Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #1 Skrevet 7. april 2018 Det gjelder noen gode venner av oss, og guttene går i samme klasse og har vært venner siden de var små. Nå er de 7 år. Denne gutten har siste året blitt et lite monster. Han er frekk mot voksne og andre barn. Behandler sønnen vår veldig dårlig. Snakker stygt til ham, utestenger og kaller ham stygge ting. Gutten vår er lei seg og blir usikker. Jeg har tatt den andre gutten flere ganger i å si stygge ting og lyve om det etterpå - enda jeg har hørt det selv. Han forteller også mange ting som ikke er sant. Jeg har lyst til å ta det opp med foreldrene, men er bekymret for at det skal gå ut over gutten vår. Og kjenner at det er enda vanskeligere når vi er venner med foreldrene... Hva ville dere gjort? Anonymkode: 92df0...894
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #2 Skrevet 7. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det gjelder noen gode venner av oss, og guttene går i samme klasse og har vært venner siden de var små. Nå er de 7 år. Denne gutten har siste året blitt et lite monster. Han er frekk mot voksne og andre barn. Behandler sønnen vår veldig dårlig. Snakker stygt til ham, utestenger og kaller ham stygge ting. Gutten vår er lei seg og blir usikker. Jeg har tatt den andre gutten flere ganger i å si stygge ting og lyve om det etterpå - enda jeg har hørt det selv. Han forteller også mange ting som ikke er sant. Jeg har lyst til å ta det opp med foreldrene, men er bekymret for at det skal gå ut over gutten vår. Og kjenner at det er enda vanskeligere når vi er venner med foreldrene... Hva ville dere gjort? Anonymkode: 92df0...894 Jeg tenker at det er veldig viktig å ta det opp med foreldrene, særlig når dere er venner. Anonymkode: 40c0e...260
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #3 Skrevet 7. april 2018 De er ikke mye til venner om de ikke takler at dere tar opp dette på en ordentlig måte - heller ikke ordentlige foreldre om de ikke tar det seriøst. Ta det opp på en ordentlig måte. Det bør jo være i deres og sønnens interesse å vite at sønnen ikke oppfører seg. Viktig for dem å vite slik at de kan hjelpe gutten på rett vei, og viktig for gutten for at han ikke skal ende som mobber eller utstøtt pga. oppførsel. Anonymkode: 92874...a3f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 HI her... Vi har snakket løst om det etpar ganger, og de har også sett dette noen ganger med egne øyne - men jeg føler at de bortforklarer, overser og ikke grensesetter atferden. Så hvis vi skal ta det opp så må vi på en måte sette oss ned og si; "dette er alvor". Skal vi fortelle dem at vi vil holde barnet vårt unna? Anonymkode: 92df0...894
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her... Vi har snakket løst om det etpar ganger, og de har også sett dette noen ganger med egne øyne - men jeg føler at de bortforklarer, overser og ikke grensesetter atferden. Så hvis vi skal ta det opp så må vi på en måte sette oss ned og si; "dette er alvor". Skal vi fortelle dem at vi vil holde barnet vårt unna? Anonymkode: 92df0...894 Da må dere nok si at dette er alvor. Jeg ville sagt at hvis de ikke får endret sønnens adferd så må dere holde deres gutt unna. Men det vil jo uansett være et problem på skolen. Kanskje det går an å snakke med læreren også? Anonymkode: 92874...a3f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 Hm, hvordan er gutten med andre barn? på skolen? Er han velfungerende ellers, det er i så fall vanskelig å tro på. Om det kun er i selskap med deres barn, så kan det jo og være noe med dynamikken mellom guttene. Men om han er et troll overalt, så må jo foreldrene også ta dette inn over seg. Anonymkode: 05b74...ec6
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hm, hvordan er gutten med andre barn? på skolen? Er han velfungerende ellers, det er i så fall vanskelig å tro på. Om det kun er i selskap med deres barn, så kan det jo og være noe med dynamikken mellom guttene. Men om han er et troll overalt, så må jo foreldrene også ta dette inn over seg. Anonymkode: 05b74...ec6 Vi vet at det gjelder flere barn, og at skolen har ringt noen telefoner hjem. Han er en selvsikker type - og sjefer over de andre ungene, men har ikke noen typiske atferdsvansker, uro eller konsentrasjonsproblemer... Anonymkode: 92df0...894
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #8 Skrevet 8. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hm, hvordan er gutten med andre barn? på skolen? Er han velfungerende ellers, det er i så fall vanskelig å tro på. Om det kun er i selskap med deres barn, så kan det jo og være noe med dynamikken mellom guttene. Men om han er et troll overalt, så må jo foreldrene også ta dette inn over seg. Anonymkode: 05b74...ec6 Eh.. Hørt om mobbing? Anonymkode: 40c0e...260
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #9 Skrevet 8. april 2018 Noen flere innspill på hva vi kan si? Anonymkode: 92df0...894
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #10 Skrevet 8. april 2018 20 timer siden, Anonym bruker skrev: HI her... Vi har snakket løst om det etpar ganger, og de har også sett dette noen ganger med egne øyne - men jeg føler at de bortforklarer, overser og ikke grensesetter atferden. Så hvis vi skal ta det opp så må vi på en måte sette oss ned og si; "dette er alvor". Skal vi fortelle dem at vi vil holde barnet vårt unna? Anonymkode: 92df0...894 Ja. Anonymkode: 0cc61...816
frk Nilsen Skrevet 8. april 2018 #11 Skrevet 8. april 2018 Uansett hvor god venn jeg er med foreldrene til ungene som er her og som leker med barna mine så sender jeg sms eller ringer med en gang det er noe tull på gang. Jeg forventer det samme tilbake. Om mitt barn ikke kan oppføre seg til venner så vil jeg gjerne vite det. Jeg gir beskjed der og da til barnet om at dette er uakseptabelt, sånn oppførsel/språk etc er ikke lov her, de får også beskjed om at mamma eller pappa får melding om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå