som å opprette bankkonto, få pass osv for den forelderen barnet bor hos 100%, men jeg er usikker på om engang det er grunn nok til å nekte.

Anonymkode: b8fb8...014

Skrevet

Det handler vel ikke om å nekte, men hva som er praktisk. 

Jeg har foreldreansvar alene og hvis far ønsker det så får han det. Men det er praktisk siden han bor et stykke unna at han ikke har det mtp alt det praktiske som må i orden ved å ha barn. Faren har samvær og snakker med barnet veldig ofte. 

Anonymkode: c414f...1ed

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt. Er det to separate spørsmål eller er de i sammenheng med hverandre? Lurer du på hva som er en god nok grunn til å nekte en forelder foreldreansvar, eller hva jeg syns er en god nok grunn?

Realiteten er jo at det skal svært (!) mye til for å nekte noen foreldreansvar, mens jeg syns f.eks at en forelder som ikke ønsker samvær med barnet heller ikke skal ha krav på å bestemme noe som helst, og dermed ikke bør ha krav på foreldreansvar. 

Og det med kidnapping vet jeg ingenting om. Men så lenge passet til barnet er i dine hender, skal det være svært vanskelig å få med seg barnet langt avgårde. Men når det er sagt, så er det jo ikke umulig. 

Anonymkode: 8ad40...f7e

Skrevet

Det finnes nesten ikke grunner om faren vil. Vanligste grunnen til lite eller ingen samvær er fordi faren ikke vil/gidder.

Eller barnet er stort nok til å ikke ville selv.

Selv voldelige fedre får samvær i dag.

Anonymkode: 971d1...360

Skrevet

kun hvis han driver med pyskisk og fysisk vold, er misbruker, eller det er fare for kinapping, eller at han ikke jobber og ikke har noe og tilby barnet/barna

Anonymkode: e1f29...b7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...