Gå til innhold

Er all inclusive verdt det på sydentur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søker litt på tur til varmen for to voksne og tre barn under 7. Er det verdt det med all inclusive? Koster ca 50 000 og får jo turer uten det for 15-20 000. Men da må man jo kjøpe alle måltider og drikke utenom? Lettvinte med all inclusive, men koster jo mye...

Er det verdt det? Vet ikke hvor mye det blir med mat/drikke/is hver dag utenom?

Anonymkode: aef46...75d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes all inclusive er genialt når man reiser med barn. De spiser jo gratis når de er under 12 år, mens på restaurant må man betale for dem.

Jeg opplever at mine barn smaker på alt mulig rart når de har en buffé foran seg. Mens på restaurant bestiller de som regel pizza hver gang.

Skrevet

For oss var det verd det da barna var så små og vi uansett ikke orket å gå så mye på let etter restauranter osv. Nå som de er større er det nok verd det økonomisk, men nå vil vi ut og utforske og spise andre steder. Blir fort kjedelig i lengden med all inclusive. 

Anonymkode: d5b8d...cf3

Skrevet

Ikke prismessig. 

Med barn i alderen hvor venting på restauranter er ufattelig slitsomt, synes jeg det er verdt det. Men vi har aldri opplevd den prisforskjellen der mellom med og uten all inclusive. 

Anonymkode: 2535e...c83

Skrevet

Jeg hater all inclusive, også med barn. Så for meg er det bortkastede penger. Men enkelt er det jo.

Anonymkode: e8199...a9f

Skrevet

Det er verdt det. Hvertfall på steder som har godt utvalg. Har reist med det flere ganger og det er igrunn verdt det bare for is og brus 😂

Anonymkode: d68ab...88c

Skrevet

Det er sinnsykt verdt det, så lenge det er på et stort og greit hotell. Vi opplevde elendig all-inklusive en gang for 15 år siden, og holdt oss unna. Så dro vi til GC nå i januar, stort internasjonalt barnevennlig hotell, og det faktum at det var all-inclusive med ubegrenset tilgang til fantastisk utvalg i ulik mat, gjorde ferien til en kjempesuksess og en annen verden for oss foreldre. Kan ikke tro at vi har tidligere slitt oss gjennom ferier med self-catering og drepende restaurant-besøk med små barn. Våre tre barn elsket også all-inclusive, og vi satser på dette i årene framover, det er sikkert!

Anonymkode: 261f6...3c5

Skrevet

Prøvde det 1 gang vi var 3 stk(1 barn) vi ble alle matforgiftet. Lå med kraftig diare og spying i 3 dager, måtte ha legehjelp..så aldri mere all inclusive på oss :) maten vi fikk servert var fra buffet og det var stort sett samme hele tiden..utrolig kjedelig og smakløs mat. Drikke må dere huske på at går kun i lokale drikker som er inkludert. Hvis dere får samme turen til 15-20 000 så er det jo ikke noe å tenke på! Reis uten all inklusive,dere sparer mye penger på det. Vi reiser mye til syden og bruker som oftest å ha frokost inkludert, så går vi ut å spiser på forskjellige plasser, er en stor del av kosen å kunne gjøre det synes jeg :) er mye ferdige gryter som varmes opp flere ganger på disse buffeene så derfor større risiko for matforgiftning

Anonymkode: 2ecc6...87f

Skrevet

Synes ike det er verdt det. I utlandet spiser man ikke for 20-30 000 på et par uker, og de fleste hotell har man frokost inkludert også. Mange billige hotell på landets nettsider

Anonymkode: 8b042...841

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er verdt det. Hvertfall på steder som har godt utvalg. Har reist med det flere ganger og det er igrunn verdt det bare for is og brus 😂

Får mye is og brus for 20 000 da.. 

Skrevet

Den prisforskjellen synes jeg høres helt vill ut. Hvor i all verden er dette? Har reist flere ganger med små barn og hatt all inclusive, det er gull verdt! Men prisen har da ligget på rundt 7-10k ekstra for to voksne, barna går ofte gratis. 

Anonymkode: bc312...342

Skrevet

1. Vi har vært på ett sånt hotell for 3 år siden med to barn. Nå har jeg spurt om vi kan få samme rommet og babyen i foreldrenes seng,eller crib og vi har fått et JA. Yess! Altså,vi må ikke ta familierom og derfor blir det myeeeee billigere. Så eter min erfaring,velg ett hotell som har lignende ordning,altså som imøtekommer gamle gjester.

2. Finn ett hotell der det er all inc for barna men kanskje frokost/kvelds for voksne. Etter min erfaring spiser jeg ikke så veldig mye gjennom dagen,selv ikke i all inc. Det blir alt for mye mat virkelig...

Anonymkode: 99d8a...b08

Skrevet

Den prisen høres ikke riktig ut. Jeg var akkurat på Tenerife i påsken. Vi hadde AI og den kostet 4500kr tilsammen for to voksne. Barna spiser gratis. Angående lokal drikke, gjelder dette noen ganger enkelte typer sprit, men det drikker jeg ikke uansett. Øl som var inkluder i AI var estrella og san Miguel som begge er veldig gode. Ellers var det rød og hvit vin og sangria. Av brus var det Pepsi, 7up, Schweppes pluss slush. Helt vanlige merker med andre ord. Ellers synes jeg AI er verdt det når man reiser med barn. Veldig greit at de kan velge sin egen mat og ubegrenset med drikke. Uten barn hadde jeg nok ikke gått for det da det blir litt kjedelig i lengden. 

Skrevet
1 time siden, Blondzilla skrev:

Den prisen høres ikke riktig ut. Jeg var akkurat på Tenerife i påsken. Vi hadde AI og den kostet 4500kr tilsammen for to voksne. Barna spiser gratis. Angående lokal drikke, gjelder dette noen ganger enkelte typer sprit, men det drikker jeg ikke uansett. Øl som var inkluder i AI var estrella og san Miguel som begge er veldig gode. Ellers var det rød og hvit vin og sangria. Av brus var det Pepsi, 7up, Schweppes pluss slush. Helt vanlige merker med andre ord. Ellers synes jeg AI er verdt det når man reiser med barn. Veldig greit at de kan velge sin egen mat og ubegrenset med drikke. Uten barn hadde jeg nok ikke gått for det da det blir litt kjedelig i lengden. 

4500 for to?? Slike priser ser jeg bare i reklamer, var det et Ok sted da?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

4500 for to?? Slike priser ser jeg bare i reklamer, var det et Ok sted da?

Ja helt Ok. 4 stjerner på Tenerife.

Skrevet (endret)
1 minutt siden, Blondzilla skrev:

Ja helt Ok. 4 stjerner på Tenerife.

Altså 4500 for selve AI. Hele turen med kom på 38000 for 2 voksne og 3 barn. Uten AI ville det da kostet 33500

Endret av Blondzilla
Skrevet

Har gjort det bare én gang og da var det perfekt - en ferie som kom etter et superstressende år der vi alle trengte bare langsom og enkel ferie. Helt nydelig! Mulig vi var ekstra heldige, var nydelig mat og forstår at det ikke alltid er sånn.

Anonymkode: 587db...b44

Skrevet

Jeg liker ikke all inclusive selv om jeg har små barn. 

Anonymkode: 30b89...f3e

Skrevet

AI er et skikkelig stress. Føler seg som en ku i fjøset, det alle skal gjøre det samme til samme tid. Digger syden, men vil ha leilighet med kjøkkenkrok, og kanskje frokost inkludert. Det holder for meg.

Anonymkode: 2b633...20e

Skrevet

Nei til all inclusive av flere grunner:

* Kjedelig å bare være på hotellområdet. (Ja, jeg har reist med barn mange ganger. Mine barn er gjerne med på sightseeing og de klarer å vente på restaurant, bortsett fra da de var under to-tre år)

* All inclusive-anlegg bidrar til å ødelegge for alle andre små bedrifter på feriestedene. Når alle pengene går til de store resortene, blir det ingen gjester på den lille familiedrevne pizzarestauranten på hjørnet, i kiosken, matbutikken, suvernirbodene etc. Det lokale næringslivet tappes.

Har en mistanke om at mange av dem som elsker all inclusive er de samme folkene som snakker om "Syden" som om det var ett land, noe som er respektløst overfor befolkningen i landet man er i. Jeg orker ikke være på samlebåndferie på den måten.   Vil se mer enn hotellet, bassenget og stranda.

Anonymkode: e4e77...f9f

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei til all inclusive av flere grunner:

* Kjedelig å bare være på hotellområdet. (Ja, jeg har reist med barn mange ganger. Mine barn er gjerne med på sightseeing og de klarer å vente på restaurant, bortsett fra da de var under to-tre år)

* All inclusive-anlegg bidrar til å ødelegge for alle andre små bedrifter på feriestedene. Når alle pengene går til de store resortene, blir det ingen gjester på den lille familiedrevne pizzarestauranten på hjørnet, i kiosken, matbutikken, suvernirbodene etc. Det lokale næringslivet tappes.

Har en mistanke om at mange av dem som elsker all inclusive er de samme folkene som snakker om "Syden" som om det var ett land, noe som er respektløst overfor befolkningen i landet man er i. Jeg orker ikke være på samlebåndferie på den måten.   Vil se mer enn hotellet, bassenget og stranda.

Anonymkode: e4e77...f9f

Så flink og bereist du er 😂 men det har ikke lært deg å være mer tolerant for andre da. Kjekt å føle seg bedre enn andre, ikke sant? 

Vi har reist både med og uten All Inclusive og det er positivt og negativt med begge deler. På Kypros var AI rene gourmetmaten, med nydelig fersk frukt tilgjengelig hele dagen, bl.a, mens på Kreta var det mer kjedelig, men helt Ok mat. Deilig å slippe styret med penger til is og brus hele tiden. 

Og man kan jo virkelig kose seg med turer og spise andre steder selv om man tar hoveddelen av måltidene på hotellet. 

Eneste betenkeligheten jeg har med AI er at det går ut over de lokale, det er en ulempe. 

Anonymkode: fb88d...ba6

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får mye is og brus for 20 000 da.. 

Absolutt. Men at vi brukte rundt 20.000 på mat og drikke i sommer er nok ikke helt utenkelig. Var 14 dager på Rhodos, 5 stk. Gikk sinnsykt mye penger på mat!

Skrevet

Vi reiser om noen uker. Og d er to voksne og tre barn. Alt INK. Kommer på totalt 5000kr for ei uke. Barna er gratis. Det syns jeg er verdt det! 

Anonymkode: bde1c...337

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi reiser om noen uker. Og d er to voksne og tre barn. Alt INK. Kommer på totalt 5000kr for ei uke. Barna er gratis. Det syns jeg er verdt det! 

Hvor i alle dager fikk dere tur til en så billig penge??

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor i alle dager fikk dere tur til en så billig penge??

Turen var ikke så billig. Jeg sa alt inkl var prisen på turen 🤣 tusen kostet 27.000. Hehe det hadde vært luksus å få en hel tur til 5 tusen 🤣

men neid, all inclusive kom på 5000kr på reisen vår :) og det er igrunn ikke så ille alt i alt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...