Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #1 Skrevet 11. april 2018 Har en datter med kraftig dysleksi. Var på foreldresamtale i går, og spurte læreren om hun ikke skulle hatt mer hjelp. Hun får tilrettelagt undervisning, og ekstra hjelp i noen fag. Fikk beskjed om at hun hadde spurt rektor, men det er rett og slett ikke ressurser. Føler det blir helt feil. Skal det gå utover de som trenger ekstra hjelp fordi kommuneøkonomien er skakk kjørt? Anonymkode: 7dcfe...6e9
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #2 Skrevet 11. april 2018 Er glad jeg bor i en annen kommune. Min får til å starte med 60 timer pr. år. tilrettelagt trening utenfor klasserommet. Tilpassede lekser og pc med hjelpeprogrammer. Dette er 3.klasse. Anonymkode: aba70...997
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #3 Skrevet 11. april 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Er glad jeg bor i en annen kommune. Min får til å starte med 60 timer pr. år. tilrettelagt trening utenfor klasserommet. Tilpassede lekser og pc med hjelpeprogrammer. Dette er 3.klasse. Anonymkode: aba70...997 Oi det var lite egentlig. Mitt barn får 150 timer pr år samt tilpassede lekser og iPad med programmer. Har sterk dysleksi men ingen andre vansker. Anonymkode: d9a2f...a0e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 Oj dette kan ikke skolen velge selv om du tar kontakt med ppt! Dem blir da tvunget til å komme med tilpassede lekser/lesekurs/ ekstra oppfølging og ikke minst så har hun krav på pc og lydbøker isteden for vanlige skolebøker! Hun har også krav på ekstra tid og bruke pc med retteprogram på prøver resten av skole livet! Ta kontakt med ppt du Anonymkode: 03a18...45b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #5 Skrevet 11. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Oj dette kan ikke skolen velge selv om du tar kontakt med ppt! Dem blir da tvunget til å komme med tilpassede lekser/lesekurs/ ekstra oppfølging og ikke minst så har hun krav på pc og lydbøker isteden for vanlige skolebøker! Hun har også krav på ekstra tid og bruke pc med retteprogram på prøver resten av skole livet! Ta kontakt med ppt du Anonymkode: 03a18...45b Vi har god kontakt med PPT. Hun har PC, men ikke lydbøker i alle fag. Skjønner jeg må ta telefon til de i morgen... Anonymkode: 7dcfe...6e9
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #6 Skrevet 11. april 2018 Ppt kan gjøre en sakkyndig vurdering av hennes behov i skolen. Noen med dysleksi klarer seg men hjelpemidler og litt tilrettelegging, andre trenger spesialundervisning etter hvert. Be ppt gjør en vurdering. Skolen har ikke lov å bruke økonomi som årsak til at elever ikke får god nok hjelp. Lurt å ringe ppt i morgen. Anonymkode: 61c51...b07
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #7 Skrevet 11. april 2018 Mhm. Jeg har åtte dyslektikere i den ene norskklassen min, ingen av de har noe annen hjelp enn retteprogram og lydbøker. Anonymkode: fe980...c5f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #8 Skrevet 12. april 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Mhm. Jeg har åtte dyslektikere i den ene norskklassen min, ingen av de har noe annen hjelp enn retteprogram og lydbøker. Anonymkode: fe980...c5f Ingen med dysleksi er like. Noen trenger mer hjelp enn andre. Anonymkode: 7dcfe...6e9
Anonym bruker Skrevet 12. april 2018 #9 Skrevet 12. april 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ingen med dysleksi er like. Noen trenger mer hjelp enn andre. Anonymkode: 7dcfe...6e9 Det vet jeg forsåvidt etter sju år i ungdomsskolen. Jeg vet ogsp at det finnes ikke særlig mye hjelp, man må lære seg å leve med diagnosen og hvordan man best kan nytte hjelpemidlene. Videre må man forstå at man må jobbe mer enn andre. Anonymkode: fe980...c5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå