Gå til innhold

Hva synes dere om tredeling av permisjonstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regjeringen innfører tredeling av permisjonen, der mor og far har 15 uker hver, og 16 uker kan disponeres som man vil. 
Hva synes dere? 

Anonymkode: f1626...b3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det er latterlig at regjeringen skal bestemme hva som er best for hver familie. 

Skrevet

Helt latterlig av regjeringen å forsøke å kontrollere privatpersoner sin fordeling av permisjon. Den fordeles slik familien ser det mest gunstig. 

Anonymkode: 72a0d...ff9

Skrevet

Jeg synes kanskje det er litt drøyt at mor skal gå gravid i 9 mnd, føde, amme, stå for våkenetter etc. og så kaste seg rett inn i jobb uten å få tid til å hente seg inn igjen mellom slagene. Samtidig mener jeg jo at det i teorien ikke skal være forskjell på mor og far som omsorgsperson, og at barn og far åpenbart vil ha stor glede av mer permisjonstid sammen. Kjenner at jeg ikke føler meg OK med å skulle måtte gi fra meg halve permisjonstiden i hvert fall. Men det kanskje er meg som er smålig? :lol:

Skrevet
Akkurat nå, liiamarsen skrev:

Jeg synes kanskje det er litt drøyt at mor skal gå gravid i 9 mnd, føde, amme, stå for våkenetter etc. og så kaste seg rett inn i jobb uten å få tid til å hente seg inn igjen mellom slagene. Samtidig mener jeg jo at det i teorien ikke skal være forskjell på mor og far som omsorgsperson, og at barn og far åpenbart vil ha stor glede av mer permisjonstid sammen. Kjenner at jeg ikke føler meg OK med å skulle måtte gi fra meg halve permisjonstiden i hvert fall. Men det kanskje er meg som er smålig? :lol:

Helt enig i dette. Jeg har en veldig fysisk og psykisk krevende jobb som er dårlig på  tilrettelegge for ammefri f.eks. Jeg hadde rett og slett ikke vært i fysisk eller psykisk form til jobben etter så kort tid, og i tillegg hadde jeg mistet melken pga stress og få muligheter til amming. Heldigvis er jeg ferdig med barn, men det er ikke uten grunn at alle kvinner på min arbeidsplass slutter i permisjonen. 

Anonymkode: 72a0d...ff9

Skrevet

Ingen far bør ha KRAV på permisjon utover de første to ukene.

Anonymkode: e0fb8...8a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...