Gå til innhold

Hvor er normal folkeskikk blitt av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva det er med folk. Jeg selger og gir bort litt forskjellig på en Facebook-side. Det er tydeligvis attraktivt for jeg blir mast på mange ganger daglig. Noen er høflige, men svært mange er direkte frekke. De maser, skriver bare jeg vil ha den eller skal ha den uten noe mer og blir skikkelig sure hvis det er gitt bort/solgt til andre eller jeg sier noen står foran dem i køen. Jeg kjenner jeg automatisk bare sletter eller avviser folk som er frekke og maser. Selv om en har henvendelse nummer 7 så velger jeg den personen fordi det er den eneste som har skrevet en høflig melding på akkurat den tingen. 

Tror folk virkelig at de får noe gratis av meg når de oppfører seg som utakknemlige drittunger? 

Anonymkode: 78f94...0e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre så er folkeskikk  noe  mange ikke eier i dag. 

Anonymkode: 17265...609

Skrevet

Det er både og. Jeg irriteree meg mest over folk som spør om ting som står i annonsen. Type, åtte gensere, åtte bukser. Helt og ingen flekker. Så sender de Mail og spør, er det noen hull eller flekker på det. 😳

Anonymkode: d348b...585

Skrevet

Skikk og bruk burde vært et eget fag i skolen der både foreldre og barn burde samarbeide om leksene.

Anonymkode: 8b773...b16

Skrevet

Jeg sy da nesten åle jeg møter er greie og høflige jeg. Folk smiler og går til siden i skiløypa, ungdom holder døra åpen når jeg skal inn, butikkansatte hilser og ønsker meg en god dag, bilførere blinker med lysene og slipper meg inn i køen osv. Akkurat kjøp og slagsider har jeg ikke så mye erfaring med, men ellers møter jeg sjelden uhøflige folk uten folkeskikk.

Anonymkode: bfdf5...935

Skrevet

Folkeskikk er ikke populært at the moment virker det som. 

Skrevet

Min mann irriterer seg grønn over sånne folk, riktig nok på finn da, men samme greien. Vi gir bort og selger billig når det er noe vi vil bli kvitt, men han hopper lett over frekke og idiotiske folk og går for dem som er normalt høflig.

Skrevet

Henter selv mye på Gi bort på finn, men mister dessverre mye bra siden jeg ikke har samvittighet til å bare skrive: Tar det! Bruker noen sekunder ekstra og sier Hei, at dette hadde jeg veldig gjerne villet hente, før jeg avslutter med å signere med navn.

Synes det er en selvfølge, men blir dessverre ofte slått på målstreken av en: "Tar det!"......mem det får så være, jeg nekter å bli en av dem 😂

Anonymkode: 8c72c...43c

Skrevet

Sånne folk fortjener å bli ignorert. Det må kollektiv oppdragelse til, og hvis de (i beste fall) opplever at folk ikke gidder å forholde seg til dem så kanskje (det er lov å håpe) noen går litt i seg selv for å finne forklaringa.

Anonymkode: 4cd66...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...