Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Jeg er jo "ufør", men ikke trygdet. Mottar arbeidsavklaringspenger og sliter med en livslang sykdom. Eller flere. Både somatisk og psykisk. Jeg har et håp om å en dag bli frisk.. Men er pr idag IKKE i nærheten. Aap går ut i juni. NAV har ikke foreslått uføretrygd. Har gått på aap i 6 år, uten bedring. Vært i tiltak via nav, går til lege hver 3.mnd og har gått til psykolog i 3 år. Hvis jeg blir ufør tenker jeg at det ikke nødvendigvis er for alltid. Men jeg trenger stabilitet. Tid. Hva gjør jeg!? Anonymkode: 076a5...fd9
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Får legen din til å sende inn en søknad.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Du bør be om et møte med legen din og saksbehandleren på Nav. Anonymkode: 4157a...ba5
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 2 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Får legen din til å sende inn en søknad. 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du bør be om et møte med legen din og saksbehandleren på Nav. Anonymkode: 4157a...ba5 Ok. Hadde møte i jan, saksbeh. ville ikke ha nytt møte før etter jeg har vært hos legen(?) Anonymkode: 076a5...fd9
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. april 2018 #5 Skrevet 9. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ok. Hadde møte i jan, saksbeh. ville ikke ha nytt møte før etter jeg har vært hos legen(?) Anonymkode: 076a5...fd9 Da går du til legen og sier du vil søke om uføretrygd.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 2 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Da går du til legen og sier du vil søke om uføretrygd. Kan jeg bare si det og ta initiativ til det selv? Hva må være på plass, da? Psykologen er i ferd med å avslutte behandlingen. Bør kanskje få en uttalelse derfra. Anonymkode: 076a5...fd9
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #7 Skrevet 9. april 2018 Ja, da bestiller du en legetime. Be om å få en dobbeltime hos legen slik at dere får tid til å diskutere hvordan helsen din egentlig er og hva som kan gjøres videre. Anonymkode: 4157a...ba5
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #8 Skrevet 9. april 2018 Du må snakke med legen din, også må legen ta kontakt med nav og høre hva de mener veien videre skal være for deg Anonymkode: 8b959...d7a
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #9 Skrevet 9. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kan jeg bare si det og ta initiativ til det selv? Hva må være på plass, da? Psykologen er i ferd med å avslutte behandlingen. Bør kanskje få en uttalelse derfra. Anonymkode: 076a5...fd9 Du må regne med at nav vil ha uttalelse fra spesislist ja, en 3 år gammel attest holder ikke Minstekravet til nav er legeattest på funksjonsevnen din fra minst to leger, hvit den ene må være spesialist på din sykdom Jeg er ufør, ble det etter 4 år på aap. Høsten før søknaden ble sendt måtte jeg ha uttalelse av nyere dato fra spesislist, i mitt tilfelle indremedisiner. Anonymkode: 8b959...d7a
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #10 Skrevet 9. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må regne med at nav vil ha uttalelse fra spesislist ja, en 3 år gammel attest holder ikke Minstekravet til nav er legeattest på funksjonsevnen din fra minst to leger, hvit den ene må være spesialist på din sykdom Jeg er ufør, ble det etter 4 år på aap. Høsten før søknaden ble sendt måtte jeg ha uttalelse av nyere dato fra spesislist, i mitt tilfelle indremedisiner. Anonymkode: 8b959...d7a OK. Det er vel psykologen som er spesialist i dette tilfellet. Men en psykolog er ikke lege, da. Anonymkode: 076a5...fd9
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #11 Skrevet 9. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må snakke med legen din, også må legen ta kontakt med nav og høre hva de mener veien videre skal være for deg Anonymkode: 8b959...d7a Okei. Anonymkode: 076a5...fd9
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #12 Skrevet 9. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, da bestiller du en legetime. Be om å få en dobbeltime hos legen slik at dere får tid til å diskutere hvordan helsen din egentlig er og hva som kan gjøres videre. Anonymkode: 4157a...ba5 Ok. Anonymkode: 076a5...fd9
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #13 Skrevet 10. april 2018 Jeg gikk på aap i ti år (ryggmargsskade) det var spesialisten som til slutt sendte inn papirer til nav om at jeg er 100% ufør. Slipper arbeidsutprøving etc. Alt ordnet seg fort når det først var i gang. NAV her jeg bor er utrolig sløve, de har bare forlenget og forlenget AAP. Har vært på to møter på ti år liksom... men de har selvfølgelig hatt jevnlig kontakt med legen min. Anonymkode: e4ae0...517
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #14 Skrevet 10. april 2018 Du må ikke finne på å søke ufør før Nav sier du kan. Det blir avslag! Du må ha vært til utprøving av restarbeidsevne hos NAV først. 1 mnd før min AAP gikk ut fikk jeg endelig saksbehandler i tale og hun skulle ha meg på både arbeidsutprøving og rehabilitering. AAP ble forlenget mens jeg gjorde dette. Fikk så beskjed av NAV at jeg var ferdig utredet og at nå kunne jeg søke ufør. Ble 60% Ufør. Anonymkode: 9e5a9...216
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #15 Skrevet 10. april 2018 10 timer siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Får legen din til å sende inn en søknad. Legen kan ikke søke ufør for deg, det må du gjøre selv. Men ikke før saksbehandler hos nav har sagt du skal gjøre det, om det ikke er lagt inn i systemet at du er ferdig avklart og konklusjonen er at du er arbeidsufør blir ikke søknaden vurdert engang, den kommer ubehandlet i retur. Men legen kan selvfølgelig ta kontakt med saksbehandler og be om et møte, der kan man diskutere veien videre. Anonymkode: 8b959...d7a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #16 Skrevet 10. april 2018 Har sendt beskjed til veilederen der jeg spør. Så får vi se. hi Anonymkode: 076a5...fd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå