Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #1 Skrevet 7. april 2018 Er det greit? Skjønnet selvfølgelig at når man har arvet bort noe, så kan nye eieren juridisk gjøre akkurat hva han/hun vil. Men er det en ting man gjør liksom? Har eI venninne som har arvet ekstreme mengder med klær etter mine barn. Noe fra h&m men også dyre plagg fra memini, polaren, hust&clare osv. Har også arvet alt av yttertøy (det meste fra reima ), plagg som har vært i bruk max en sesong. Ser nå at hun selger unna disse tingene på fb. Meste parten av plaggene har ikke ungen hennes rukket å bruke enda (for stort). Får hun det hun ønsker for det, kan hun tjene 3-4000 kr . Jeg har latt henne få dette gratis for å være grei, men aldri mer . Anonymkode: 179b2...fa9
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #2 Skrevet 7. april 2018 Juridisk helt ok, moralsk helt på grebsa. Trenger man ikke klærne takker man pent nei til å arve. Anonymkode: 56eea...2cc
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #3 Skrevet 7. april 2018 Hadde ikke synes at det var greit nei. Dersom noen ikke trenger arveklær, så bør man takke nei. Si til venninnen din at du ønsker å få tilbake klærne siden hun ikke trenger de, du har noen andre som du vil gi de til. Anonymkode: 1ee53...458
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 Jeg ser ikke problemet. Du kunne solgt det selv hvis du ville. Vi har arvet mye, men har ingen å gi videre til. Mye vil bli gitt bort på finn, men ikke yttertøy Anonymkode: bbf85...bb2
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Hadde ikke synes at det var greit nei. Dersom noen ikke trenger arveklær, så bør man takke nei. Si til venninnen din at du ønsker å få tilbake klærne siden hun ikke trenger de, du har noen andre som du vil gi de til. Anonymkode: 1ee53...458 Å spørre om klærne tilbake ville vært toppen av smålighet Når vi har arvet og gitt vekk klær har det vært usortert i store poser. Å gå igjennom arveklær og gi tilbake det en ikke ønsket virket frekt spør du meg Anonymkode: bbf85...bb2
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å spørre om klærne tilbake ville vært toppen av smålighet Når vi har arvet og gitt vekk klær har det vært usortert i store poser. Å gå igjennom arveklær og gi tilbake det en ikke ønsket virket frekt spør du meg Anonymkode: bbf85...bb2 I en normal setting, der arveklærne faktisk hadde blitt brukt, synes jeg også at det hadde vært toppen av smålighet. Men i dette tilfellet så tar jo venninnen imot flotte, dyre klær kun for å selge de videre, det synes jeg er mye frekkere og mer smålig. Anonymkode: 1ee53...458
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 Hvis hun har dårlig råd og bå må selge alt hun kan for å sette mat på bordet, så er vel det helt ok? Når jeg gir bort klær, så gir jeg de bort og ny eier kan gjøre hva de vil med de. Jeg gidder ikke bry meg. Anonymkode: 6234a...949
3 i april Skrevet 7. april 2018 #8 Skrevet 7. april 2018 Skjønner deg hi. Når det er snakk om skikkelige klær er det ugreit å ta i mot dette bare for å kunne selge dette videre. jeg er selv medlem i ei hjelpegruppe på fb for folk som er i en vanskelig økonomisk situasjon,der er det kun er lov å gi bort ting å ikke ta betalt. Så ble rimelig provosert da jeg gav bort masse gode vinterklær av dyrere merker til en alenemor som ikke hadde råd til å kjøpe vinterklær til barna sine. Her snakker vi mye ullklær fra devold,HH osv, dunjakker fra Bergans, reima og HH, skibukser, vintersko osv. Her snakket vi om klær for mange tusen kr. Dama fikk klærne og samme dag lå hun ut klærne til salgs på den lokale kjøp og salg siden på fb.. Da ble jeg sint og forlangte å få klærne tilbake, etter mye frem og tilbake fikk jeg klærne igjen og jeg gav klærne til kirkens bymisjon.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #9 Skrevet 7. april 2018 1 time siden, 3 i april skrev: Skjønner deg hi. Når det er snakk om skikkelige klær er det ugreit å ta i mot dette bare for å kunne selge dette videre. jeg er selv medlem i ei hjelpegruppe på fb for folk som er i en vanskelig økonomisk situasjon,der er det kun er lov å gi bort ting å ikke ta betalt. Så ble rimelig provosert da jeg gav bort masse gode vinterklær av dyrere merker til en alenemor som ikke hadde råd til å kjøpe vinterklær til barna sine. Her snakker vi mye ullklær fra devold,HH osv, dunjakker fra Bergans, reima og HH, skibukser, vintersko osv. Her snakket vi om klær for mange tusen kr. Dama fikk klærne og samme dag lå hun ut klærne til salgs på den lokale kjøp og salg siden på fb.. Da ble jeg sint og forlangte å få klærne tilbake, etter mye frem og tilbake fikk jeg klærne igjen og jeg gav klærne til kirkens bymisjon. Men kanskje hun ikke hadde bruk for alt, og derfor ville selge så hun fikk litt ekstra penger Anonymkode: 4733f...e51
3 i april Skrevet 7. april 2018 #10 Skrevet 7. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men kanskje hun ikke hadde bruk for alt, og derfor ville selge så hun fikk litt ekstra penger Anonymkode: 4733f...e51 Nei hun la ut ALT for salg. Dessuten står det i reglemanget at det ikke er lov å selge ting en har fått inne på denne gruppen, men at en da må gi det videre om en ikke har brukt for det lenger, klærne er blitt for små osv. Hadde hun gitt det videre hadde det vært helt grei.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #11 Skrevet 7. april 2018 Opplevd det samme, med en nær venninne. Ble ikke imponert, men har ikke tatt det opp med henne. Det er ikke livsviktig liksom. Jeg GIR VIDERE alle den klærne vi arver. En gang solgte vi litt, og da la vi de kronene vi fikk for et par arvede gjenstande i en gave til barna som hadde hatt det i utgangspunktet. Følte mer fair. Anonymkode: 10c6b...b5d
3 i april Skrevet 8. april 2018 #12 Skrevet 8. april 2018 Når jeg gir bort klær eller andre gjenstander så gir jeg det til noen jeg vet trenger det pga dårlig økonomi. Hvis ikke så kan jeg like gjerne selge det selv og legge de pengene i nye klær til barna. Skikkelige klær koster og det er lett å selge det videre. Men om jeg vet om noen som trenger, enten venner eller andre så gir jeg det gladelig bort. Men gir det ikke bort for at noen andre skal tjene penger på det.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #13 Skrevet 8. april 2018 Når vi gir bort klær er det fordi det er den enkleste måten å bli kvitt dem på. De jeg gir dem til må gjerne tjene flere milloner og hva de gjør med klærne er helt uinteressant så lenge det er lovlig. Jeg sjekker da heller ikke om det legges ut for salg eller klippes opp til filler. Gøtt bot er gitt bort og så lenge det ikke tar opp plass i restavfallet eller må loftet mitt er jeg fornøyd. Anonymkode: aba2d...6bb
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #14 Skrevet 8. april 2018 Legg inn et bud, kanskje hun tar hintet😉 Ved en evt neste gangs arving, hadde jeg spurt henne direkte om hva av det du hadde å gi bort de trengte, siden du selv ville legge resten ut for salg eller gi det til noen andre. Jeg er selv alene med tre gutter, og blir veldig glad når vi får arve tøy. Gir også videre det som ser allright ut etter at vi har hatt det. Å selge noe, særlig ting som ikke engang er brukt eller enda ikke er passelig i str, er toppen av frekkhet! Hadde ikke kostet meg en kalori å si fra her! Anonymkode: abb29...0c9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2018 #15 Skrevet 8. april 2018 Jeg gir bort klær jeg ikke trenger lenger og da glemmer jeg dem. I mine øyne helt ok å selge dine klær fordi du sa ikke ifra om å returnere klær. Hun må jo gjøre noe med dem. Skal hun ha dem på veggen? Neste gang du gir bort noe vær nøye med å si at du skal få dem tilbake når de ikke trengs. Anonymkode: b6373...37a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2018 #16 Skrevet 10. april 2018 ser ikke problemet med det, du som har arvet det bort Anonymkode: 34e98...0d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå