Gå til innhold

Gave til barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår på 3,5 år skal i sin andre barnebursdag og jeg føler meg usikker på hva som er akseptabel pris på gaven. Gaven endte opp med å koste 130 kr, noe jeg synes er litt dyrt. Så langt går det greit, men blir det ofte barnebursdag blir det dyrt i lengden 😛

Hvilken prisklasse er vanlig? 😊

Anonymkode: e5e65...36d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50-100.

Anonymkode: 28c0e...806

Skrevet

Har 2 barn, en på skolen og en i bhg. Kjøper gave for ca 100 kr og et kort. Skolebarnet gir gaver til mer av og til om det er en ekstra god venn eller noe spesielt det ønsker seg. 

Anonymkode: 64ff1...8ad

Skrevet

Det spørs jo hvor mange barnebursdager det blir på ett år. Gutten min går i bhg, der de er 10 barn i gruppen, og det er vanlig å invitere innenfor gruppen. Hvis hver gave da er ca 100 kr, blir det ca 1000kr på et år, det tenker jeg er innafor. 

Når han etterhvert skal begynne på skolen, er de gjerne 25 barn i klassen, da blir det jo en del mer. Men jeg tenker man skal gi etter evne, det er også greit å gi for mindre enn 100kr. 

Anonymkode: 2ad52...f59

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det spørs jo hvor mange barnebursdager det blir på ett år. Gutten min går i bhg, der de er 10 barn i gruppen, og det er vanlig å invitere innenfor gruppen. Hvis hver gave da er ca 100 kr, blir det ca 1000kr på et år, det tenker jeg er innafor. 

Når han etterhvert skal begynne på skolen, er de gjerne 25 barn i klassen, da blir det jo en del mer. Men jeg tenker man skal gi etter evne, det er også greit å gi for mindre enn 100kr. 

Glemte å si at jeg forsøker å kjøpe gaver på salg og ha et lite lager. Så hvis en lego-gave originalt kostet 100kr, men jeg fikk den på salg til 75 kr, legger jeg jo ikke til noe mer. 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glemte å si at jeg forsøker å kjøpe gaver på salg og ha et lite lager. Så hvis en lego-gave originalt kostet 100kr, men jeg fikk den på salg til 75 kr, legger jeg jo ikke til noe mer. 

Lurt å handle på salg 😊 Vi er begge studenter så økonomien er ikke på topp. HI

Skrevet

Bruker dere å gi bursdagskort i tillegg? Synes slike kort er så dyre. Ofte koster de 40-50 kr..

HI

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker dere å gi bursdagskort i tillegg? Synes slike kort er så dyre. Ofte koster de 40-50 kr..

HI

Jeg kjøper kort på Nille eller blomsterbutikk, har flere ganger funnet enkle kort til 10 kr for 10 stk, hvis man kjøper 10 stk. Kjøper aldri sånne dyre kort du nevner, barna bryr seg jo ikke om det. Evt kan barnet tegne selv, det er også helt fint. 

Skrevet

Minst 50, max 100 kr, prøver å ligge på sånn ca 75 kr.

Gir ikke kort i tillegg, men henger en til og fra lapp på pakken. Du får nøytrale, ensfargede, med mønster osv til og fra lapper som ikke er jul på f.eks søstrene grene, panduro, ebay e.l. Betaler noen kroner for en pakke med mange i.

Sånne som disse: 

https://panduro.com/nb-no/products/papir-stempler/innpakking/tags/tags-4x8cm-hvite-20-stk-125797

Til Per Fra Lise og et lite klistremerke. Billig og helt topp.

Anonymkode: 9621f...278

Skrevet

50-100 kr. Jeg handler alltid på salg så jeg finner gjerne gaver med original pris fra 200 og oppover, men betaler under hundrelappen. Bursdagskort kjøper jeg i blomsterbutikken til 1 kr pr stk. Der har de tilbud hvis du kjøper 10 kort eller flere.

Anonymkode: c0a7c...fc0

Skrevet

50-100 kr betaler jeg per gave. Med tre barn i bursdagsalder blir det mange bursdager iløpet av året, så jeg handler nesten alltid ting på salg, slik at den ordinære prisen er mye høyere enn hva jeg faktisk har betalt😊

Anonymkode: 34fe3...ecf

Skrevet

Bursdagskort: ark der barna har satt på noen klistremerker. Eller tegnet selv når de er større enn ditt barn er.

5-100 kr er ok pris. På skolen ble vi enige om rundt 100 kr. De har på det meste vært 18 jenter i klassen, så det blir jo noen bursdager.

Anonymkode: c7e37...b06

Skrevet

I barnhagen har vi blitt enige om at 50 kr holder i massevis, eller at vi gir bort noe pent brukt. Kort lager ungene selv, stort sett. Ellers kjøper jeg enkle kort til alt mellom 5 og 15 kroner stykket. 

Mellomste er 11 og de ligger på 100 kr, litt mer til de beste vennene. 

Eldste er 13 og der er det alt fra 50 til 150, for nå er det lettere å kjøpe noe igjen og ikke bare gi penger 

Anonymkode: 086d7...6ed

Skrevet

Her har vi hatt avtale om 50 blant foreldrene fra de gikk i barnehagen. Vi som hadde barn i denne barnehagen foreslo, på første foreldremøte, at det fortsetter. Det er en basebasert skole, så det er mange bursdager i løpet av et år. De er i en klasse 25 jenter og 27 gutter. Noen inviterer bare samme kjønn, noen alle, noen slår sammen. Det blir fort mye penger om man skal gi mer enn 50 per barn. Spesielt når det er 3 bursdager en mnd hvor det tilsammen er 6 barn som feires og det er rett før jul feks

Anonymkode: 51c25...034

Skrevet

Her er det ca 50-100kr i bhg, 50kr på barneskolen og når de inviterer på ungdomsskulen når de ikkje e så mange blir det rundt 100-150kr 

Anonymkode: c66ae...5bf

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Kjøper på Sparkjøp. 10 kort for 10 kort.

Skrevet

Har en på 6 og en på 8 år. Her har vi blitt enige om gave til 50 kr på foreldremøter. Fungerer veldig fint.

Anonymkode: 9ebf5...e1d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Kjøper konvolutter og så tegner barna kort av et halvt A4 ark

Skrevet

På skolen er det bestemt at gir vi penger så er 50 kr max pris. Er det gaver så bør den ikke koste mer enn 100 kr.

Anonymkode: c2e23...31f

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjøper konvolutter og så tegner barna kort av et halvt A4 ark

Godt forslag 😊

Skrevet

100 her :)

Anonymkode: 297ec...b5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...