Gå til innhold

Forslag til servering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om 2 uker må jeg lage til mat til en gruppe på 50 ungdomer. Den må kunne spises på 15 minutter uten bestikk eller tallrken, kun serviettr. I gruppen er det flere vegetarianere, en diabetiker og ungdom som ikke tåler melk, gluten og sitrus samt 2 som mener de blir syke av sukker.

Gode forslag tas imot med takk.

Anonymkode: e59ab...962

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baguetter med et salatblad, osteskive, kokt skinke, agurkskive og tomatskive.

Så lager du spesialmat til de som trenger det. Til vegetarianerne dropper du skiven med skinke, til melkeallergikerne dropper du osteskiven og til glutenallergikern kjøper du en glutenfri baguett. Diabetikeren trenger ikke spesialmat, regner med han/hun tar medisiner og kan spise vanlig mat.

Anonymkode: 51f09...acf

Skrevet

wraps med kyllingbiter og salat

Anonymkode: e4edd...e02

Skrevet

som de over foreslår. Noe med noe brødlig og pålegg. Jeg foreslår minipizza. Her kan man variere inn i uendeligheten og det er lett å lage til mange, kan frysese og varmes opp, og blir kjempegodt. Og så lager du spesial-varianter ut ifra reelle eller innbilte allergier :)

Anonymkode: 19be3...1f5

Skrevet

Ja, det må nok bli noe sånt. Jeg hadde bare håpet noen hadde en genial idé som alle kunne spise.

Skrevet

Tror man får kjøpt glutenfri pizzabunn fra Peppes. Hadde laget noen vegetar og noen med kjøttdeig/vanlig topping. 

Anonymkode: 1e22b...21c

Skrevet

Hvis du går for den glutenfrie bunnen som anonym over her foreslår, og lager pizzasnurrer uten kjøtt, så er du vel good? Feks ha på grovhakkede tomater, mais og hjemmelaget pizzasaus uten aktuelle allergener? Så topper du med ost, men dropper ost på snittene til dem som har melkeallergi. Med mindre det finnes ost som de kan spise, da?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om 2 uker må jeg lage til mat til en gruppe på 50 ungdomer. Den må kunne spises på 15 minutter uten bestikk eller tallrken, kun serviettr. I gruppen er det flere vegetarianere, en diabetiker og ungdom som ikke tåler melk, gluten og sitrus samt 2 som mener de blir syke av sukker.

Gode forslag tas imot med takk.

Melkeallergi eller laktoseintoleranse? Støtter forslaget om pizzasnurrer uten kjøtt. Om det kun er snakk om laktoseintoleranse kan du fint ha hvitost på. 

Anonymkode: 38fde...7a4

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Melkeallergi eller laktoseintoleranse? Støtter forslaget om pizzasnurrer uten kjøtt. Om det kun er snakk om laktoseintoleranse kan du fint ha hvitost på. 

Anonymkode: 38fde...7a4

For den ene er det laktose, for den andre jeg vet om er det ikke påvist noe, men i kategorien "fungerer bedre" uten melkeprodukter, det meste av kjøtt, hvete, sukker og en haug med andre ting. Han går det nesten ikke an å ta hensyn til siden det hele tiden er noe nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...