Gå til innhold

Min datter er døv på høyre øre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så idag har vi fått konstantert at min datter på 5 år er døv på høyre øre. Merker jeg er veldig lei meg, men også litt forbannet. Jeg tenker mye om det er medfødt eller om dette kunne vært forhindret. Hun hadde masse ørebetennelse som barn. Vi var på gjentatte kontroller hos øre nese hals hvor de fant masse vann i mellom øre. Når hun var 2 år ble vi satt opp til operasjon. Vi dro for å operere og legen tittet på henne, og sa nei det ser så fint ut. Hun trenger ikke operasjon. Vel nå 3 år etterpå er hun døv på et øre, og jeg sitter med mange spørsmål. Kan det ha kommet av at hun ikke fikk denne operasjon?

Når situasjonen nå er som den er. Hvem er de flinkeste i Norge på øreproblematikk? De beste av de beste? 

Tusen takk for alle svar. Håper noen der ute har noen råd eller kanskje har vært i lignende situasjon.

Anonymkode: bc24a...f20

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så idag har vi fått konstantert at min datter på 5 år er døv på høyre øre. Merker jeg er veldig lei meg, men også litt forbannet. Jeg tenker mye om det er medfødt eller om dette kunne vært forhindret. Hun hadde masse ørebetennelse som barn. Vi var på gjentatte kontroller hos øre nese hals hvor de fant masse vann i mellom øre. Når hun var 2 år ble vi satt opp til operasjon. Vi dro for å operere og legen tittet på henne, og sa nei det ser så fint ut. Hun trenger ikke operasjon. Vel nå 3 år etterpå er hun døv på et øre, og jeg sitter med mange spørsmål. Kan det ha kommet av at hun ikke fikk denne operasjon?

Når situasjonen nå er som den er. Hvem er de flinkeste i Norge på øreproblematikk? De beste av de beste? 

Tusen takk for alle svar. Håper noen der ute har noen råd eller kanskje har vært i lignende situasjon.

Anonymkode: bc24a...f20

Har ikke så mange råd å komme med, men har selv kun 3% hørsel på venstre øre etter en ulykke da jeg var syv år. Vil bare si at dette er noe jeg lever helt fint med, og har lært meg hva som funker og ikke funker for min del. Man lærer seg blant annet å sitte med «det gode øret» til, og så syns jeg det er ganske flott med tanke på at jeg hater smatting, når jeg sitter med noen jeg vet smatter setter jeg meg bare med det «døve» øret til ;)

Skjønner det er leit som mor å få denne beskjeden, men prøv å tenke at dette ikke er verdens undergang. Om du vil ta saken videre med pasientombudet kan det være lurt å starte nå, om det har skjedd en feil her er det jo greit å få vite, også med tanke på behandling av pasienter med samme problematikk i fremtiden.

Anonymkode: 3c31b...a11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...