Gå til innhold

Lommepenger i ferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tror dere, en uke i Frankrike og en uke i Italia. To voksne og et barn på 12 år. Vi har satt av 65 000,- men klarer vi oss med 45 000,- så får vi råd til en weekendtur på slutten av sommeren. 

Anonymkode: e9401...4df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den summen regner du betaling for losji også ikke sant? 😮

For eelers klarer jeg ikke se setiøst på spørsmålet. Det kommer da i samme kategori som: Jeg har bare 15000 igjen og tre dager til lønn, kan jeg klare det?

Anonymkode: 6f6e5...59c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I den summen regner du betaling for losji også ikke sant? 😮

For eelers klarer jeg ikke se setiøst på spørsmålet. Det kommer da i samme kategori som: Jeg har bare 15000 igjen og tre dager til lønn, kan jeg klare det?

OMG.....Ellers og Seriøst

Skrevet

Nei, vi har bestilt hus utenom. Det er dyrt å spise ute, pengene flyr, det vet jeg av erfaring. Men lenge siden jeg har vært på Rivieraen så derfor jeg spør

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vi har bestilt hus utenom. Det er dyrt å spise ute, pengene flyr, det vet jeg av erfaring. Men lenge siden jeg har vært på Rivieraen så derfor jeg spør

65 000 på 14 dager!?!? 

Jeg tror du er riv ruskende gal. 4600 kroner pr dag. Det fatter og begriper jeg ikke hvordan du skal klare å bruke. Skal du stå på torvet og slenge euro rundt deg? 

45 000 er også over 3 000 pr dag. Skremmende mye å forbruke. Mellom 25 og 30 000 er mer passe.  

Anonymkode: 203f4...eba

Skrevet

65.000 på 2 uker?

Må dere skifte ut hele garderoben og spise alle måltider på gourmetrestauranter?

Dere kårer dere fint p 10.000. Øker dere til 20.000 kan dere gjøre det meste av moro.

Anonymkode: f0386...0b6

Skrevet

Vi skal 2 uker til Kreta i sommer, og har satt av ca. 22 000. Jeg føler vi har tatt i. Brukte vel ca.15 000 sist. 2 voksne og 2 små barn. Og vi spiser både lunsj og middag ute, og unner oss det vi vil ha. 65 000 er jo voldsomt!

Anonymkode: 7116d...e1a

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å sammenligne: For ca.40tusen kjørte vi 5 personer på en 3 uker lang europaferie. Alle måltidene spiste vi ute, alle nettene i to av ukene bodde vi på hotel, den siste uka leide vi hytte nede ved stranda i Italia. Vi var på flere fornøyelsesparker og koste oss der vi ville kose oss. Alt dette for 40tusen.

Skrevet

Så nøysomme dere er da 

Skrevet

Vi brukte ca 28000 i lommepenger 3 uker i Florida. Dette inkluderte mat og drikke, bensin, uhorvelig mye tøy, diverse leker og ting, 2 store fornøyelsesparker og en litt mindre en samt mye mye mer. Spiste ute minst 1-2 ganger om dagen. 2 voksne og 2 barn. Hus, flybilletter og leiebil var da utenom de 28000.

65000 er en uhorvelig stor sum for 2 uker

Anonymkode: ed07b...add

Skrevet

Er dette et skryteinnlegg eller hva ? 

Anonymkode: b3cb9...9e4

Skrevet

Selv om jeg mistenker at du tuller, så svarer jeg. En uke i Italia og vi brukte 10-12 tusen. Da inkludert bensin til leiebilen, middag ute hver dag, is når det passet og selvhusholdning på resten. Erfaringen er at man kommer langt med samme summen på franske rivieraen, men selvfølgelig kan man akkurat der få det så dyrt man vil nesten.

Anonymkode: 50715...fb0

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye tror dere, en uke i Frankrike og en uke i Italia. To voksne og et barn på 12 år. Vi har satt av 65 000,- men klarer vi oss med 45 000,- så får vi råd til en weekendtur på slutten av sommeren. 

Nei, må minst ha det dobbelte! Husk på all champagnen du skal kjøpe og helle i vasken for å vise at du har mye penger. Det blir dyrt må vite!

Anonymkode: f13dc...639

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi brukte ca 28000 i lommepenger 3 uker i Florida. Dette inkluderte mat og drikke, bensin, uhorvelig mye tøy, diverse leker og ting, 2 store fornøyelsesparker og en litt mindre en samt mye mye mer. Spiste ute minst 1-2 ganger om dagen. 2 voksne og 2 barn. Hus, flybilletter og leiebil var da utenom de 28000.

65000 er en uhorvelig stor sum for 2 uker

Anonymkode: ed07b...add

Nå har jeg leilighet i Antibes og er mye i USA på jobb, og prismessig så er den franske riviera betydelig dyrere enn USA. Når det er sagt så er 65.000 kr på to uker veldig mye penger og helt unødvendig, men 10.000 kr som ble foreslått tidligere i tråden er altfor lite på de stedene Hi skal dra.

Anonymkode: 16c0b...e85

Skrevet

Vi pleier å regne 1000 kr dagen, inkludert et måltid ute og vi er 5 stk. Shopping av klær osv kommer da utenom. 65000 kr er helt vanvittg. Skrytepave!

Anonymkode: 7c5a4...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...