Gå til innhold

jeg er så overarbeidet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. 

Har så mange viktige prosjekter pågående samtidig nå at jeg har ikke ledig tid før etter sommeren. Har 5 store oppgaver som pågår samtidig pluss 10 andre ting. Kunne ønske jeg overdrev antall, men det er kanskje å ta litt lite i. 

jeg kan ikke gi vekk noen av de 5 tingene jeg har for jeg har jobbet så hardt for de og de vil gi meg så mange fordeler fremover håper jeg. Mine dager er helt fulle og i tillegg må jeg være politi med hva alle gjør. Ingen følger prosedyrer og regler vi har satt opp som man skal jobbe innenfor. Det er et relativt nytt firma og nå holder jeg på å skissere ut hvordan alle skal jobbe fremover med det. 

Atpåtil så ble det ansatt en etter meg i stilling over meg med mye mindre erfaring enn meg og alle har så medfølelse for han når han har to stakkars ting å gjøre. Alle har så forståelse. Men jeg blir bare nedlesset. Det er så ille at jeg nesten ikke kan sitte på kontoret mitt for jeg får ikke gjort noe av det jeg må gjøre som igjen resulterer at jeg sitter og jobber til nå. 

Bønnfalte sjefen min om at jeg måtte få noe hjelp, men det er ikke bare bare å få hjelp heller. For jeg må da lage stor behovsbeskrivelse for å få dette og det vil ta ganske lang tid før de er på plass. 

Jeg er bare så lei meg og jeg vet jeg må bli flinkere til å si nei, men vil liksom komme meg videre og føler jeg ikke blir verdsatt i det hele tatt. Kunne ønske jeg ikke brydde meg noe heller og bare latt folk holde på. 

Så problemet mitt er at jeg ikke klarer å si nei (for når jeg kan noe så er det enkelt å bare fikse det) og jeg bryr meg (også for hvordan omdømme til firmaet er og at vi følger lover og regler)

Saboterer meg selv med dette.. 

Men nå sitter jeg her og klokka er snart ett og er egentlig ikke ferdig med å jobbe, får idiotiske mail og jeg er lei. Underbetalt i forhold til hva jeg gjør, aleneforsørger 100% så jeg er prisgitt familie. 

Kveldens sukk med tårer i øyene

PS - jeg elsker jobben min og arbeidsoppgavene. Har utrolig lyst på en god karriere for jobb betyr mye for meg. Men å er jobb livet og det er litt vel mye. 

Anonymkode: df268...220

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir ikke tatt på alvor. Tror du virkelig all denne jobbingen med sikkerhet vil gi deg den karrieremessige framgangen du håper på? Se bare på nyansettelsen du nevner; den situasjonen sier det meste. Jeg tror du har latt deg selv bli tatt for gitt der du er. Nytt firma - blanke ark! Dette klarer du.

Anonymkode: 2f6af...a97

Skrevet

Du setter ei klar grense både for deg selv og sjefen, du jobber 8 timer hver dag! Ikke mer. Som aleneforelder er dette mer enn nok. Hvis dette da ikke er bra nok, må du få deg en annen jobb.

Anonymkode: cfe2b...add

Skrevet

Gjør dine egne oppgaver. Andres inkompetanse er ikke ditt ansvar. Skjønner at det er vanskelig, men det må du bare legge av deg. Hvis ikke er det fare for at de aldri lærer, og bare fortsetter å lesse alt på deg. I starten av innlegget fikk jeg inntrykk av at du var sjefen for et nystartet foretak, og da hadde jeg forstått at du måtte sørge for at alt var på stell, men fortell sjefen hvordan det står til, og la hen ta ansvar for skikkelig opplæring og at prosedyrer følges. Ingen kommer til å takke deg når du ikke klarer dette mer. 

Anonymkode: 776ce...dcf

Skrevet

Hva er viktigst i livet ditt, Hi?

Slik du holder på nå så jobber du langt mer enn arbeidsmiljølovet tillater. Ikke får du betalt for det en gang. Du går glipp av tid med barna dine. Du kjører helsen din i kjelleren.

Jeg har ingen tro på at du vil få igjen for alt du nå gjør. Du skal heller ikke se bort fra at den nyansatte kan komme til å gå forbi deg karrieremessig. Ikke fordi det er fortjent, men fordi personer som er bedre på å sette grenser for seg selv ikke blir tatt for gitt. De blir mer synlige nettopp fordi de setter grenser for seg selv. Og ofte blir de mer respektert. Det er ikke rettferdig, men dessverre er det slik at de som jobber seg (nesten ihjel) får sjelden så mye igjen for det som de har lagt i det.

Jeg synes du skal sette av én time i kveld til å skrive til sjefene dine, en liste over antall timer du har jobbet siste månedene, at du er groteskt overarbeidet, og at du fra og med neste uke kommer til å jobbe normal arbeidstid, at de derfor må finne en løsning på utfordringene bedriften har.

Anonymkode: e5746...c18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...