Gå til innhold

Hvordan bearbeide? G

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet her før men gjør det igjen da jeg rett og slett ikke aner hvordan jeg skal komme over dette her. Nå har det gått 5 uker og jeg ser ingen bedring. Jeg kan begynne å gråte når som helst og jeg ser en stygg nedover spiral som forsterker både angst og depresjonen min. Jeg har trodd jeg var ferdig med det, da jeg møtte veggen for en tre år siden. Gikk da jevnlig til behandling og ble bra. 

Så det som har skjedd er at min samboer «angrep» meg en dag jeg kom hjem fra jobben. Jeg hadde hentet barna fra skolen og trodde alt var bra noe det ikke var. Han sa enormt MYE stygt virkelig så hårreisende ting at jeg ble helt paff. Jeg forstod ingenting! Han gikk løs på meg som part i forholdet vårt og hvordan han skulle sikre seg når jeg gikk fra han. Jeg følte noe knakk inn i meg, ja rett og slett en bit av hjertet mitt. Senere på kvelden innrømmet han at det var hans mor sine ord og at han ble veldig lei seg når hun sa disse tingene om meg. Men at han ikke ville fortelle at hun hadde sagt alt dette. Da ble jeg enda mere knust både at jeg er blitt baksnakket men at han faktisk TRODDE på hva hun sa 😓 jeg føler tillit min til han er ødelagt. Han var min klippe og jeg trodde alltid inni meg at han kom til å være der for meg uansett hva. 

Han har bedt om unnskyldning og at han ikke forstod hva som gikk av han, men jeg kommer meg ikke videre jeg har tilgitt men noe er borte. Jeg gråter faktisk når jeg skriver dette da det gjør så vondt. Jeg trodde alltid det var oss to mot verden, og ikke at han trodde på den sol snakket drit bak ryggen min. Jeg ønsker virkelig å fikse dette vi har nettopp kjøpt nytt hus og har tre nydelige barn vill virkelig ikke at dette skal være slutten men hvordan bearbeider jeg dette??? 

Anonymkode: 69df4...c96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere går sammen til familievernkontoret.

Anonymkode: 65441...5e0

Skrevet

Så lenge han ikke greier å frigjøre seg fra sin mor og lar seg manipulere av sin mor så må du innse at du er like mye i et forhold til hans mor som til ham. Og de to er ødeleggende for deg.

Han har bedt om unnskyldning - og så? Nå er det liksom bare ditt problem som ikke greier å mene at det er nok? Hva har mannen din konkret kommet med av forslag til hvordan dere kan få det bedre med hverandre? Ingenting, kan jeg tenke meg...

Jeg hadde ikke orket å leve med en mann som lar seg styre av sin mor til å gjøre så stygge ting som din mann gjør. I hvert fall ikke hvis han ikke ser hvor destruktiv hans mor er for ham og hans familie OG var villig til å gjøre mye for å endre dette.

Men om dere skal prøve videre så tror jeg det er mye som må til. Jeg tenker din mann må skaffe seg hjelp til å bearbeide sitt skrudde forhold til sin mor slik at han kan bearbeide det han har opplevd og frigjøre seg fra sin mor. Jeg tror han må ta avstand fra sin mor også, i hvert fall inntil han selv er sterk nok til å prioritere riktig og sette grenser for seg selv og sin familie. Videre tenker jeg at dere to må i parterapi, trolig en god stund, for det han nå har ødelagt mellom dere er ikke sikkert det er mulig å reparere. Og til slutt bør du for din egen del også oppsøke noen å snakke med dette om, enten det er timer alene på familievernkontoret eller hos en psykolog.

Men helt ærlig tviler jeg på at du kan få det godt med denne mannen. Han lar seg styre av sin mor til å bli stygg mot deg, han manipulerer deg. Han skylder på sin mor for at han er stygg mot deg. Han tar ikke ansvar for det han gjør og sier. Det er ikke holdbart, for han viser at du ikke kan stole på ham.

Om han ikke er villig til å gå i terapi for å bearbeide sitt forhold til sin mor og at dere går i parterapi sammen, da har dere ikke noen fremtid sammen, da vil du bare brytes mer og mer ned. Du bør søke hjelp for din egen del, for det du har opplevd er veldig vondt, og det du har levd lenge med er forferdelig nedbrytende. Derfor trenger du en fagperson som kan ta vare på deg og gi deg gode råd der du er og i situasjonen fremover, uansett hva dere gjør videre.

Anonymkode: 91561...df5

Skrevet

Han må bare ta et valg. Vil han være mammas gutt i stedet for familiefar og ektemann? 

Anonymkode: 45bb6...fb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...