Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #1 Skrevet 8. april 2018 Butikken går greit. Ikke oppføre seg = ut i bilen. Men på tur langs veien eller hjemme.. forferdelig.. gjør farlige ting, vi sender på rommet og forklarer hvorfor. Hjelper ikke. Later som hun ikke hører. Tester grenser. Hva gjør DERE når barnet oppfører seg sånn? Har prøvd flere måter. Forklaring (hører ikke), advarsler, konsekvenser.. Anonymkode: 886de...917
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #2 Skrevet 8. april 2018 Jeg har 0 tro på å sende barn på rommet. Hva skal det hjelpe for? vi har heldigvis ikke så mye sånt lenger, men vi har gjort 2 ting hele veien. Tatt barnet ut av situasjonen, og forklart hvorfor det ikke er ok. Og vært bestemte, men ikke sinte. Anonymkode: 0e43b...611
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #3 Skrevet 8. april 2018 Hvis barnet gjør farlige ting, så får det gå med sele så dere kan ha kontroll til barnet skjerper seg. Anonymkode: ff363...3c4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #4 Skrevet 8. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis barnet gjør farlige ting, så får det gå med sele så dere kan ha kontroll til barnet skjerper seg. Anonymkode: ff363...3c4 Nei, det er hjemme. Anonymkode: 886de...917
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #5 Skrevet 8. april 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har 0 tro på å sende barn på rommet. Hva skal det hjelpe for? vi har heldigvis ikke så mye sånt lenger, men vi har gjort 2 ting hele veien. Tatt barnet ut av situasjonen, og forklart hvorfor det ikke er ok. Og vært bestemte, men ikke sinte. Anonymkode: 0e43b...611 Timeout. Det har vi prøvd.. Anonymkode: 886de...917
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #6 Skrevet 8. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Timeout. Det har vi prøvd.. Anonymkode: 886de...917 Langt unna timeout, det er jo bare ren idioti. Når jeg snakker om å ta barnet ut av situasjonen, så snakker jeg om å fysisk leie det bort fra en situasjon som kan være farlig. Som å forsøke å balansere på rekkverket på verandaen 😂 Så er det å sette seg ned etterpå og spørre henne hvorfor hun tror at vi løftet henne ned? Og snakke om hva som kan være farlig med det. Ikke fortelle, men å involvere barnet i samtalen. Og generelt tror jeg det er viktig med tydelige grenser, som alltid er de samme. Det er en trygghet i å vite at grensene går på samme sted hver gang... Anonymkode: 0e43b...611
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #7 Skrevet 8. april 2018 Har du hørt om De utrolige årene? Les den, du vil få mange gode verktøy 👍 Anonymkode: f22fc...6c7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #8 Skrevet 8. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Butikken går greit. Ikke oppføre seg = ut i bilen. Men på tur langs veien eller hjemme.. forferdelig.. gjør farlige ting, vi sender på rommet og forklarer hvorfor. Hjelper ikke. Later som hun ikke hører. Tester grenser. Hva gjør DERE når barnet oppfører seg sånn? Har prøvd flere måter. Forklaring (hører ikke), advarsler, konsekvenser.. Anonymkode: 886de...917 Holder fast. Bærer hjem. Er voksen, ikke forhandlingspartner i et likestilt samarbeid. Anonymkode: 4c34c...996
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #9 Skrevet 8. april 2018 Sende på rommet? Huff! Hvordan står det til med kos og kjærlighet? Får han nok fysisk kontakt, sier dere daglig at dere elsker han uansett hva han gjør? Husker dere på å lade opp med kos og kjærlighet etter fravær? Da mener jeg om morgenen og etter barnehagen. Dere er i en ond sirkel. Å sende på rommet har ingenting for seg. Det gjør problemet verre og det skaper en distanse mellom dere og også mellom barnet og barnets indre. Barnet får en følelse av å ikke være god nok og vil fortsette med flere negative måter å søke oppmerksomhet på. Se folkom.no om foreldreskap. Anonymkode: a43b7...ee7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #10 Skrevet 8. april 2018 Jeg bruker timeout på sønnen min å det fungerer veldig bra! Nå holder det ofte med bare en varsel om at hvis han forsetter med denne oppførselen (å forklarer konkret hva jeg mener) en gang til så setter jeg han i timeout.Han vet at jeg gjennomfører det så da gir han seg ofte. Mens hos far er det dårligere oppførsel for der får det ikke noe konsekvens.Faren sin løsning er " hvis du er snill hele denne helgen så skal du får den leken (til 800 kr) som du ønsket deg". Anonymkode: bf0ff...485
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #11 Skrevet 8. april 2018 I dårlige perioder har jeg snakket med ungene mine i en rolig stund. "Du, nå synes jeg det blir for mye kjefting her i huset. Sånn kan vi ikke ha det. Jeg blir sur av det, du blir lei deg, pappa blir sur, og det er vanskelig å gjøre ting vi liker. Så nå har pappa og jeg bestemt oss for at det er nok. Hver gang du gjør noe du vet du ikke får lov til, kommer vi til å slutte med det vi holder på med. Hvis vi spiser, må du og en av oss gå fra bordet. Hvis vi er ute, går vi inn. Hvis du tuller langs veien, må vi bære deg. Det er kjedelig å være en kjeftemamma, men nå er det visst viktig å minne deg på at i dette huset er det pappa og jeg som bestemmer. Ikke du". Og så har jeg fulgt opp 100% konsekvent i ettertid. Jeg sender aldri på rommet, det tror jeg ikke noe på. Jeg bøyer meg ned på barnets høyde, søker øyekontakt, og sier med bestemt stemme at nå er det nok. Og så er jeg bare sammen med barnet en liten stund, uten underholdning og moro, til vi vender tilbake til situasjonen igjen. Anonymkode: e36c9...6e2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #12 Skrevet 8. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bruker timeout på sønnen min å det fungerer veldig bra! Nå holder det ofte med bare en varsel om at hvis han forsetter med denne oppførselen (å forklarer konkret hva jeg mener) en gang til så setter jeg han i timeout.Han vet at jeg gjennomfører det så da gir han seg ofte. Mens hos far er det dårligere oppførsel for der får det ikke noe konsekvens.Faren sin løsning er " hvis du er snill hele denne helgen så skal du får den leken (til 800 kr) som du ønsket deg". Anonymkode: bf0ff...485 Please ikke gjør dette mer. Vil du ha en lydig lakei eller et levende barn som tør å være seg selv og vise følelsene sine? Skammekrok var vi ferdig med for mange år siden. Skummelt når foreldre ikke forstår at barn gjør feil. Du kan ikke forvente modne utbrudd fra en umoden hjerne. Du sender signaler om at du bare vil være sammen med barnet ditt dersom han er lydig. Det går på selvfølelsen løs. https://www.google.no/amp/amp.timeinc.net/time/3404701/discipline-time-out-is-not-good Anonymkode: a43b7...ee7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #13 Skrevet 8. april 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Please ikke gjør dette mer. Vil du ha en lydig lakei eller et levende barn som tør å være seg selv og vise følelsene sine? Skammekrok var vi ferdig med for mange år siden. Skummelt når foreldre ikke forstår at barn gjør feil. Du kan ikke forvente modne utbrudd fra en umoden hjerne. Du sender signaler om at du bare vil være sammen med barnet ditt dersom han er lydig. Det går på selvfølelsen løs. https://www.google.no/amp/amp.timeinc.net/time/3404701/discipline-time-out-is-not-good Anonymkode: a43b7...ee7 Det er den eneste måten å roe han ned igjen på. Prøver jeg å holde rundt han blir han enda mer hysterisk. Det som hjelper for å roe han ned er 5 minutter på stolen. Anonymkode: bf0ff...485
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #14 Skrevet 8. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er den eneste måten å roe han ned igjen på. Prøver jeg å holde rundt han blir han enda mer hysterisk. Det som hjelper for å roe han ned er 5 minutter på stolen. Anonymkode: bf0ff...485 Håper at du sitter der sammen med han i det minste, da. Litt time in er lurt. Anonymkode: a43b7...ee7
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #15 Skrevet 9. april 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Håper at du sitter der sammen med han i det minste, da. Litt time in er lurt. Anonymkode: a43b7...ee7 Litt av poenget med timeout er jo at han ikke skal få noe oppmerksomhet av meg på de 5 minuttene,så nei jeg sitter ikke med han. Men er i samme rom så han ikke går vekk fra timeout. Anonymkode: bf0ff...485
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #16 Skrevet 9. april 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Please ikke gjør dette mer. Vil du ha en lydig lakei eller et levende barn som tør å være seg selv og vise følelsene sine? Skammekrok var vi ferdig med for mange år siden. Skummelt når foreldre ikke forstår at barn gjør feil. Du kan ikke forvente modne utbrudd fra en umoden hjerne. Du sender signaler om at du bare vil være sammen med barnet ditt dersom han er lydig. Det går på selvfølelsen løs. https://www.google.no/amp/amp.timeinc.net/time/3404701/discipline-time-out-is-not-good Anonymkode: a43b7...ee7 Så enig i dette ! Anonymkode: d75f7...b2e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #17 Skrevet 9. april 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Sende på rommet? Huff! Hvordan står det til med kos og kjærlighet? Får han nok fysisk kontakt, sier dere daglig at dere elsker han uansett hva han gjør? Husker dere på å lade opp med kos og kjærlighet etter fravær? Da mener jeg om morgenen og etter barnehagen. Dere er i en ond sirkel. Å sende på rommet har ingenting for seg. Det gjør problemet verre og det skaper en distanse mellom dere og også mellom barnet og barnets indre. Barnet får en følelse av å ikke være god nok og vil fortsette med flere negative måter å søke oppmerksomhet på. Se folkom.no om foreldreskap. Anonymkode: a43b7...ee7 Selvfølgelig.. for noen absurde spørsmål!? Hahaha. Vi overøser med kos og kjærlighet Anonymkode: 886de...917
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #18 Skrevet 9. april 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Please ikke gjør dette mer. Vil du ha en lydig lakei eller et levende barn som tør å være seg selv og vise følelsene sine? Skammekrok var vi ferdig med for mange år siden. Skummelt når foreldre ikke forstår at barn gjør feil. Du kan ikke forvente modne utbrudd fra en umoden hjerne. Du sender signaler om at du bare vil være sammen med barnet ditt dersom han er lydig. Det går på selvfølelsen løs. https://www.google.no/amp/amp.timeinc.net/time/3404701/discipline-time-out-is-not-good Anonymkode: a43b7...ee7 Og sånn skal det faktisk være. Barn skal ikke vokse opp til å tro at de kan gjøre hva i huleste de måtte ønske, og fortsatt beholde relasjoner og venner (nå tenker jeg på senere i livet altså). De må lære at oppførselen får konsekvenser. Det kan de like gjerne få inn med morsmelka. Samtidig må man vise at den som oppfører seg fint, får det fint. Og man må prate om det som skjer. Anonymkode: 886de...917
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #19 Skrevet 10. april 2018 Timeout og Sende på rommet hjelper ikke, vi tar time inn hjelper mye mer Anonymkode: 1e367...964
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå