Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #1 Skrevet 11. april 2018 Etter 7 år sammen, hvorav det siste 1,5 av de har vært veldig vanskelige og ulykkelige, har jeg i dag bestemt meg for å gå fra ham. Vi har et barn på 2 år samnen, og vi eier et hus sammen, som ingen av oss har råd til å sitte med alene. Hvor begynner jeg? Hvordan går jeg fram for å gjøre et slikt brudd så raskt og skånsomt som mulig? Anonymkode: 152b9...09d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #2 Skrevet 11. april 2018 Først ringer du familievernkontoret så dere får time til mekling, det kan være litt ventetid på det. Så må dere legge ut huset for salg. Først når dere da har fått en takst på huset og vet sånn ca hva dere vil sitte igjen med av egenkapital når det blir solgt kan dere tenke på hva slags bolig hver av dere kan kjøpe/leie etter bruddet. Dere må ha hatt mekling og bestemt samvær før dere vet hva slags støtteordninger dere evt har krav på. Anonymkode: f9738...f8e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #3 Skrevet 11. april 2018 Brudd her også. Utrolig tøft. Mitt råd er å bestemme deg for EN ting pr dag, som du gjør for deg og EN praktisk ting. I dag har jeg feks snakket med en god venninne og ringt megler. Ett skritt av gangen. Lykke til! Anonymkode: cfb6b...664
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 Jeg er i samme båt. Det jeg sliter mest med er å få sagt det til han. Det passer aldri. Kvier meg også for å såre han og ungene. Men det må gjøres og jeg må bare kvinne meg opp. Så blir det meklig og lete etter leilighet. Det er så utrolig dyrt i området vi bor og skolen her er så presset. Derfor har jeg forsøkt å tenke alternativt. Jeg har tenkt å foreslå at vi leier en hybel som jeg og han kan bytte på å bo så slipper barna å flytte på seg. Hvis det blir vanskelig blir jeg og leie i nærorådet om jeg kan. Men som sagt først må jeg si det. Så enkelt, men så vanskelig. Anonymkode: 4227f...17e
oslofrk Skrevet 12. april 2018 #5 Skrevet 12. april 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er i samme båt. Det jeg sliter mest med er å få sagt det til han. Det passer aldri. Kvier meg også for å såre han og ungene. Men det må gjøres og jeg må bare kvinne meg opp. Så blir det meklig og lete etter leilighet. Det er så utrolig dyrt i området vi bor og skolen her er så presset. Derfor har jeg forsøkt å tenke alternativt. Jeg har tenkt å foreslå at vi leier en hybel som jeg og han kan bytte på å bo så slipper barna å flytte på seg. Hvis det blir vanskelig blir jeg og leie i nærorådet om jeg kan. Men som sagt først må jeg si det. Så enkelt, men så vanskelig. Anonymkode: 4227f...17e Sender både HI og deg en klem! Jeg sa i fra i går. Det var helt grusomt, men må vet jeg at det kpmmer til å bli bedre! Jeg tenker på barna, som opplever at jeg blir en utrolig dårlig utgave av meg selv sammen med ham. År med manipulering, halve sannheter, skuffelser og smerte. Nå skal jeg jobbe for å bli det beste av meg selv! Når de blir store kan jeg fortelle. Nå må jeg passe på å snakke med noen få voksne mennesker som vil meg vel. Kom igjen jenter! Gjør det dere må og begynn å bygge deres eget nye liv. Lykke, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2018 #6 Skrevet 18. april 2018 På 12.4.2018 den 6.51, oslofrk skrev: Sender både HI og deg en klem! Jeg sa i fra i går. Det var helt grusomt, men må vet jeg at det kpmmer til å bli bedre! Jeg tenker på barna, som opplever at jeg blir en utrolig dårlig utgave av meg selv sammen med ham. År med manipulering, halve sannheter, skuffelser og smerte. Nå skal jeg jobbe for å bli det beste av meg selv! Når de blir store kan jeg fortelle. Nå må jeg passe på å snakke med noen få voksne mennesker som vil meg vel. Kom igjen jenter! Gjør det dere må og begynn å bygge deres eget nye liv. Lykke, lykke til! Da har jeg også kvinnet meg opp og fått sagt i fra at jeg vil ut av forholdet. Det gikk faktisk overraskende fint. Håper resten av bruddet blir like rolig og ordentlig, da er det virkelig håp for godt samarbeid fremover. Må si at vi har fått det bedre etter den praten. Ting er mer avklart og ingen usikkerhet lenger. Vet det kommer skjær i sjøen og kameler som må svelges, men nå har vi hatt det ganske dårlig lenge og ikke mye klarer å toppe det av kameler og skjær. Det gjenstår enda å fortelle barna, vi er bekymret for den samtalen. Men jeg vet at på sikt så blir det bedre for de. Takk for dytten 👍☺ Anonymkode: 4227f...17e
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #7 Skrevet 19. april 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Da har jeg også kvinnet meg opp og fått sagt i fra at jeg vil ut av forholdet. Det gikk faktisk overraskende fint. Håper resten av bruddet blir like rolig og ordentlig, da er det virkelig håp for godt samarbeid fremover. Må si at vi har fått det bedre etter den praten. Ting er mer avklart og ingen usikkerhet lenger. Vet det kommer skjær i sjøen og kameler som må svelges, men nå har vi hatt det ganske dårlig lenge og ikke mye klarer å toppe det av kameler og skjær. Det gjenstår enda å fortelle barna, vi er bekymret for den samtalen. Men jeg vet at på sikt så blir det bedre for de. Takk for dytten 👍☺ Anonymkode: 4227f...17e Tusen takk for tilbakemelding! Så godt st det gikk greit😊 Her er det ikke så greit. Han er så lei seg og skuffet og jeg lar meg altfor lett påvirke. mht barna deres - hvor gamle er de? Våre er relativt små, så vi ble enige i går om at i stedet for å gjøre det stort og dramatisk skal vi heller vente til han har ny bolig og så si «her skal pappa bo». Jeg er mye mer komfortabel med det enn å skulle si «pappa skal flytte og vi vet ikke hvor». Det største barnet bor ikke hjemme, så vi venter med å informere det til etter at det minste har fått beskjed. Det er utrolig slitsomt nå - en av oss reiser bort på hytta eller til venner, men jeg skal klare det i en mnd 😜 lykke, lykke til! Anonymkode: cfb6b...664
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå