Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Det heter ikke «å konstantere». Takk, det var alt. Anonymkode: b2172...44c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 Takk, HI! Slenger meg på den og vil herved myrde "priviligert"! Anonymkode: b9b25...22e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 - og interissert. Anonymkode: 2b3b5...cc7
Fru Banderas Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 Jeg tror det kun er to personer her som bruker "i forhold til" korrekt. Jeg er den ene.
Petra Prøvedukke Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 Akkurat nå, Fru Banderas skrev: Jeg tror det kun er to personer her som bruker "i forhold til" korrekt. Jeg er den ene. Jeg gjør det.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 Akkurat nå, Fru Banderas skrev: Jeg tror det kun er to personer her som bruker "i forhold til" korrekt. Jeg er den ene. Jeg er den andre. Hi Anonymkode: b2172...44c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 Jeg har helt sluttet med "i forhold til". Nå har den blitt brukt nok! Anonymkode: b9b25...22e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #9 Skrevet 11. april 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er den andre. Hi Anonymkode: b2172...44c Da er vi minst tre. Mtp at norsk ikke er mitt morsmål blir jeg nesten trist å se hvor dårlig mange nordmenn uttrykker seg skriftlig (for å ikke snakke om levende språk - tenker på kj-lyden f.eks.). Anonymkode: 3e2ec...637
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #10 Skrevet 11. april 2018 Og så har vi folk i helsevesenet som snakker om «psRykriatri.» Anonymkode: 64b13...fc2
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #11 Skrevet 11. april 2018 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og så har vi folk i helsevesenet som snakker om «psRykriatri.» Anonymkode: 64b13...fc2 Jøss, har jeg aldri hørt! Og jeg jobber innen fagfeltet. Men, psykRiatri har jeg hørt mange ganger. Anonymkode: 5cb61...dcd
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #12 Skrevet 11. april 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøss, har jeg aldri hørt! Og jeg jobber innen fagfeltet. Men, psykRiatri har jeg hørt mange ganger. Anonymkode: 5cb61...dcd Begge disse måtene var veldig tungvinte å uttale. Aldri hørt noen si verken den ene eller den andre av disse alternativene. Ikke heter det sannsynelig, takknemmelig, i fjord, istedetfor, mastrubere osv. Anonymkode: 8d751...20b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #13 Skrevet 11. april 2018 Mange kunne være tjent med et påfyllingskurs i rettskriving. Meg inkludert. 😂😂😂 Likevel vil jeg si at jeg ikke har samme forventninger til mennesker her inne som på feks jobb. Jeg bruker mer tid på å skrive korrekt i jobbmailer jeg sender enn her inne. Viktigste for meg er at budskapet er lett å oppfatte, mange her inne skriver så usammenhengende at jeg har problemer med å forstå hva de vil eller mener. Litt skrivefeil synes jeg man kan ha aksept for på et forum som dette. Her er alle typer mennesker i alle aldre. Vær litt rausere med hverandre. 😊 Anonymkode: 179ec...db2
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #14 Skrevet 11. april 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk, HI! Slenger meg på den og vil herved myrde "priviligert"! Anonymkode: b9b25...22e Hva er galt med det? Anonymkode: 0e628...7ad
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #15 Skrevet 11. april 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er galt med det? Anonymkode: 0e628...7ad Privilegert Anonymkode: 05d8b...061
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #16 Skrevet 11. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Og så har vi folk i helsevesenet som snakker om «psRykriatri.» Anonymkode: 64b13...fc2 Kanskje ikke helt vanlig, jeg vet ikke, men jeg snakket med en sykepleier som konsekvent sa «psrykriatri» flere ganger i løpet av samtalen. Var fristende å rette på han. 😅 Anonymkode: 64b13...fc2
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #17 Skrevet 11. april 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Det heter ikke «å konstantere». Takk, det var alt. Anonymkode: b2172...44c Den skjønte jeg ikke ? Anonymkode: c5e2b...039
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #18 Skrevet 11. april 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den skjønte jeg ikke ? Anonymkode: c5e2b...039 Ikke konstaNtere men konstatere.. Anonymkode: 8d751...20b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #19 Skrevet 11. april 2018 Og ikke heter det asbergers Anonymkode: 8d751...20b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #20 Skrevet 11. april 2018 Da kan vi vel konstatere at det er på tide å komme seg ut i jobb igjen Anonymkode: 50ce0...260
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #21 Skrevet 11. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Privilegert Anonymkode: 05d8b...061 Priviligert er riktig, det. Anonymkode: 0e628...7ad
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #22 Skrevet 11. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Priviligert er riktig, det. Anonymkode: 0e628...7ad Nei. Da måtte du først ha fått et priviligium. Det har du ikke. Du har fått et privilegium. Anonymkode: b9b25...22e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #23 Skrevet 11. april 2018 Til besserwisserne: norsk er det språket nordmenn snakker. Alle dialektene, sosiolektene og «feilene». Norsk hadde fortsatt vært norrønt om ikke folk hadde gjort «feil» som bidro til å utvikle språket videre. Språket er ikke statisk men i stadig utvikling. Man kan ikke bestemme at folk skal si til på en viss måte. Den kampen er man dømt til å mislykkes. Hilsen master i lingvistikk Anonymkode: 258c4...28d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #24 Skrevet 11. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Til besserwisserne: norsk er det språket nordmenn snakker. Alle dialektene, sosiolektene og «feilene». Norsk hadde fortsatt vært norrønt om ikke folk hadde gjort «feil» som bidro til å utvikle språket videre. Språket er ikke statisk men i stadig utvikling. Man kan ikke bestemme at folk skal si til på en viss måte. Den kampen er man dømt til å mislykkes. Hilsen master i lingvistikk Anonymkode: 258c4...28d Si ting* på en viss måte (autokorrekt gjorde ting til «til» Anonymkode: 258c4...28d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2018 #25 Skrevet 11. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Til besserwisserne: norsk er det språket nordmenn snakker. Alle dialektene, sosiolektene og «feilene». Norsk hadde fortsatt vært norrønt om ikke folk hadde gjort «feil» som bidro til å utvikle språket videre. Språket er ikke statisk men i stadig utvikling. Man kan ikke bestemme at folk skal si til på en viss måte. Den kampen er man dømt til å mislykkes. Hilsen master i lingvistikk Anonymkode: 258c4...28d Man trenger ikke å ha en master i lingvistikk for å vite det, altså. Hilsen HI Anonymkode: b2172...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå