Gå til innhold

Fortalt noe jeg ikke burde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp. Har fortalt en person at jeg er skeptisk til barnevernet og deres metoder å håndtere saker. Jeg sa vel ikke at jeg var direkte redd bv, men jeg sa at jeg var bekymret for å få en melding på meg som ikke er sann. At noen melder på falskt grunnlag bare for å være slem (kjenner ei som ble meldt inn på hevn). 

Denne personen virket til å misforstå meg totalt. H*n begynte å mistenke at jeg virkelig hadde grunn til å frykte barnevernet noe jeg altså ikke har, og det har jeg også sagt ifra om. 

For å forklare litt til dere, jeg er skeptisk til barnevernet pga alle de negative historier man leser om på nettet, og man vet ikke alltid hva man skal tro. Spesielt når kritikk mot barnevernet har kommet i aviser. 

Vi snakker ikke sammen lenger og jeg lurer på om hva hvis denne personen meldte i fra til bv om at jeg er redd dem? Føler meg egentlig som en idiot som delte mine tanker med personer jeg egentlig ikke har noe med å gjøre men sånn er det nå, kan ikke ta det tilbake. Hva tenker dere? Burde jeg være bekymret for å ha fortalt dette eller skal jeg la det ligge?

Anonymkode: 3ebe9...7df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør fortsette å snakke om dette tema med behandleren din

Anonymkode: 6a0e0...a70

Skrevet

Jøyemeg!

Anonymkode: 1a414...152

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør fortsette å snakke om dette tema med behandleren din

Anonymkode: 6a0e0...a70

Dette. 

Du har skrevet minst tre tråder om emnet her på dib. Hvis du nå begynner å tjate om temaet også med venner og kjente, må du jo forstå at de tror du har rablet. Det vil du nok ikke flagge så høyt, vel? 

Anonymkode: 0d7d5...7fc

Skrevet

Eh javel 

Skrevet

La det ligge. Det er vel mange som er redd for å få bekymringsmelding på seg uten grunn. 

Skrevet

Blir ikke det feil å rakke ned på vedkommende bare fordi han/hun har laget flere tråd om samme tema? So what liksom?

Skrevet

Du vil fremstå enda mer paranoid om du gjør mer ut av det. Du fremstår nok allerede godt over i snodig når du snakker om temaet.

Anonymkode: 1e603...86d

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vil fremstå enda mer paranoid om du gjør mer ut av det. Du fremstår nok allerede godt over i snodig når du snakker om temaet.

Vi snakket om temaet som var studierelatert. Jeg sa ikke dette ut av det blå liksom 

Skrevet

Er man rar og paranoid hvis man snakker om barnevernet?

Skrevet
7 minutter siden, catla skrev:

Ikke nødvendigvis nei. Men hvis man i ettertid frykter at en kan bli meldt grunnet en samtale om bv, ja da har man bikket langt over både rar og paranoid🙈 

Anonymkode: a4884...7cb

Skrevet
10 minutter siden, catla skrev:

Som et generelt tema, nei, selvfølgelig ikke. Hvorfor skulle man være det?

På måten hi gir uttrykk for; ja, jeg synes hun fremstår med en svært underlig måte å reflektere rundt temaet på og til dels paranoide trekk. Det er definitivt ikke innenfor normalen å frykte at noen man en gang sa negative ting om barnevernet til skal sende en bekymringsmelding for å si at vedkommende er redd barnevernet; og at dette skal medføre vansker med en offentlig instans som jobber med ivaretakelse av barns rettigheter.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På måten hi gir uttrykk for; ja, jeg synes hun fremstår med en svært underlig måte å reflektere rundt temaet på og til dels paranoide trekk. Det er definitivt ikke innenfor normalen å frykte at noen man en gang sa negative ting om barnevernet til skal sende en bekymringsmelding for å si at vedkommende er redd barnevernet; og at dette skal medføre vansker med en offentlig instans som jobber med ivaretakelse av barns rettigheter.

Ja enig i dette, da er man ganske uheldig isåfall.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ble litt paranoid ja, fordi vedkommende mente jeg hadde en grunn for å være redd bv. Og det hjalp ikke å si at jeg ikke hadde det. 

Men ja. Jeg er også litt enig i dette. Men feil skjer også i barnevernet, så er derfor jeg sa til vedkommende at jeg er skeptisk. 

Skrevet

Få se... du er redd for at noen skal sende inn en falsk bekymringsmelding til BV ( du er ikke alene om det) og delte disse tankene med en kjenning. 

Og nå er du altså redd for at denne personen skal gå til barnevernet å si hva?

»Hei det er Even Nilsen som ringer. Vil bare informere om at Siri Hansen fortalte meg at hun er skeptisk til barnevernets metoder. Kanskje dere skulle tatt en titt på hjemmeforholdene?»

Er ikke sånn det funker.

Ja dette kan du trygt la ligge. 

Anonymkode: 3670b...46b

Skrevet
1 time siden, catla skrev:

Nei, men hvis man gjentatte ganger spekulerer på om en tidligere venninne misliker deg nok til å ringe inn bekymringsmelding, da trenger man aluminiumshatt på hodet. Det er blitt en tvangstanke.

Anonymkode: 0d7d5...7fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...