Gå til innhold

12-åringen min lukter så svette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt ekstremt og har vært det noen mnd i alle fall. Jeg synes hun begynner å lukte igjen veldig fort etter dusj. Pr nå bruker hun ikke deodorant, jeg skjønner jo at det antakelig er første bud. Men hvilken anbefales? Hun har prøvd noen ulike uten å være fornøyd. Den siste var sterilan spray,men den stinker jo den også. Dog hakket bedre enn svette. Iblant synes jeg nesten hun lukter direkte etter dusj også. Hun vasker seg bra under armene, men jeg har merket selv at ikke all slags såpe er like god. Noen å anbefale der? Palmolive feks har jeg selv opplevd å vaske grundig under armene, for så å fortsatt lukte svette etterpå. 

Jeg sliter enn idag med enkelte dager med ukontrollert svette, uten grunn. Og jeg husker vgs som grusomt. Jeg måtte ha med ekstra genserskift i sekken fordi det bare rant og rant. Dessverre ser det ut til at datteren følger i de fotsporene. Så jeg trenger virkelig tips og råd, siden jeg ikke engang har klart å hjelpe meg selv helt. 

Anonymkode: 9a50b...c2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hun overproduserer kan du kontakte lege. Men jeg tenker at du gjør din datter en gedigen bjørnetjeneste om du ikke insisterer på deodorant, 12 år er ganske sent å begynne med det.

Ellers anbefaler jeg ekstra skylling på klesvask og eddik i skyllevannet. Det setter seg i klærne og lukter når det varmes opp av kroppen. I tenårene måtte jeg tidvis kaste gensere fordi det ikke gikk bort.

Anonymkode: f8c48...5e1

Skrevet

Det er en periode i puberteten som de stinker helt jævlig, skikkelig sur gammel svette. Lukten demper seg heldigvis litt etterhvert og blir mer normal svettelukt.

Jeg har opplevd det samme nå igjen i overgangsalderen, plutselig stinket svetten min helt jævlig, verre enn noen gang. Det må være hormonelt, og man svetter jo igrunn litt i overgangen også ;)

Jeg fant ut ved en tilfeldighet at Biotherm fungerer veldig bra, ingen annen deo jeg har brukt siste året har fungert like godt som den. Verdt å prøve for datteren din også.

https://www.vita.no/biotherm-deo-pure-antiperspirant-deo-roll-on?gclid=EAIaIQobChMIjsWTxbiw2gIVx5AYCh2sEgNtEAQYAiABEgKZvfD_BwE

Kjenner du noen som reiser mye er den ofte på kampanje i taxfreebutikkene

Anonymkode: 2b456...9db

Skrevet

Stop 24 høres lurt ut, når hun er så hardt rammet, og ser ut til å ta etter deg. Jeg har hatt dette problemet i korte perioder ved hormonforandringer etter svangerskap og da jeg sluttet å amme. Ekstrem lukt og masse svette. Helt forferdelig å leve med, og stop 24 var det eneste som hjalp.

Finnes flere gode såper, men ofte hjelper det å gni såpen inn med svamp eller klut i dusjen, ikke bare med hånden. Å ligge en stund i badekaret eller være i basseng en god stund kan også hjelpe på lukt som «sitter i huden» i armhulene og er vanskelig å vaske bort. 

Anonymkode: 46cc2...8f0

Skrevet

Jeg synes Body shop sin Tea Tree såpe er god mot svettelukt. Gjerne sammen med en skrubbevott, eller barbering. 

Anonymkode: de48d...5a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...