Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Jeg leier ut ei leilighet, leien skal egentlig betales den første i hver mnd, men over lang tid nå opplever jeg at den blir betalt i slutten av måneden. Jeg har gitt mange advarsler om at dette ikke er ok og at de MÅ gi beskjed om leien blir for sein en måned. Nå har dette pågått i over et års tid og jeg kjenner jeg lei, jeg har nå gitt beskjed om at dersom ikke resten av leien for mars og hele april er meg i hende innen 16.04 så vil kontrakten bli oppsagt å de må flytte ut innen utgangen av juli. For meg har det alltid vært naturlig å betale leie på forfallsdato og gi beskjed om man blir litt for sen en måned, så er dette er gyldig grunn til oppsigelse? Anonymkode: 8c915...cd3
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 For sen betaling av leie er brudd på leiekontrakten og er gyldig grunn. Anonymkode: 89d4a...8d4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Du må følge formkravene, med skriftlige advarsler etc, men det er gyldig grunn, ja. Anonymkode: 47a02...fe4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Når advarsler har vært gitt, så vil jeg si det er oppsigelsesgrunn ja. Anonymkode: 99c07...318
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #5 Skrevet 9. april 2018 Er advarsler gitt skriflig og på riktig måte? Det er absolutt oppsigelsesgrunn, men det må gjøres på riktig måte. https://www.husleie.no/ressurser/artikler-om-boligutleie/oppsigelse-av-leieforhold/ Anonymkode: bbec9...dde
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 Har du depositum? Hvis ikke ville jeg kontaktet namsmannen. De kan kreve inn resterende beløp og kaste ut leieboerene dersom de blir vanskelige. Og du taper ikke penger. Mange slutter å betale dersom de får varsel om utkastelse. Hvis ikke, send skriftlig beskjed om at leieforholdet opphører, så har du ditt på det tørre. Anonymkode: 6934e...33b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #7 Skrevet 9. april 2018 Jeg sendte oppsigelse i desember både via post og e-post, men siden de da betalte så lot jeg det gå men grunnen sto i oppsigelse og jeg har sendt e-post om det samme mange ganger. Har som sagt gitt skriftlig beskjed om faren ved utkastelse samt at jeg kommer til å sende oppsigelsen den 17.04 både skriftlig og via e-post. Anonymkode: 8c915...cd3
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #8 Skrevet 9. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg sendte oppsigelse i desember både via post og e-post, men siden de da betalte så lot jeg det gå men grunnen sto i oppsigelse og jeg har sendt e-post om det samme mange ganger. Har som sagt gitt skriftlig beskjed om faren ved utkastelse samt at jeg kommer til å sende oppsigelsen den 17.04 både skriftlig og via e-post. Anonymkode: 8c915...cd3 Du har allerede sagt dem opp en gang før og de fortsetter å tulle med husleia? Si dem opp nå og skaff noen skikkelige leieboere. Anonymkode: 89d4a...8d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå