Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Er det noen her som vet? Jeg er midt i samlivsbrudd og min samboer er selvstendig næringsdrivende. Han r egentlig konkurs, men har klart å få det til å gå rundt på overtid takket være dumme meg. Nå vil jeg ikke mer! Jeg eier vår bolig. Han har ikke nok inntekt til å kunne leie leilighet og ikke egenkapital til å kjøpe. Kan han få hjelp til bolig av kommunen/NAV? Anonymkode: 10a6e...41a
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Har ikke du spurt om det samme bare for få dager siden? Han må selv skaffe seg et sted å bo. Kommunale boliger blir gitt kun til de som har spesielle behov for det. Dvs. han må sette inn annonse selv og søke i boligannonser og bruke nettverket sitt selv. Om han ikke har noen penger kan han søke sosialkontoret om et depositumslån. Han han ikke penger ellers er dette noe han selv må ta tak i, snakke med fastlegen sin, ev. økonomisk rådgiver i kommunen og ev. søke sosialkontoret om livsopphold i en periode. Men det vil jo også bli stilt krav til ham om han er i stand til å jobbe. Tror du gjør ham en bjørnetjeneste som du gjør alt for ham - han må ta ansvar selv. Anonymkode: c3d30...7e6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Han kan søke om bostøtte, og supplerende sosialhjelp dersom han ikke klarer seg på inntekten sin. Anonymkode: c30f3...542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå