Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #1 Skrevet 7. april 2018 Har vært gift og har en sønn med eks-konen min. Vi skilte oss for 3 år siden nå. Barnet er 6 år nå bor med moren og ikke meg. Det som er greia er at jeg bor 8 timer med tog unna der de bor så altså å besøke barnet oftere er et problem for meg. Det vet eksen min også, men hun ringte meg idag og sier at hun skal ta fullmakt over barnet fra meg, fordi jeg ønsker ikke å lage pass for sønnen min. Grunnen som er at jeg ønsker at han skal beholde seg i Norge for å vite akkurat der han befinner seg. Dette har plaget meg i noen timer nå.. Fordi hun selv sier at hun skal si dårlige ting om meg til retten? Når det var hun som egentlig kom opp med skilsmissen og at hun trenger «space» mellom oss og deretter spurte om separasjon.. Vet ikke hva jeg kan gjøre. Anonymkode: c314f...7ad
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #2 Skrevet 7. april 2018 Du bør ikke trenere en søknad om pass. Det er bare sabotasje. Hvis du ikke har skjellig grunn til å frykte at hun kidnapper barnet med til utlandet, så er du urimelig. Ring henne i morgen og si at du er kommet på bedre tanker, og snakk om hvordan dere kan få et bedre samarbeid. Du bør jo være litt på tilbudssida når det er hun som har ansvaret og hele byrden til vanlig. Det er lett å sitte 8 timer unna og sabotere. Med hvilken rett mener du egentlig at du kan bestemme hvor de skal oppholde seg...? Anonymkode: 391c6...e93
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #3 Skrevet 7. april 2018 Dere er begge egoister som forsøker å straffe hverandre ved å bruke barnet (nekte pass, stoppe samvær...). Kom dere på familievernkontoret, voks opp, slipp de såre følelsene, og lær å samarbeide så det lille mennesket dere skal oppdra får det bra. Hennes og dine behov er ikke viktige, men det barnets. Anonymkode: 5a316...fbf
Anniedoug Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 Du har ingen grunn til å nekte de å reise på ferie i utlandet så det er bare tull av deg å nekte sønnen din å få pass. At du nekter kan bli brukt som begrunnelse for å ta fra deg foreldreansvaret og er ofte eneste måte mor kan få på plass pass. Det er god sjanse for at hun får medhold. Så du får vurdere da - er det så viktig å nekte mor og sønn å dra på ferie at du vil risikere å miste din del i foreldreansvaret?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 Hvorfor trenger barnet pass? Skal han til "syden" eller Danmark ? Eller skal han besøke kjæresten til exens hjemland i Østen ? Ikke straff barnet ditt. Dårlig gjort. Anonymkode: 50ce9...a9d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 Vokse opp ville være en god begynnelse, enten du troller på nett eller faktisk er så tett som du beskriver. Anonymkode: c2578...93d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 Pass får hun uansett, det tar bare lenger tid når du er vanskelig Hun vil nå si til politiet at du nekter barnet pass, da skiver politiker til deg og ber deg begrunne hvorfor. Om du da skriver at du vil hvite hvor barnet et til enhver tid og det er grunnen ler politiet og tenker, for en idtot, også får de pass uten ditt samtykke. Du får flytte nærmere barnet og besøke det oftere, og slutte oppføre deg som en idiot Anonymkode: 1ce1e...44a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå