Gå til innhold

Noen som kjenner eller er sammen med en lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer!

Jeg driver for tiden og dater en lege. Må innrømme at det satt langt inne, da jeg tidligere har hatt fordommer ovenfor leger og unngått det i det lengste. 
Nå når vi har vært en del sammen har vi snakket litt rundt yrket og yrkestittelen hans (forsåvidt min også, men jeg har ei helt annen yrkesretning). Og må innrømme at jeg får vondt langt inni meg når jeg hører hva han sier. 

Bla: 

- Før han ble lege ville ingen være sammen med han. Han ble sett på som nerd og var tydeligvis mye alene. Etter han ble lege ville plutselig "alle" være sammen med han og ble plutselig veldig hyggelige og inkluderende på fritiden. 

- På jobb føler han at sykepleiere føler dem kan si hva dem vil til han (tydeligvis noe uthengig om jobben han gjør, at han er for krass, egoistisk osv), men sier han ett ord "galt" blir han hengt ut på avdelingen og tydelig mislikt. 

På slutten sa han "men jeg er jo den samme! Jeg har ikke forandret meg, det er bare yrkestittelen min". Synes dette hørtes så sårt ut! :/ 

Selv har jeg alltid vært redd for leger og gått på tåhev. Har ikke dratt til legen så lenge jeg ikke har vært alvorlig syk og måttet! 

Noen her som kjenner eller har omgang med leger som har fortalt om deres opplevelser av å være lege? 

Anonymkode: 5bc47...887

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Leger har i bunn og grunn " ikke så mye de skulle ha sagt" og går det " galt eller fungerer dårlig" er det Legene som får skylda. De står i spissen og har kompetanse og autoritet, men de slår som sagt i spissen og lageig for hugg. 

Anonymkode: e4aa1...bb4

Skrevet

Kjenner flere leger og omgås de på fritiden. En av de sliter med kjærlighetslivet og fikk bare napp på tinder når han skrev han var lege. Jeg ba han ta det bort fordi jeg ønsker folk skal like han for den han er og ikke hva han er. Han betyr ekstremt mye for meg og jeg unner han av hele mitt hjerte at han skal ha det bra! 

Jeg slenger med leppa til alle da, leger eller ei. Men ja. De blir nok «mer likt» når de er leger enn de ble før. Og det er ganske så ugreit 

Anonymkode: 3ea93...370

Skrevet

Jeg kjenner ganske mange leger, men ingen av dem forteller slike historier. Lege er da et helt vanlig yrke? Dette høres rart ut.

Anonymkode: 34d3c...a38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...