Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Sov de mye? Og hvordan var de om nettene? Anonymkode: 6f212...67d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 Begge mine sov nesten hele tiden første mnd. Første hadde mønster hvor han sov 3 timer, våken 1. Slik var det hele døgnet. Andre var litt mer ugjevn, men sov 1-3 timer etter mat og skift (våken fra 30 min til 1 time). På natten sov hun mer og fikk mat en gang mellom 21 og 07. Anonymkode: d8823...7ba
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 Første hadde et ekstremt behov for nærkontakt og pupp. Jeg bærte han mye i bæresjal og ammet utrolig mye. Kjempet mot enhver søvn med gråt og hoderisting. Det eneste som hjalp var mer pupp, og når han var skikkelig mett sov han godt og våknet bare en gang per natt etter hvert for litt pupp. Det viste seg noen år etterpå at han har en form for autisme, noe som forklarer hvorfor han nok opplevde de første månedene og årene sine på denne jord som 'skumlere' enn et vanlig barn. Nummer to var en rolig baby, veldig avhengig av rutiner og sov lange dupper, og sov godt om natta fra han var to dager gammel. Nummer tre var også en veldig rolig baby. Jeg bærte også denne babyen mye i bæresjal, og dupp ble sovet der stort sett. Nettene var også rolige, selv om hun aldri sovnet før klokken 23 det første året. Alle babyene mine har vært kveldssultne. Har ammet i 3-4 timer hver kveld, men da har de også sovet godt om natta. 1-2 oppvåkninger per natt for å få litt pupp. Vi har samsovet med alle tre til de ønsket å sove i egen seng selv. Samsoving har vært genialt for oss. Har også bært i bæresjal mye, slik at babyene mine har fått dekket sitt behov for nærkontakt. Er også overbevist om at så mye nærkontakt også legger bedre til rette for bedre amming. Anonymkode: f1afa...bb9
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 Han skreik store deler av både kveld og natten. Han hadde kolikk da. Sov greit på dagtid. Anonymkode: df34b...eea
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 Lite gråt men mye våken! Gjerne våken og superblid hele natta. Sov nesten kun Max 20 min i strekk den første tiden, men kunne klinke til men en 3- 5 timers lur innimellom om vi hadde flaks. Var fri pupp hele veien. Anonymkode: 515c6...c50
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 min sov rundt fra han var 6 uker fra 20-21 til 9-10 Anonymkode: 092ef...551
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 Begge mine unger skrek dag og natt fra de var nyfødte og frem til ca 3-4 mnds alder, da roet det seg litt. Sov hvis vi trillet vognen (våknet med en gang vi stoppet), og de sov stort sett i bilen. Ellers så skrek de hele tiden selv om vi gikk å bysset og bysset. Babytiden var helt grusom egentlig. Anonymkode: 05285...0c8
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 Den første var mye våken og sov ingen lange økter, verken dag eller natt. Hun brukte lang tid på å sovne og våknet av den minste lyd. På nettene sov hun 1-2 timer av gangen, våknet for mat og bæsjet, sov videre 1-2 timer og deretter sulten igjen. Sov hele natten fra 3 år. Alltid våknet tidlig om morgenen. Nr 2 sov hele natten fra første levedøgn med unntak av amming i halvsøvne i 03 tida de første 2-3 mnd. Aldri trengt ny bleie om natta. Hun sov lange dupper på 2-4 timer om dagen de første månedene og sov seg gjennom alle lyder. Alltid likt å sove lenge om morgenen. Anonymkode: e5aa2...ddf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå