Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 22 år og har en kjæreste på 23. Vi ønsker virkelig å få barn sammen. Dette ble bestemt 8 januar 2018. Jeg sluttet med P piller samme dag og forventet mens. Det fikk jeg 3 dager etter pilleslutt. Helt til nå har eggløsning og mens vært normal med 1 måned mellom hver mens og 2 uker etter mens-slutt kommer eggløsning. Nå er vi i april å begynner å bli urolige. Jeg vet at det å bli gravid ikke skjer ved et blunk, men skuffelsen blir større og større for hvær gang. Vi har ikke barn fra før, men elsker å ta vare på tantebarnene på 6 måneder, 2 år, 3 år og 5 år. Har dere noen tips om hvordan dette muligens kan skje fortere uten å måtte dra på legebesøk? Tips på mat, trening, samliv eller noe annet. (Kan stress ødelegge?) isåfall hjelper massasje? Gå turer, hjelper romansen i forholdet?

For meg er dette svært tungt. Som jente er det lett å tro det er min feil. Noe jeg gjør. Han har nemlig gjort en jente gravid før, men hun valgte abort. 

Håper da at noen har råd, trøst eller erfaringer å gi, for vi er klare for å stifte familie! :-)

Anonymkode: 2bfee...312

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144345683-vil-ha-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har prøvd veldig kort tid.... det å tenke på lege er helt bortkastet. Legen kommer ikke til å gjøre noe som helst! Man må regne med å prøve opptil 1 år før man kan begynne å tenke på det som unormalt. Siden dere er så unge må dere antagelig prøve i 1,5 år før legen gjør noe som helst. Synes ærlig talt det er litt respektløst å syte over at dere har prøvd 3 mnd uten resultat og legger dette i en tråd for ufrivillig barnløse.... mange her har prøvd i mange ÅR. Du fremstår som veldig umoden - "jeg vil ha barn og det skal skje NÅ, og om det tar 3 mnd med prøving så går verden under og det er synd på meg." Du er veldig ung og du har masse tid. 

Slutt å klag, slutt å stress, lev som normalt. 

(Og nei, jeg er ikke en sur bitter dame som sliter med barnløshet selv)

Anonymkode: a0ef1...14b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144345683-vil-ha-barn/#findComment-148728156
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere har prøvd veldig kort tid.... det å tenke på lege er helt bortkastet. Legen kommer ikke til å gjøre noe som helst! Man må regne med å prøve opptil 1 år før man kan begynne å tenke på det som unormalt. Siden dere er så unge må dere antagelig prøve i 1,5 år før legen gjør noe som helst. Synes ærlig talt det er litt respektløst å syte over at dere har prøvd 3 mnd uten resultat og legger dette i en tråd for ufrivillig barnløse.... mange her har prøvd i mange ÅR. Du fremstår som veldig umoden - "jeg vil ha barn og det skal skje NÅ, og om det tar 3 mnd med prøving så går verden under og det er synd på meg." Du er veldig ung og du har masse tid. 

Slutt å klag, slutt å stress, lev som normalt. 

(Og nei, jeg er ikke en sur bitter dame som sliter med barnløshet selv)

Anonymkode: a0ef1...14b

Takk! Godt noen setter ord å det.

Hilsen ei som har prøvd å få barn i 16 måneder.

Anonymkode: 39460...2ec

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144345683-vil-ha-barn/#findComment-148728182
Del på andre sider

Kjære deg, dere har prøvd i tre små måneder. Med mindre dere ikke har sykdommer som kan påvirke fertiliteten så må dere mest sannsynlig prøve i 1 år før noen leger vil ta dere seriøst. Og som flere over her sier så synes jeg det blir respektløst å syte over 3 måneder. Du har ingen anelse av hva det vil si å være ufrivillig barnløs, vi er flere her som prøver å mange år, og som fortsatt ikke har lyktes med drømmen vår. 

Mitt råd til deg er å hold motet oppe, tenk positivt og ikke stress. Ta folsyre, spis et normalt og variert kosthold og hold deg i aktivitet.

Hilsen noen som har prøvd i 4 år der 1 år er prøverør. 

Anonymkode: c9c49...c93

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144345683-vil-ha-barn/#findComment-148728519
Del på andre sider

Jeg oppfattet ikke innlegget til Ts som sytete og nå synes jeg det er flere av dere som svarer som er ufine..

For å ta spm til Ts seriøst:

- ha sex annenhver dag (ha det gøy!!!)

- evt test når du har EL for å lære og kjenne syklusen din (flere har tidligere eller senere EL enn de først trodde). 

- «normalt» stress påvirker IKKE fertilitet!!! Så bare stress ;) Men da blir jo livet så kjedelig.. 

- røyk/ snus/ alko nedsetter fertiliteten

- trening og sunt kosthold skader aldri :) 

Tror du må være minst 25 år for å bli henvist til utredning/ IVF i det offentlige. Men har du midler, så start i det private med utredning hvis du lurer. 

Men altså: 22 år og dere har livet forran dere!! Så nyt på veien! 

Anonymkode: 84d56...2a6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144345683-vil-ha-barn/#findComment-148732358
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...