Gå til innhold

Råd? Gravid, superkvalm av all væske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter veldig med kvalme og oppkast, gravid uke 13 og kaster fortsatt opp mange ganger om dagen. Urinen er veldig mørk og jeg sliter voldsomt med å drikke. Alle typer drikke gjør at jeg kaster opp. 

Har prøvd juicer, vann, kullsyrevann. Tåler ingen melkeprodukter. 

Står litt blank, fler ideer noen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Lille krøll skrev:

Sliter veldig med kvalme og oppkast, gravid uke 13 og kaster fortsatt opp mange ganger om dagen. Urinen er veldig mørk og jeg sliter voldsomt med å drikke. Alle typer drikke gjør at jeg kaster opp. 

Har du kontakt med legen angående dette? Kan være du trenger intavenøs væske.

Ellers kan det hjelpe å drikke liiite om gangen. En teskje her og der.

Om du ikke snakker med legen om dette ville jeg ringt i dag. Det høres ut som du er dehydrert, og det i seg selv kan også gi kvalme.

Anonymkode: dabe0...8be

Skrevet

Hva med supper? Frukt inneholder mye væske hvis du klarer å spise det.

Klarer du varm væske? Te? varm saft el.l?

Hvis du klarer å holde på mat, så kan du jo lage mat med mer væske i, altså ikke spise kun "tørr mat" brød/knekkebrød og slike ting, men kanskje grøt, supper, gryteretter, frokostblandinger hvis du kan drikke soya/havremelk

Anonymkode: d315d...7c3

Skrevet

Nå har ikke jeg slitt med svangerskapskvalme. Men jeg sliter mye med migrene og får da ekstrem kvalme. Mitt triks da, er å drikke med sugerør, litt og litt bare. Hvis jeg drikker av vanlig glass blir det for mye og det kommer opp igjen. Jeg klarer ikke kullsyre eller juice da, det blir for sterkt. Så jeg drikker mest vann og sukkerfri saft

Anonymkode: 7765e...0e8

Skrevet

Som noen over her nevner, små slurker med sugerør. For meg var det kun Farris med sitronsmak jeg klarte å holde på, og jeg måtte ligge når jeg tok små slurker.  

Anonymkode: b29ce...717

Skrevet

Jeg klarte bare sjokolademelk. Det ga meg litt sukker, og var så mildt å kaste opp, så det sved ikke sånn i halsen.

Men kontakt lege om du er redd for dehydrering! 

Anonymkode: fc71f...077

Skrevet

Det eneste jeg klarte var appelsinsaft uten tilsatt sukker fra Lerum, med masse isbiter sånn at den var superkald.

Anonymkode: 077fe...623

Skrevet

Det jeg drakk var svak te, eller appelsinjuice blandet med vann. 

Anonymkode: 11e7b...d91

Skrevet
2 timer siden, Lille krøll skrev:

Spis gelé... Evt vannmelon , agurk etc. (Da får su i deg væske)

Anonymkode: 9600d...48e

Skrevet

Støtter rådet om vannmelon. 

Drikk en svelg av gangen.

kan du tygge isbiter? 

Jeg er endelig (uke 36) over aversjonen mot væske, men på veien har jeg funnet ting jeg i perioder har klart å drikke. Så blir jeg kvalm av det etterhvert og,- men råder deg til å prøve mye forskjellig så kanskje du finner noe. Her har alt fra farris og eplejuice, sjokolademelk, snapple og iste hatt sine perioder. 

Klarer du å spise supper? Eller nudler med kraft? 

Alt hjelper.

Anonymkode: d41b2...3ab

Skrevet

Drikk små slurker og ikke mange etter hverandre. Men mange små slurker jevnt over hele dagen 

Anonymkode: fae49...91d

Skrevet

Spis isbiter og frukt som inneholder mye vann. Lag smoothie som inneholder mye juice. 

Anonymkode: cc779...60f

Skrevet

Jeg overlevde på druer, småspiste hele døgnet. 

Skrevet
4 timer siden, Lille krøll skrev:

Eneste som funka var cola. Dessverre. Men væske var det jo...

Anonymkode: 8f809...25d

Skrevet

Som mange skriver, minst mulig, oftest mulig. Jeg syns eplejuice og Farris blandet ca 50/50 var det beste. Det er heller ikke farlig om det er usunt, det viktigste er at du får i deg væske. 

Anonymkode: 61136...1da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...