Gå til innhold

Kjære nordmenn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det heter ikke «å konstantere». 

Takk, det var alt.

Anonymkode: b2172...44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondolerer.

Anonymkode: 8fd32...e65

Skrevet

Takk, HI! 

Slenger meg på den og vil herved myrde "priviligert"! 

Anonymkode: b9b25...22e

Skrevet

- og interissert.

Anonymkode: 2b3b5...cc7

Skrevet

Jeg tror det kun er to personer her som bruker "i forhold til" korrekt.

Jeg er den ene.

Skrevet
Akkurat nå, Fru Banderas skrev:

Jeg tror det kun er to personer her som bruker "i forhold til" korrekt.

Jeg er den ene.

Jeg gjør det. 

Skrevet
Akkurat nå, Fru Banderas skrev:

Jeg tror det kun er to personer her som bruker "i forhold til" korrekt.

Jeg er den ene.

Jeg er den andre. 

Hi

Anonymkode: b2172...44c

Skrevet

Jeg har helt sluttet med "i forhold til". Nå har den blitt brukt nok!

Anonymkode: b9b25...22e

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er den andre. 

Hi

Anonymkode: b2172...44c

Da er vi minst tre. Mtp at norsk ikke er mitt morsmål blir jeg nesten trist å se hvor dårlig mange nordmenn uttrykker seg skriftlig (for å ikke snakke om levende språk - tenker på kj-lyden f.eks.).

Anonymkode: 3e2ec...637

Skrevet

Og så har vi folk i helsevesenet som snakker om «psRykriatri.» 

Anonymkode: 64b13...fc2

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og så har vi folk i helsevesenet som snakker om «psRykriatri.» 

Anonymkode: 64b13...fc2

Jøss, har jeg aldri hørt! Og jeg jobber innen fagfeltet. Men, psykRiatri har jeg hørt mange ganger.

Anonymkode: 5cb61...dcd

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, har jeg aldri hørt! Og jeg jobber innen fagfeltet. Men, psykRiatri har jeg hørt mange ganger.

Anonymkode: 5cb61...dcd

Begge disse måtene var veldig tungvinte å uttale. Aldri hørt noen si verken den ene eller den andre av disse alternativene.  

Ikke heter det sannsynelig, takknemmelig, i fjord, istedetfor, mastrubere osv. 

 

Anonymkode: 8d751...20b

Skrevet

Mange kunne være tjent med et påfyllingskurs i rettskriving. Meg inkludert. 😂😂😂

Likevel vil jeg si at jeg ikke har samme forventninger til mennesker her inne som på feks jobb. Jeg bruker mer tid på å skrive korrekt i jobbmailer jeg sender enn her inne. 

Viktigste for meg er at budskapet er lett å oppfatte, mange her inne skriver så usammenhengende at jeg har problemer med å forstå hva de vil eller mener. Litt skrivefeil synes jeg man kan ha aksept for på et forum som dette. Her er alle typer mennesker i alle aldre. 

Vær litt rausere med hverandre. 😊

Anonymkode: 179ec...db2

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk, HI! 

Slenger meg på den og vil herved myrde "priviligert"! 

Anonymkode: b9b25...22e

Hva er galt med det?

Anonymkode: 0e628...7ad

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er galt med det?

Anonymkode: 0e628...7ad

Privilegert

Anonymkode: 05d8b...061

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og så har vi folk i helsevesenet som snakker om «psRykriatri.» 

Anonymkode: 64b13...fc2

Kanskje ikke helt vanlig, jeg vet ikke, men jeg snakket med en sykepleier som konsekvent sa «psrykriatri» flere ganger i løpet av samtalen. Var fristende å rette på han. 😅

Anonymkode: 64b13...fc2

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det heter ikke «å konstantere». 

Takk, det var alt.

Anonymkode: b2172...44c

Den skjønte jeg ikke ? 

Anonymkode: c5e2b...039

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den skjønte jeg ikke ? 

Anonymkode: c5e2b...039

Ikke konstaNtere men konstatere.. 

Anonymkode: 8d751...20b

Skrevet

Og ikke heter det asbergers

Anonymkode: 8d751...20b

Skrevet

Da kan vi vel konstatere at det er på tide å komme seg ut i jobb igjen ;) 

Anonymkode: 50ce0...260

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Privilegert

Anonymkode: 05d8b...061

Priviligert er riktig, det.

Anonymkode: 0e628...7ad

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Priviligert er riktig, det.

Anonymkode: 0e628...7ad

Nei. Da måtte du først ha fått et priviligium. Det har du ikke. Du har fått et privilegium.

Anonymkode: b9b25...22e

Skrevet

Til besserwisserne: norsk er det språket nordmenn snakker. Alle dialektene, sosiolektene og «feilene». Norsk hadde fortsatt vært norrønt om ikke folk hadde gjort «feil» som bidro til å utvikle språket videre.

Språket er ikke statisk men i stadig utvikling. Man kan ikke bestemme at folk skal si til på en viss måte. Den kampen er man dømt til å mislykkes.

Hilsen master i lingvistikk 

Anonymkode: 258c4...28d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Til besserwisserne: norsk er det språket nordmenn snakker. Alle dialektene, sosiolektene og «feilene». Norsk hadde fortsatt vært norrønt om ikke folk hadde gjort «feil» som bidro til å utvikle språket videre.

Språket er ikke statisk men i stadig utvikling. Man kan ikke bestemme at folk skal si til på en viss måte. Den kampen er man dømt til å mislykkes.

Hilsen master i lingvistikk 

Anonymkode: 258c4...28d

Si ting* på en viss måte (autokorrekt gjorde ting til «til»

Anonymkode: 258c4...28d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til besserwisserne: norsk er det språket nordmenn snakker. Alle dialektene, sosiolektene og «feilene». Norsk hadde fortsatt vært norrønt om ikke folk hadde gjort «feil» som bidro til å utvikle språket videre.

Språket er ikke statisk men i stadig utvikling. Man kan ikke bestemme at folk skal si til på en viss måte. Den kampen er man dømt til å mislykkes.

Hilsen master i lingvistikk 

Anonymkode: 258c4...28d

Man trenger ikke å ha en master i lingvistikk for å vite det, altså. 

Hilsen HI 

Anonymkode: b2172...44c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...