Gå til innhold

sliten alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med to barn under 12, far til minste har samvær 8 netter i mnd. jeg er i tiltak via nav da jeg over lengre tid (over 5år) har vært syk, men mye sykehus innleggelser. nå har de satt meg ut i praksis. jeg kjenner jeg er helt på enden av sammenbrudd... jeg går ukentlig til dps pga en personlighets forstyrrelse jeg har, samt sosial angst. et av problemene mine er buss. jeg har ikke førerkort...

mye av dagen går med på å kjøre buss, og jeg bruker mer energi på å komme meg til og fra tiltak enn faktisk på tiltaket.

rett å slett ett tiltak å komme seg på tiltak.... jeg kjenner jeg er helt ødelagt, lengter etter helg så fort uken begynner.

barna har fått en mor som er kronisk sliten og bruker mye av ettermiddagen på sofan :/

jeg har nesten ikke penger, har søkt alt jeg kan søke om... jeg har rett å slett ikke råd til førerkort. 

ikke får jeg lån, så jeg kan ta førerkort heller.

barna har sluttet på fritidsaktiviteter pga vi ikke kommer oss dit.

noen tips å råd?

vet ikke helt hva jeg vil med dette, bare et lite hjertesukk :(

Anonymkode: 12e74...478

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en melding til saksbehandler med en gang, skriv at du er helt på felgen og ikke klarer gjennomføre tiltaket. Så ringer du legen din og får en time så fort som mulig så du kan få en legeattest på hva dette tiltaket gjør med deg.

Du er ikke frisk nok til å være i et slikt tiltak.

Anonymkode: 98b21...4a6

Skrevet

Høres ut som om fr burde overta hovedomsorgen en periode så du kommer deg på bena. Trist at du har det slik, men jeg føler barnas behov burde komme først. At de må slutte på fritidsaktiviteter er helt tragisk. Be far overta så kan du bruke energi på å bli bedre! 😊

Anonymkode: 17c0c...092

Skrevet

Kan ikke far følge til aktiviteter? Hente de hos deg og kjøre/hente på trening? Det er ikke uvanlig at samværsforelder for å få litt ekstra tid med barna sine gjør det, jeg vet om et par stykker som har en slik ordning. Bl.a en nabo her som har barna sikkert 70% av tiden, men det er pappaen som følger opp fotballen til eldste, både treninger og kamper er hans ansvar selv om barnet bor hos mor.

Om det er umulig å få far til å stille opp kan du kanskje søke om støttekontakt? Da trenger barna som bor hos en ganske syk mor og har en far som stiller lite opp noen som kan ta de med på ting. Søsteren min var slik støttekontakt ved siden av studiene, hun fulgte en gutt på svømming hver uke også var de litt sammen etter svømmingen. 

Det er hjelpeordninger der ute, du må bare tørre å spørre om hjelp.

Anonymkode: 98b21...4a6

Skrevet

Du må be om hjelp HI, få noen andre til å følge ungene dine på aktiviteter. Om de gikk i mitt barns klasse hadde jeg gladelig tatt med en ekstra på trening for å si det slik. Har du familie som kan hjelpe, eller hva med faren?

Og det tiltaket du er på er ikke egnet for deg.

Skrevet

Du må snakke med legen din. Det er ikke meningen at tiltaket skal gå ut over den daglige fungeringen, slik at du ikke kan ta deg av barna. Arbeidsevne skal måles etter hva man makter utover   daglig fungering. 

Anonymkode: 0eae5...8ce

Skrevet

Du må kontakte legen din og slutte på tiltaket. Det viktigste er at du fungerer for barna dine ❤️

Kontakt også barnevernet, de kan hjelpe med tiltak som å dekke sfo og/eller fritidsaktiviteter. Kanskje en støttekontakt som kan følge de.

Har selv vært alvorlig kreftsyk alene med to barn, og fikk masse støtte av barnevernet en periode.

klem ❤️

Anonymkode: 60c05...f2f

Skrevet

Har du vurdert å flytte til et sted der man ikke er så avhengig av bil siden du ikke har lappen? Ellers så blir man nok i starten mer sliten når man begynner på jobb/tiltak etter en lengre periode borte. Det er mye fornuftig som kommer frem her også: be faren om hjelp. 

Hvor lang busstur er det snakk om? Bruk tiden på bussen til å slappe av, hør noe rolig musikk og ta en blund. 

Anonymkode: 76475...2fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...