Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #1 Skrevet 8. april 2018 Jeg skjønner at jeg må gå fra samboer. Det er så utrolig trist og tungt. Gi meg styrke! Hvordan skal jeg klare det? Jeg er vanligvis tøff og sterk, men nå kjenner jeg meg helt på felgen. Følelsene har kjørt berg-og-dalbane de siste ukene. Jeg snakker mindre og mindre, han snakker meg rundt. Jeg blir manipulert. Vet ikke hvor jeg vil med dette. Bare lufte litt. takk for at du leste! Anonymkode: c9260...8a5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #2 Skrevet 8. april 2018 Du må få noen andre å snakke med.. familie, venner, familievernkontor, lege, psykolog eller i verste fall krisesenter.. Du må fortelle hvordan du virkelig har det uten å forsvare ham... og få hjelp til å bli sterk nok til å gå... Tenk ett steg av gangen... forbered deg i lang tid.. da er det lettere å komme seg ut! Lykke til kjære du❤ Dette klarer du! Anonymkode: f361b...3d0
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #3 Skrevet 8. april 2018 Jeg er enig med første taler. Du må ha noen du kan snakke med om forholdet og som kan støtte deg til å komme deg unna denne mannen. Du sier lite hva han gjør, men husk at krisesenter også tar psykisk vold alvorlig, for det kan ofte være like vanskelig å komme seg ut av som fysisk vold. Vær ærlig med de som står deg nær, ikke forsvar ham! Det er flott at du innser hva du må gjøre. Og har dere barn oppi dette så gjør du det riktige for dem også, for du kan ikke bli i et forhold og la dem se faren ødelegge deg. Begynn å gjøre det du må gjøre. Ikke tenk for mye, bare begynn å gjøre en ting om gangen. Anonymkode: 87016...844
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Tusen takk for støtte! Nå har jeg fortalt ALT til en venninne som støtter meg fult ut - og sier at jeg for Guds skyld må komme meg unna mannen. Det er utrolig vondt og rart, men jeg skal klare det. Jeg skal ta en ting av gangen og prøve å passe godt på meg selv på veien. Anonymkode: c9260...8a5
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #5 Skrevet 9. april 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for støtte! Nå har jeg fortalt ALT til en venninne som støtter meg fult ut - og sier at jeg for Guds skyld må komme meg unna mannen. Det er utrolig vondt og rart, men jeg skal klare det. Jeg skal ta en ting av gangen og prøve å passe godt på meg selv på veien. Anonymkode: c9260...8a5 Så bra, hent støtte der du kan. Har du foreldre, en søster, en bestemor e.l. så fortell flere hvordan du har det. Det kan godt hende du tror han har manipulert dem til å tro han er helt perfekt, men at de likevel har lurt litt på om det virkelig er sant. Som regel er slike mennesker gode til å bygge fasade og snakke for seg, men folk ser gjerne mer enn du tror og vil ikke ha noen problemer med å tro deg når du kommer med din sannhet. Snakk gjerne med legen din også, jo flere du har på laget jo bedre. Du er sterk, og du klarer dette. Ett skritt om gangen. Lykke til. Anonymkode: 3e77c...7f7
Anonym bruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for støtte! Nå har jeg fortalt ALT til en venninne som støtter meg fult ut - og sier at jeg for Guds skyld må komme meg unna mannen. Det er utrolig vondt og rart, men jeg skal klare det. Jeg skal ta en ting av gangen og prøve å passe godt på meg selv på veien. Anonymkode: c9260...8a5 Så bra at du har fortalt din venninne alt! Hun vil støtte deg til å komme deg ut av forholdet. Men fortell også familien din, spesielt om du og samboeren har barn sammen, for han kan finne på å forsøke å manipulere de som står deg nært. Ofte er det slik at de har sett ting de har stusset på med ham, men hvis de vet hva som faktisk har skjedd så er det mindre sjanse for at de kan bli påvirket av ham. Viktig at du tar var på deg selv i dette. Sikre deg selv på alle måter du kan om han har tendenser til vold, for det er bruddfasen som da kan være farligst. Du er sterk, du har helt tydelig vilje til å komme deg ut av dette destruktive forholdet - og da vil du greie det. Skaff deg alle de støttespillerne du kan og som du kan stole på. Lykke til videre! Anonymkode: 87016...844
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå