Gå til innhold

Råd til videreutdanning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en student på videregående skole og har ambisjoner om å studere medisin i Oslo. Jeg har hørt historier om folk som ikke klarer å komme inn på studiet, da de bommer med noen få poeng, men de tar 1 år i noe annet og ender plutselig opp i medisinutdanning. Jeg lurte på om hvordan dette kan være mulig, da forskjellen mellom førstegangs- og ordinærvitnemål er ganske stor.

Takk på forhånd!

VGS elev

Anonymkode: ee788...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei!

Jeg er en student på videregående skole og har ambisjoner om å studere medisin i Oslo. Jeg har hørt historier om folk som ikke klarer å komme inn på studiet, da de bommer med noen få poeng, men de tar 1 år i noe annet og ender plutselig opp i medisinutdanning. Jeg lurte på om hvordan dette kan være mulig, da forskjellen mellom førstegangs- og ordinærvitnemål er ganske stor.

Takk på forhånd!

VGS elev

Anonymkode: ee788...711

Dersom snittet går litt ned fra ett år til et annet, så kan det være nok for enkelte. Så lenge man ikke har tatt opp fag og er under 21(?) år er det fortsatt førstegangsvitnemålet som gjelder.

Anonymkode: d54a3...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom snittet går litt ned fra ett år til et annet, så kan det være nok for enkelte. Så lenge man ikke har tatt opp fag og er under 21(?) år er det fortsatt førstegangsvitnemålet som gjelder.

Anonymkode: d54a3...99b

Jo, men problemet er jo at snittet har steget hvert år i de siste par årene, så tror ikke at det er tilfellet for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fotballfanatiker skrev:

Jo, men problemet er jo at snittet har steget hvert år i de siste par årene, så tror ikke at det er tilfellet for dem.

De ventet ikke bare ett semester da? Litt lavere på opp vår.

Anonymkode: d54a3...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De ventet ikke bare ett semester da? Litt lavere på opp vår.

Anonymkode: d54a3...99b

Nei, de kom ikke inn i vår opptaket det ene året, men kom inn i neste års vår opptak, ut ifra det jeg har hørt.

Anonymkode: ee788...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de kom ikke inn i vår opptaket det ene året, men kom inn i neste års vår opptak, ut ifra det jeg har hørt.

Anonymkode: ee788...711

Da får du spørre dem selv.

Anonymkode: d54a3...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...