Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Hvordan gjør dere det? Her kommer barna mine ofte i slitte og møkkete klær til meg ved samvær. Dette er flekker som ikke går bort i vask. Så jeg har lagt frem de samme klærne, når de skal tilbake til henne. Men barna vil velge klær selv. Prater med moren om dette, men hun blir sint og sier at det er barna sine klær og ikke mine. Men jeg er dritt lei av å ende opp med ubrukelige klær, mens hun får tilbake nye klær som jeg har kjøpt. Jeg har tatt opp med henne at nå trenger barna nye jakker og sko. Hun velger å ikke svare og sier i ettertid at hun glemte meldingen. Dette gjentar seg. Resulterer i at barna kommer i joggesko og tynn jakke da vinteren kom. Jeg kjøper og hun vil aldri spleise. Alt er så dyrt. Hun er i full jobb. Det koster å ha barn. Jeg opplever at jeg er aleneforsørger, men vi har 50/50. Familievernkontoret har vi vært på uten hell. Hva gjør jeg? Anonymkode: 53278...8e8
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 Du får ikke gjort noen ting, du må bare svelge kamelen og tenke at det er barnas klær og barnas beste som må være i fokus. Hun er gjerrig og kjip med ungene, det får du ikke endret. Når du kjøper en god vinterjakke bruker barna den begge steder og har en god og varm jakke, alternativet er å ikke kjøpe jakke du heller og la ungene fryse... Jeg vet flere som har det som deg, og det blir gjerne sånn da at ungene bor "i en bag" selv om de bor 50/50, de tar med seg klærne den ene forelderen kjøper frem og tilbake fordi den andre forelderen ikke kjøper klær. Anonymkode: f910b...b3c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan gjør dere det? Her kommer barna mine ofte i slitte og møkkete klær til meg ved samvær. Dette er flekker som ikke går bort i vask. Så jeg har lagt frem de samme klærne, når de skal tilbake til henne. Men barna vil velge klær selv. Prater med moren om dette, men hun blir sint og sier at det er barna sine klær og ikke mine. Men jeg er dritt lei av å ende opp med ubrukelige klær, mens hun får tilbake nye klær som jeg har kjøpt. Jeg har tatt opp med henne at nå trenger barna nye jakker og sko. Hun velger å ikke svare og sier i ettertid at hun glemte meldingen. Dette gjentar seg. Resulterer i at barna kommer i joggesko og tynn jakke da vinteren kom. Jeg kjøper og hun vil aldri spleise. Alt er så dyrt. Hun er i full jobb. Det koster å ha barn. Jeg opplever at jeg er aleneforsørger, men vi har 50/50. Familievernkontoret har vi vært på uten hell. Hva gjør jeg? Anonymkode: 53278...8e8 Hvorfor sender du melding når barna trenger noe? Du er faren! Du må da kunne kjøpe klær og utstyr du også! Når du tvinget gjennom 50/50 så sa du også ja til å dele på alle utgifter som klær,sko og utstyr som barnet trenger. Selvsagt må du også bidra! Anonymkode: 8bfd4...7ab
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor sender du melding når barna trenger noe? Du er faren! Du må da kunne kjøpe klær og utstyr du også! Når du tvinget gjennom 50/50 så sa du også ja til å dele på alle utgifter som klær,sko og utstyr som barnet trenger. Selvsagt må du også bidra! Anonymkode: 8bfd4...7ab Tror du må lese hivedinnlegget en gang til. Det stpr ingenting om at han har tvunget igjennom 50/50. Han kjøper klær, mor beholder disse og sender barna tilbake i slitte dårlige klær. Han vil spleise på dyre ting, men mor "glemmer" meldingene. Mener du virkelig at det da er feil av pappan å ikke bare kjøpe kjøpe kjøpe? Hi, krev bidrag fra henne siden du står for alle slike utgifter! Anonymkode: a66f8...1d9
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du må lese hivedinnlegget en gang til. Det stpr ingenting om at han har tvunget igjennom 50/50. Han kjøper klær, mor beholder disse og sender barna tilbake i slitte dårlige klær. Han vil spleise på dyre ting, men mor "glemmer" meldingene. Mener du virkelig at det da er feil av pappan å ikke bare kjøpe kjøpe kjøpe? Hi, krev bidrag fra henne siden du står for alle slike utgifter! Anonymkode: a66f8...1d9 Ingen mødre vil barna så vondt som å flytte hver uke,så de som har 50/50 der har faren tvunget det gjennnom.Mer er det ikke si om den saken. At far nekter å sende med klær han har kjøpt viser jo hvor barnslig og smålig han er. Det er barna sine klær å de bør bestemme selv hvor de vil ha de! Hvorfor skal mor være med å spleise?? Det skulle da bare mangle at far klarer å kjøpe ett par vintersko til begge barna sine uten hjelp! Det er faktisk hans barn også! Anonymkode: 8bfd4...7ab
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen mødre vil barna så vondt som å flytte hver uke,så de som har 50/50 der har faren tvunget det gjennnom.Mer er det ikke si om den saken. At far nekter å sende med klær han har kjøpt viser jo hvor barnslig og smålig han er. Det er barna sine klær å de bør bestemme selv hvor de vil ha de! Hvorfor skal mor være med å spleise?? Det skulle da bare mangle at far klarer å kjøpe ett par vintersko til begge barna sine uten hjelp! Det er faktisk hans barn også! Anonymkode: 8bfd4...7ab Jøss, bare jøss. Jeg lurer oppriktig på hvordan det er å leve når man har et så firkantet syn på livet, alt er svart/hvitt uten nyanser. Men for å riste litt i byggesteinene dine da, jeg kjenner faktisk to mødre som ønsket 50/50. Ene paret hadde 70/30 hvor barna var mest hos henne, men etter mors initiativ ble det gjort om til 50/50. Tenk det du.... Anonymkode: f910b...b3c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 Tja.. hva skal man gjøre. Har samme problem, men her bor barna mest hos meg, så jeg får bidrag og må derfor kjøpe alt av klær. Kjøpte nye vinterjakker og dressbukser og fikk tilbake slitte, møkkete jakker og dressbukser med hull i rompa. Ba om at de skulle bruke det som var nytt, men da hadde de visst rotet det bort. Men på snap legger han ut bilder av de hvor de har på det nye. Jeg har heldigvis så store barn (8 og 10 år) at jeg kan snakke med de om dette. Ikke stygt om faren, men jeg sier at siden de bor her mest, så må de ha klærne sine her, i alle fall de jeg har kjøpt. Jeg kjøper klær brukt og leverer de til far så han har klær hos seg. De kommer alltid med de klærne på når de kommer hjem, så jeg vasker de, legger de i en bag og sender med tilbake. Barna får beskjed om å legge klærne de har på fra meg i den bagen på fredagene slik at de kommer hjem med de på søndagene. Argumentet mitt er at når de er der bare en helg i mnd, så blir klærne for små før de rekker å bruke det. Kan du snakke med barna og si at de må ha på klørne de hadde på fra mor når de skal tilbake dit fordi de er «hennes» eller «de hører til hos mamma»? Anonymkode: 77434...d06
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja.. hva skal man gjøre. Har samme problem, men her bor barna mest hos meg, så jeg får bidrag og må derfor kjøpe alt av klær. Kjøpte nye vinterjakker og dressbukser og fikk tilbake slitte, møkkete jakker og dressbukser med hull i rompa. Ba om at de skulle bruke det som var nytt, men da hadde de visst rotet det bort. Men på snap legger han ut bilder av de hvor de har på det nye. Jeg har heldigvis så store barn (8 og 10 år) at jeg kan snakke med de om dette. Ikke stygt om faren, men jeg sier at siden de bor her mest, så må de ha klærne sine her, i alle fall de jeg har kjøpt. Jeg kjøper klær brukt og leverer de til far så han har klær hos seg. De kommer alltid med de klærne på når de kommer hjem, så jeg vasker de, legger de i en bag og sender med tilbake. Barna får beskjed om å legge klærne de har på fra meg i den bagen på fredagene slik at de kommer hjem med de på søndagene. Argumentet mitt er at når de er der bare en helg i mnd, så blir klærne for små før de rekker å bruke det. Kan du snakke med barna og si at de må ha på klørne de hadde på fra mor når de skal tilbake dit fordi de er «hennes» eller «de hører til hos mamma»? Anonymkode: 77434...d06 Eller bare heller si sannheten? "Jeg er er gjerrig,smålig og barnslig så dere får ikke ta med noe jeg har kjøpt til mor." Anonymkode: 8bfd4...7ab
kristin200 Skrevet 10. april 2018 #9 Skrevet 10. april 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen mødre vil barna så vondt som å flytte hver uke,så de som har 50/50 der har faren tvunget det gjennnom.Mer er det ikke si om den saken. At far nekter å sende med klær han har kjøpt viser jo hvor barnslig og smålig han er. Det er barna sine klær å de bør bestemme selv hvor de vil ha de! Hvorfor skal mor være med å spleise?? Det skulle da bare mangle at far klarer å kjøpe ett par vintersko til begge barna sine uten hjelp! Det er faktisk hans barn også! Anonymkode: 8bfd4...7ab Gud hjelpe meg, du er retten å sletten korttenk og på grensen til dum!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #10 Skrevet 10. april 2018 1 minutt siden, kristin200 skrev: Gud hjelpe meg, du er retten å sletten korttenk og på grensen til dum! Sier du som ikke lært deg å omtale andre mennesker på en skikkelig måte.. Anonymkode: 8bfd4...7ab
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #11 Skrevet 10. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Eller bare heller si sannheten? "Jeg er er gjerrig,smålig og barnslig så dere får ikke ta med noe jeg har kjøpt til mor." Anonymkode: 8bfd4...7ab Er det gjerrig å forvente at innkjøp til barna skal deles 50/50 når fordelingen av bosted er 50/50 og begge har inntekt? Tenker at det heller er mor som er gjerrig her, som ikke vil bruke penger på barna sine og overlater det til eksen i stedet. Eller mener du jeg er gjerrig? Anonymkode: 77434...d06
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #12 Skrevet 10. april 2018 Sånn var det her også. Mannen min har barn fra før, som tidligere var her bare på samvær. De kom i hullete, møkkete og for små klær. Vi kjøpte nytt som de fikk ha når de dro tilbake til mor. De klærne så vi aldri mer.. sånn var det hver helg. Så begynte vi å ha på "våre klær" i helgene og sende de hjem i det gamle. Men da var mor rasende for at de kom hjem i møkkete klær... Nå havnet tilslutt ungene her på full tid. Mor han bare samvær, og snaut nok det.. Nå er det vel snart 4 uker siden sist noen av de dro til henne. Blir noe helt annet å kjøpe klær til de, når vi vet de blir brukt her også. Selv om mor fikk 4000 i bidrag og dobbelt barnetrygd da de bodde der, så ble lite brukt på barna. Far får 720 i bidragsforskudd og bt for ett barn (eldste er nå 18), men de får da det viktigste og er alltid rene og pene. Skjønner godt frustrasjonen deres. Noen mødre går inn for å ødelegge alt de kan så samarbeid tilslutt blir umulig. Eneste trøsta jeg kan gi, er at når barna blir så store at de selv ser hvordan ting har vært, så blir det mye bedre. Her vil ikke barna til mor lenger fordi de rett og slett ikke liker henne lenger. (Og vi voksne har hele tiden prøvd å unnskylde moren og holde kontakten i mellom henne og barna). Men eldste her takker oss nå for at vi aldri ga opp og var der når de trengte oss. Anonymkode: 9682b...ca6
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #13 Skrevet 10. april 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn var det her også. Mannen min har barn fra før, som tidligere var her bare på samvær. De kom i hullete, møkkete og for små klær. Vi kjøpte nytt som de fikk ha når de dro tilbake til mor. De klærne så vi aldri mer.. sånn var det hver helg. Så begynte vi å ha på "våre klær" i helgene og sende de hjem i det gamle. Men da var mor rasende for at de kom hjem i møkkete klær... Nå havnet tilslutt ungene her på full tid. Mor han bare samvær, og snaut nok det.. Nå er det vel snart 4 uker siden sist noen av de dro til henne. Blir noe helt annet å kjøpe klær til de, når vi vet de blir brukt her også. Selv om mor fikk 4000 i bidrag og dobbelt barnetrygd da de bodde der, så ble lite brukt på barna. Far får 720 i bidragsforskudd og bt for ett barn (eldste er nå 18), men de får da det viktigste og er alltid rene og pene. Skjønner godt frustrasjonen deres. Noen mødre går inn for å ødelegge alt de kan så samarbeid tilslutt blir umulig. Eneste trøsta jeg kan gi, er at når barna blir så store at de selv ser hvordan ting har vært, så blir det mye bedre. Her vil ikke barna til mor lenger fordi de rett og slett ikke liker henne lenger. (Og vi voksne har hele tiden prøvd å unnskylde moren og holde kontakten i mellom henne og barna). Men eldste her takker oss nå for at vi aldri ga opp og var der når de trengte oss. Anonymkode: 9682b...ca6 den som ødelegger samarbeidet er jo HI som sutrer til mor pga at han må kjøpe litt klær og utstyr til sine egne barn! Hadde han bare holdt kjeft så sluttet å krangle bare for å krangle,så hadde nok samarbeidet vært mye bedre! Velg dine kamper! Skal love deg at det kommer viktigere kamper om hvem som skal kjøpe ny genser til tine og trine. Anonymkode: 8bfd4...7ab
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #14 Skrevet 10. april 2018 Har forståelse og medlidenhet. Jeg har opplevd dette selv, da jeg var bonusfar og eksmannen holdt på på den måten. Jeg er ute av det forholdet og så aldri noen løsning. Den egenskapen var en del av en større pakke som inneholdt, sjalu, smålighet, prøve å få barna til å ønske å være hos han på julaften når det var mor sin tur, titte inn av stuevinduet på mørke kvelder. Jeg tror det er vanskelig å lære så gamle bikkjer nye triks. Det er mulig bitterheten og skadefroheten avtar med tiden, men da er barna så store at det er andre ting eksen kan ødelegge. Kan man ikke enes om klær, kan man ikke enes om å felles gå til innkjøp av reiseklær, spleise på disse og hele tiden brukes disse. Kan man dra på shopping sammen og dele regningen, da er begge så rasjonelle at behovet bortfaller, fordi rasjonelle foreldre forstår at dette er barnas klær. Ergo. Det gjøres kun for å gjøre livet ditt surt, men barna må lide for det eller du økonomisk. Mennesker er noe dritt. Det er derfor jeg jobber med IT. Anonymkode: 975ab...43e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #15 Skrevet 10. april 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: den som ødelegger samarbeidet er jo HI som sutrer til mor pga at han må kjøpe litt klær og utstyr til sine egne barn! Hadde han bare holdt kjeft så sluttet å krangle bare for å krangle,så hadde nok samarbeidet vært mye bedre! Velg dine kamper! Skal love deg at det kommer viktigere kamper om hvem som skal kjøpe ny genser til tine og trine. Anonymkode: 8bfd4...7ab Wow. Du gir deg ikke du. Må jo være trolling dette. Bare fordi det er snakk om far(noe vi egentlig ikke vet, kan være 2 mødre) så er det han som er kjip og vanskelig når han skriver at han alltid må kjøpe og mor ikke bidrar med noe. Leser kun det du vil lese. Anonymkode: b082b...a62
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #16 Skrevet 10. april 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Sier du som ikke lært deg å omtale andre mennesker på en skikkelig måte.. Anonymkode: 8bfd4...7ab Unnskyld, kortenkt! 1 time siden, Anonym bruker skrev: den som ødelegger samarbeidet er jo HI som sutrer til mor pga at han må kjøpe litt klær og utstyr til sine egne barn! Hadde han bare holdt kjeft så sluttet å krangle bare for å krangle,så hadde nok samarbeidet vært mye bedre! Velg dine kamper! Skal love deg at det kommer viktigere kamper om hvem som skal kjøpe ny genser til tine og trine. Anonymkode: 8bfd4...7ab Så du mener oppriktig at han skal fortsette å kjøpe nye klær, sende de til mor og aldri se de igjen? Jeg står fortsatt for at du er korttenkt og dum! Anonymkode: 2e815...3f3
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #17 Skrevet 10. april 2018 Hi, jeg synes du skal få mor tilbake til familievernkontoret, selv om dette er forsøkt tidligere uten hell. Jeg synes også at du skal vurdere å søke om hovedomsorgen for barna, for 50/50 samvær bør man bare ha der samarbeidet mellom foreldrene er godt. Du er den som tar mest ansvar for barna, da tenker jeg at du også bør søke å få mest omsorg for barna. Videre mener jeg at du må dokumentere all kommunikasjon med mor. Få så mye som mulig skriftlig, og om dere har samtaler, skriv et referat av samtalen, hva dere ble enige om og tid for samtalen. Samle på ALLE kvitteringer på det du kjøper som begge egentlig er forpliktet til å dele på, da kan du, sammen med sms'er og mail, også dokumentere at mor ikke bidrar og ikke viser vilje til å bidra. Og ikke la deg hisse opp av anonym...7ab. Mye mulig er hun en bitter dame, mulig din eks Uansett så er argumenteringen så elendig og viser så store mangler på innsikt at det ikke er verdt å kaste bort energi på. Fortsett å jobbe for det beste for dine barn og ikke gi opp. Hver gang dere er på fvk og hun nekter å samarbeide får du dokumentasjon som kan være nyttig for deg mtp. å gjøre det rette for barna dine. Anonymkode: 4772c...2fd
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #18 Skrevet 10. april 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ingen mødre vil barna så vondt som å flytte hver uke,så de som har 50/50 der har faren tvunget det gjennnom.Mer er det ikke si om den saken. At far nekter å sende med klær han har kjøpt viser jo hvor barnslig og smålig han er. Det er barna sine klær å de bør bestemme selv hvor de vil ha de! Hvorfor skal mor være med å spleise?? Det skulle da bare mangle at far klarer å kjøpe ett par vintersko til begge barna sine uten hjelp! Det er faktisk hans barn også! Anonymkode: 8bfd4...7ab du vet ikke om hvordan det funker... funker godt or noen Anonymkode: 40607...385
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå