Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Er det noen som har lest bøkene hans om å bli best med mental trening. Hva tenker dere om dette? Jeg sitter nemlig igjen med en følelse av det blir litt for enkelt å gi den enkelte ansvaret for hvorvidt de får det til. Anonymkode: f3fd7...bc4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Jeg har ikke lest bøkene hans, men temaet i slike bøker er jo ofte ganske likt. Generelt sett er det ingen tvil om at man kan nå mye lenger om man bruker mentale teknikker for å bedre egen prestasjon, uansett hva det gjelder i livet. Eller, man kan i hvert fall styre mer hvordan man lar livshendelser og stress påvirke en i hverdagen. Men jeg er enig i at det er altfor enkelt å si at hvis man ikke lykkes (uansett hva det gjelder) så er det kun fordi man man ikke er god nok på mentale teknikker. Det blir en overforenkling som dessverre også kan gjøre at man psyker ned en del. For faktum er at man ikke kan styre alt som skjer med en i livet. Og man kan heller ikke styre andre som kan påvirke livet og hendelser uten at man kan påvirke dem. Man kan gjøre "alt" rett og likevel være uheldig. Dessverre er det for en del oppskrift på å føle seg mer mislykket og til og med kunne bli deprimert om de ikke "får til" teknikkene eller om de får dem til og likevel ikke oppnår det de ønsker - fordi bøkene sjelden tar opp det at man ikke kan styre alt som skjer en i livet. Det er utrolig mye bra å hente ut fra mange mentale treningsteknikker, men det bør brukes med bevissthet. Jeg gikk et veldig godt kurs i samme gaten. Lærte veldig mye om det, dyktig kursleder, oppfølging over tid. Så gikk det en del tid, og tross at jeg hadde stor nytte av teknikkene i hverdagen, så ble jeg ikke friskere eller frisk nok til å jobbe. Jeg har gjort en enorm innsats selv, men styrer ikke sykdommen som dessverre tar helsen min i veldig feil retning. Da opplevde jeg at kursleder begynte å komme med stikk, at jeg bare ikke ønsket å jobbe, at jeg ikke jobbet hardt nok, for hvis jeg hadde gjort det og virkelig ville så hadde jeg kunnet begynt å jobbe for lenge siden, fikk jeg høre i en nedlatende tone. Heldigvis var jeg trygg nok på meg selv til å ikke ta dette til meg, men hadde jeg vært litt mindre trygg på meg selv, eller hadde det skjedd noen år tidligere, ville det gitt meg en enorm følelse av å ikke være bra nok, alltid feile, ikke få til noe. Jeg valgte da å hoppe av, forsøkte flere ganger hvor kursleder fortsatte med samme stikk og nedlatende holdning (det var visst ikke bra for statistikken at jeg ikke kom ut i jobb igjen), så da sluttet jeg. Jeg valgte å ta med alt det gode i teknikkene som jeg lærte og har god nytte av, for det har hjulpet meg mye i hverdagen. Jeg er glad jeg tok kurset, for det var veldig nyttig for meg. Det er imidlertid viktig å huske at man ikke kan endre alle tilfeldigheter eller andre personer med slik mental trening - men man kan endre egen holdning til hvem man er og hva man gjør, man kan bli mer klartenkt og målrettet, og man kan lære seg å takle livsutfordringer på en langt bedre måte. Det er det viktigste. Anonymkode: 8a5f7...f3e
sug lut Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 En latterlig sjarlatan med lånte fjær og allverdens penisforlengere, ikke en du betror hodet ditt.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 Hvis ting er så enkelt som at man får til alt bare man er god på mentale teknikker, er det rart ekteskapet hans røk etter så kort tid. Anonymkode: e8554...7a8
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 Ja, jeg og samboer gjennomført Henvetesuka. Man leser boka først (kan kjøpes på iBooks) og så bestemmer mannleg for en uke der man følger metoden hans. Det består blant annet i å stå opp klokken 5 hver morgen og trene, spise sunt, utfordre seg selv i jobben og på fritiden. Man skal også gjennomføre ulike tanueøvelser gjennom disse 7 dagene. Det er en kickstart på et mer produktivt og målrettet liv. Jeg syntes det hadde fantastisk virkning for meg som trenger struktur i hverdagen. Jeg følte jeg presterte på et mye høyere nivå etter denne metoden. Visste hva jeg kunne få til. Så han funker for meg. Men vi har jo ulike behov. Anonymkode: 21c5d...066
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 Det er helt utrolig at vi ikke snart kan klare å balansere bedre hva som er en suksesshistorie for en enkelt person og hva som er en dødsoppskrift for en annen! Ta Cato S Pedersen... All honør til han for hva han har fått til! Udiskutabelt! Meeeeen, betyr det virkelig at alle mennesker med samme type utfordinger må oppnå det samme for et verdig liv? Cato mener nok ikke det, men i møte med nav og andre mennesker kan ingen måle seg med han! Sliter du med å tørke deg bak, finner det nedverdige å få hjelp til enklere hygiene etc; «herregud, tenk på han som gikk over polene med samme tilstand!»... Jeg tror jo slike som Cato og han du refererer til hi er unntakene. Det er noe sannhet i at alle kan bli bedre, men hvis alle skal fly rundt på poler og tjene penger på å fortelle hverandre hvordan man skal leve livet, har vi ikke et bærekraftig samfunn heller. Vi ville gått hverandre i næringen rett og slett! Det jeg sa innledningsvis er fakta for mange med me! Det finnes et lynkurs i me kalt Lightning prosess. Dette kurset ansvarliggjør den syke og du er selv skyld i egen tilstand. Har man en psykisk betinget sykdom kan det hende at slike kurs kan hjelpe, men folk har tatt selvmord fordi de ikke har klart det også. Kurset er forbudt i England, men anbefales av endel navkontor i Norge... Denne utviklingen er psyk spør du meg! Anonymkode: 29756...01d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 Han kan vel knapt kalles en mester i eget liv engang.. Giftet seg til masse penger i en uniform han skrøt på seg og ikke hadde rett til å bære. Har gått konkurs og ikke klart å coache sine egne ansatte? Og det skal man tro på? Anonymkode: 89ddd...965
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 Jeg setter bare spørsmålstegn ved at ting er så enkelt, bare å stå opp i otta og ta rette valg hele tiden så er susksessen innen rekkevidde. En annen ting jeg stusser på er at han kaller seg mental trener uten å ha noe psykologibakgrunn. Jeg tror ikke at det de lærer i forsvaret om ledelse er noen oppskrift for vellykkethet for alle mennesker. Og til deg med ME, jeg tror deg når du sier at du møter på slike holdninger. Betram Larsen har jobbet mye med idrettsutøvere og folk i prestasjonsyrker, men han har jo selv vært ute for en bilulykke som visstnok gir han konstant hodepine. Men den fokuserer han bare ikke på, og da er det ikke noe problem. Sier han... HI her. Anonymkode: f3fd7...bc4
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #9 Skrevet 10. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg setter bare spørsmålstegn ved at ting er så enkelt, bare å stå opp i otta og ta rette valg hele tiden så er susksessen innen rekkevidde. En annen ting jeg stusser på er at han kaller seg mental trener uten å ha noe psykologibakgrunn. Jeg tror ikke at det de lærer i forsvaret om ledelse er noen oppskrift for vellykkethet for alle mennesker. Og til deg med ME, jeg tror deg når du sier at du møter på slike holdninger. Betram Larsen har jobbet mye med idrettsutøvere og folk i prestasjonsyrker, men han har jo selv vært ute for en bilulykke som visstnok gir han konstant hodepine. Men den fokuserer han bare ikke på, og da er det ikke noe problem. Sier han... HI her. Anonymkode: f3fd7...bc4 Helt enig i at en person uten utdanning innen psykisk helse eller psykiatri ikke skal behandle syke mennesker. Men for oss som i utgangspunktet er friske, men kanskje ikke mentalt sterke eller ikke har utviklet gode verktøy for å håndtere/mestre hverdagen, så fungerer hans metoder på glimrende måte! Jeg er i utgangspunket et offer for følelssesmessige svingninger og utfordringer. Jeg blir lett utmattet av motgang, og blir fort sliten av dagliglivet med jobb, barn, osv. Etter jeg gjennomførte Helvetetsuka var jeg sterkere, både fysisk og mentalt. Jeg fikk se hva jeg kan prestere på mitt beste, og jeg fikk lagt en annen struktur i hverdagen. Det er aldri feil å forsøke å forbedre seg selv, er det? Anonymkode: 21c5d...066
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #10 Skrevet 10. april 2018 Nå er heldigvis vi mennesker skrudd sammen forskjellig. Det som virker for en hjelper nødvendigvis ikke for den andre. Men, det skal også sies at vi er i veldig stor grad styrt til å ta enkleste utvei. Ergo har vi en unnskyldning så bruker vi den. Eks; grunnen til at jeg er overvektig er at jeg har insulinintolerans. Det har ingen ting med de lattene jeg drikker, sjokoladen til dessert etter lunsj, kaken jeg må ha til kaffen eller boksen med rømme jeg tømmer over tacoen... Jeg kan heller ikke trene, siden skulderen min er ødelagt. Dessuten har jeg barna størsteparten av tiden. Så jeg kan ikke levne de hjemme aleine... Unnskyldningene er mange, fordelen er at vi slipper å gjøre noe med problemet...🙄 Anonymkode: a6ec7...649
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #11 Skrevet 10. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nå er heldigvis vi mennesker skrudd sammen forskjellig. Det som virker for en hjelper nødvendigvis ikke for den andre. Men, det skal også sies at vi er i veldig stor grad styrt til å ta enkleste utvei. Ergo har vi en unnskyldning så bruker vi den. Eks; grunnen til at jeg er overvektig er at jeg har insulinintolerans. Det har ingen ting med de lattene jeg drikker, sjokoladen til dessert etter lunsj, kaken jeg må ha til kaffen eller boksen med rømme jeg tømmer over tacoen... Jeg kan heller ikke trene, siden skulderen min er ødelagt. Dessuten har jeg barna størsteparten av tiden. Så jeg kan ikke levne de hjemme aleine... Unnskyldningene er mange, fordelen er at vi slipper å gjøre noe med problemet...🙄 Anonymkode: a6ec7...649 Men, hvorfor er det ikke greit om folk selv vil leve slik? DET reagerer jeg veldig på. For alle er det så viktig at jeg er så tynn, men for meg er det viktig å bruke den tiden du trener på å drikke kaffe, strikke og skravle med venner. Og det bør være helt greit! Men, det er jo ikke det for alle andre... og man må ut å unnskylde seg... Anonymkode: 29756...01d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #12 Skrevet 10. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men, hvorfor er det ikke greit om folk selv vil leve slik? DET reagerer jeg veldig på. For alle er det så viktig at jeg er så tynn, men for meg er det viktig å bruke den tiden du trener på å drikke kaffe, strikke og skravle med venner. Og det bør være helt greit! Men, det er jo ikke det for alle andre... og man må ut å unnskylde seg... Anonymkode: 29756...01d Det er ikke greit fordi man med en slik livsstil ikke tar ansvar for egen helse, noe som kommer til å koste både den som gjør det og samfunnet veldig dyrt på sikt. Vi har ikke råd til at så mange ikke skal ta ansvar for egen helse! Anonymkode: 8a5f7...f3e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #13 Skrevet 10. april 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men, hvorfor er det ikke greit om folk selv vil leve slik? DET reagerer jeg veldig på. For alle er det så viktig at jeg er så tynn, men for meg er det viktig å bruke den tiden du trener på å drikke kaffe, strikke og skravle med venner. Og det bør være helt greit! Men, det er jo ikke det for alle andre... og man må ut å unnskylde seg... Anonymkode: 29756...01d Heilt greit å ønske å leve slik. Men, da mener jeg man bør stå for valget sitt og ikke komme med mange svada unnskyldninger for at situasjonen er som den er. Livet er stort sett såpass enkelt at enten aksepterer man eller så gjør man noe med det. Dessverre er der veldig mange som heller velger tredje utvei som er å unnskylde... Det at man føler man må hele tiden må unnskylde seg sier vel i grunnen mer om selvfølelsen til personen enn noe annet. For er du fornøyd og tilfreds med den du er og tilværelsen så er ikke behovet der for unnskyldningene... Anonymkode: a6ec7...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå