Gå til innhold

angående leietakere


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har leid ut kjellerleilighet, nå er det slik at vi har barn som skal på skolen og vi er ikke nødvendigvis så fryktelig glad i musikkstøy. I det siste har leietakerne spillt ganske mye musikk med bass..gjerne i 2-3 timer sammenhengende på ettermiddagen. Det durer i veggene og det er umulig å ta seg en middagshvil 😕 nå er kl nesten 9 på kvelden og barna skal i seng, dem spiller enda musikk. Det står ingenting i kontrakten angående musikk spilling så derfor lurer jeg på: er det på sin plass at jeg gir beskjed at dem ikke får spille musikk etter feks kl 19? Eller har dem rettighet til å spille så lenge dem vil siden det ikke står noe i kontrakten? Jeg har fryktelig lyst til å sende en sms til dem å be dem stenge musikken av nå..men hva skriver man for å ikke virke uhøffelig? Dette er første leietakerne vi har så jeg aner liksom ikke 😕

Anonymkode: 3f8ee...06f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har leid ut kjellerleilighet, nå er det slik at vi har barn som skal på skolen og vi er ikke nødvendigvis så fryktelig glad i musikkstøy. I det siste har leietakerne spillt ganske mye musikk med bass..gjerne i 2-3 timer sammenhengende på ettermiddagen. Det durer i veggene og det er umulig å ta seg en middagshvil 😕 nå er kl nesten 9 på kvelden og barna skal i seng, dem spiller enda musikk. Det står ingenting i kontrakten angående musikk spilling så derfor lurer jeg på: er det på sin plass at jeg gir beskjed at dem ikke får spille musikk etter feks kl 19? Eller har dem rettighet til å spille så lenge dem vil siden det ikke står noe i kontrakten? Jeg har fryktelig lyst til å sende en sms til dem å be dem stenge musikken av nå..men hva skriver man for å ikke virke uhøffelig? Dette er første leietakerne vi har så jeg aner liksom ikke 😕

Anonymkode: 3f8ee...06f

Er ikke kjempe høy musikk men høy nok til at man ikke klarer slappe av

Anonymkode: 3f8ee...06f

Skrevet

Du kan ikke kreve at de skal skru av musikken, men du kan gi beskjed om at det plager dere. De fleste vil da skru ned/av da man ønsker et godt forhold til husverten sin. 

Anonymkode: a9a59...ee8

Skrevet

Loven sier noe om når det skal være stille. Du kan ikke kreve noe og i sitt eget hjem må man kunne spille musikk, men du kan spørre om de kan dempe den og roe ned bassen litt. 

Anonymkode: 39b68...2b9

Skrevet

Vi har to leiligheter under oss, og vi sier ifra. Eller sa ifra, ikke skjedd etter dette. Bare si ifra på en skikkelig måte så går det nok bra. 

Skrevet

Ikke krev at de skrur av, det har du ikke rett til før 23, eller er det 22?

Men spør pent om de kan være snille å dempe musikken fordi det er vanskelig for barna å sove. De fleste tar hensyn til sine omgivelser. 

Anonymkode: 2ec5f...4a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...