Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #1 Skrevet 11. april 2018 Fra januar til nå har vi ikke hatt en uke fri. Og det er toåringen som har det verst. For 2 uker siden avsluttet han antibiotikakur. Var på nytt hos legen igår og legen sier jeg kan gi samme antibiotika som han fikk sist. Samme flaske. Javel. Kommer hjem og gir han totalt 2 doser av dette. Ser da at siste forbruksdato på den medisinen vad 2.4. Har selvsagt ikke gitt av den idah og ringt legekontoret ( venter på tlf derfra Ang ny resept ). Men er det farlig? Ulemper? Legen påsto liksom at det var helt ok. Men samtidig er d dumt at jeg har gitt to doser igår, og hittil idag ikke fortsatt videre med medisin. Anonymkode: 06a04...aad
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #2 Skrevet 11. april 2018 Du kan fint fortsette. Evt ring apoteket og få det bekreftet, ettersom vi ikke kan gi medisinske råd her. Men det verste som kan skje er at virkestoffet er noe svakere, men produsentene setter god margin på datoen. Det er viktigere å ta den jevnt og ikke bryte nå. Husk st når man går på antibiotika (spesielt bredspektret som feks apocillin) så har man dårligere immunforsvar , og kan lett dra på seg mer sykdom (feks virus). Biola er lurt Anonymkode: c372d...5ec
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #3 Skrevet 11. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du kan fint fortsette. Evt ring apoteket og få det bekreftet, ettersom vi ikke kan gi medisinske råd her. Men det verste som kan skje er at virkestoffet er noe svakere, men produsentene setter god margin på datoen. Det er viktigere å ta den jevnt og ikke bryte nå. Husk st når man går på antibiotika (spesielt bredspektret som feks apocillin) så har man dårligere immunforsvar , og kan lett dra på seg mer sykdom (feks virus). Biola er lurt Anonymkode: c372d...5ec Takk for svar! Så det er ikke slik at han kan bli dårligere, få vondt i magen osv siden den er en uke for gammel? Jeg stresser pgså med dette t man skal ta den til faste tider og ikke bryte nå feks. Og jeg har nok til en runde til, derfor sa legen det var helt ok å bruke denne. Den har også blitt oppbevart rett og følger bruksanvisning rett. Ringer apotek og hører, men velger nok da å fortsette på den samme, slik at han ikke bryter no sånn plutselig rett etter oppstart. Er så lei sykdom nå at jeg har ikke ord. Anonymkode: 06a04...aad
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 Ringte de nå og de sa akkurat det samme som deg kan man få diaré av antibiotika forresten ? Fikk servert en bleie nemlig 🤢 Anonymkode: 06a04...aad
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #5 Skrevet 11. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ringte de nå og de sa akkurat det samme som deg kan man få diaré av antibiotika forresten ? Fikk servert en bleie nemlig 🤢 Anonymkode: 06a04...aad Ja, Biola kan hjelpe. Anonymkode: 544d3...66e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #6 Skrevet 11. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ringte de nå og de sa akkurat det samme som deg kan man få diaré av antibiotika forresten ? Fikk servert en bleie nemlig 🤢 Anonymkode: 06a04...aad Så bra 😊 Ja, antibiotika går på alle bakterier -også de gode i tarmen. Derfor får veldig mange diare under ab kur. Så som voksen er det lurt å ta melkesyrebakterie kapsler når man er på kur. Men barn (og voksne) kan feks drikke Biola for å få god balanse i tarmen igjen, det inneholder også melkesyrebakterier (bare ikke så mye som kapsler). Masse god bedring 😊 Anonymkode: c372d...5ec
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #7 Skrevet 11. april 2018 Gi han melkesyrebakterier, da forer du tarmen med gode bakterier som antibiotikaen tar knekken på. Bare husk at du aldri skal ta melkesyrebakterier samtidig med antibiotikaen, vent en time så ikke antibiotikaen tar livet av tilskuddet du gir også. Det finnes egne tilskudd til barn, og de er positive for immunforsvaret... https://www.apotek1.no/produkter/semper-draaper-melkesyrebakterier-10ml-996006p https://nhi.no/familie/barn/probiotika-kan-holde-barn-friske/ Anonymkode: cab06...4e5
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #8 Skrevet 11. april 2018 Biola kan jeg ikke gi da han har melkeprotein allergi, så han får ikke det 😫 kanskje noe på apotek som kan hjelpe med å stabilisere tarm? Syns det er ille å gi antibiotika aå hyppig til han stakkars. Men blir seriøst ikke frisk. Det er helt håpløst! Anonymkode: 06a04...aad
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #9 Skrevet 11. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gi han melkesyrebakterier, da forer du tarmen med gode bakterier som antibiotikaen tar knekken på. Bare husk at du aldri skal ta melkesyrebakterier samtidig med antibiotikaen, vent en time så ikke antibiotikaen tar livet av tilskuddet du gir også. Det finnes egne tilskudd til barn, og de er positive for immunforsvaret... https://www.apotek1.no/produkter/semper-draaper-melkesyrebakterier-10ml-996006p https://nhi.no/familie/barn/probiotika-kan-holde-barn-friske/ Anonymkode: cab06...4e5 Kan melkesyrebakterier hjelpe så han holder seg frisk når han får slik jevnlig ? Det går ikke en uke mellom hver gang han er syk stakkars Anonymkode: 06a04...aad
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #10 Skrevet 11. april 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan melkesyrebakterier hjelpe så han holder seg frisk når han får slik jevnlig ? Det går ikke en uke mellom hver gang han er syk stakkars Anonymkode: 06a04...aad Ja, det er vel bevist flere ganger at probiotika styrker immunforsvaret. Anonymkode: cab06...4e5
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #11 Skrevet 11. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er vel bevist flere ganger at probiotika styrker immunforsvaret. Anonymkode: cab06...4e5 Da begynner vi med det! Kan ikke skade! Takk Anonymkode: 06a04...aad
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #12 Skrevet 11. april 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da begynner vi med det! Kan ikke skade! Takk Anonymkode: 06a04...aad Ja, i disse "sjarmen med tarmen" tider er det vel opplest og vedtatt at riktig balanse i tarmen påvirker hele kroppen vår positivt, og da særlig immunforsvaret. Jeg har en kronisk sykdom som gjør meg mer utsatt for sykdom (nedsatt immunforsvar) og jeg har blitt anbefalt fra sykehuset og ta tilskudd av probiotika hele året. Anonymkode: cab06...4e5
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #13 Skrevet 11. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, i disse "sjarmen med tarmen" tider er det vel opplest og vedtatt at riktig balanse i tarmen påvirker hele kroppen vår positivt, og da særlig immunforsvaret. Jeg har en kronisk sykdom som gjør meg mer utsatt for sykdom (nedsatt immunforsvar) og jeg har blitt anbefalt fra sykehuset og ta tilskudd av probiotika hele året. Anonymkode: cab06...4e5 Jeg selv har kronisk sykdom som påvirker immunforsvaret. Hmm blir selv alltid syk når han blir syk osv. Kanskje jeg skulle prøve det samme...? Anonymkode: 06a04...aad
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #14 Skrevet 11. april 2018 La han få en lang pause fra barnehagen for å bli skikkelig frisk! Anonymkode: 2079f...81c
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #15 Skrevet 11. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: La han få en lang pause fra barnehagen for å bli skikkelig frisk! Anonymkode: 2079f...81c Ja han var borte fra bhg 2,5 uke før påske. Så påske i tillegg. Nå hele denne uka, og vi reiser på ferie om 2 uker. Vurderer å holde hjemme hele neste uke og Anonymkode: 06a04...aad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå