Gå til innhold

Dere med hunder - se her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte nylig vår første hund, her vi bor er det endel hunde eiere vi møter når vi går på tur. Men jeg ser de ALDRI med noen hundeposer, hva gjør dere egentlig etter å ha plukket opp ? Holder posen i hånda og tar dere posene med hjem og kaster der ? Kaste i neste søppeldunk eller blir naboene sure da ? Føler meg nesten litt teit der jeg går med hundedriten i posen, og aldri møter noen som gjør det samme hehe

Får hunden deres lov til å tisse på hekker i boligfelt ? Noen sa til meg at det ble ikke populært om hus eier så dette og at man skulle ikke gi hunden lov men å lære han å holde seg til en mer passende plass ? Hva gjør du ? 

Så syns jeg han varsler litt vel mye innendørs, løper hen til vinduet og bjeffer som gal flere ganger på kvelden. Og om katten vår er på utsiden og mjauer så sier hunden alltid ifra, selvom katten har katteluke og kan gå og komme som han vil. Litt irriterende med all bjeffingen inne, går det an å trene slik at det blir noe mindre ? Forventer ikke at han aldri bjeffer, bare slitsomt å skulle sprette opp flere ganger hver kveld for å prøve få han til å slutte bjeffe. 

Anonymkode: 3935c...eeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tomme hundeposer har jeg i lommen. Når jeg har brukt en pose, knytter jeg den fast til båndet, slik: jeg holder vanligvis båndets løkke rundt venstre håndledd, så griper jeg omtrent midten av båndet med venstre hånd. I den delen som dingler mellom håndledd og hånd, knyttet jeg fast posen. Kommer jeg forbi en offentlig søppeldunk kastes den der, hvis ikke så kaser jeg den når jeg kommer hjem. Det er ikke så mange som går og dingler med en hundepose her heller, men jeg føler meg ikke dum. Jeg føler meg tvert imot som Den Flinkeste I Klassen, hun som verken lar bæsjen ligge eller slenger fra seg hundeposen i naturen.

Jeg går ikke i boligfelt med hekker, men jeg hadde ikke latt hunden min tisse på hekker hvis jeg kunne unngå det. Det er ikke alle planter som tåler det så godt.

Bjeffing og varsling kan du jobbe med. Det er ikke lett, og kjefting virker ikke. Hvis du kjefter så opplever hunden at dere to "bjeffer i kor", så det forsterker bare atferden. Jeg har jobbet med en hund for å dempe bjeffing, og da lærte jeg den først å bjeffe på kommando. Så lærte jeg den et kommandoord for å stoppe bjeffingen, og da kunne jeg bruke det i andre situasjoner også. Men det er stor forskjell på hunderaser der, noen er gneldrete av natur.

Endret av Superdolly
Skrevet

Jeg tar den alltid med meg, så sant vi ikke er i skogen eller at hun går av veien i ubebodd området. I går gikk jeg og dinglet med posen og irriterte meg over alle rugene som lå lags veien i bebodd område, så det er mange som ikke tar opp etter seg :-(

Anonymkode: 01b74...192

Skrevet

Vi kaster i offentlige bosspann underveis, f.eks. ved busstopp, eller tar med hjem om det ikke er mulig. Imidlertid er hunden vår at typen som skal langt vekk fra veien før hun gjør sitt, og aller helst langt inne i skogen, og om det er et sted ingen går, plukker jeg ikke opp heller.

Anonymkode: 495a8...349

Skrevet

Ang bjeffing: sprett ikke opp og forsøk å få den til og slutte. Du blir oppfattet av hunden som om du er helt enig, her spretter vi opp og maser på. Overse den en stund å se hva som skjer 

Anonymkode: 2ce9d...5f8

Skrevet

Jeg har ikke hund selv, men passer hund noen uker i strekk noen ganger i året. Jeg kaster i første private søppelkassse. Mest fordi jeg i mange år har funnet poser i vår egen kasse, hevet av andre hundeeiere. Og så har jeg tenkt at det er slik man gjør det. 

Men heller i søppelkassa mi enn i grøfta. 

Anonymkode: 76c51...b0b

Skrevet

Why pick it up? It rots away or gets eaten by bugs, or whatever.

Anonymkode: f082f...162

Skrevet

Jeg kaster hundeposen i søppelkasser der jeg vet det bor hundeeiere eller i offentlige dunker. I verste fall blir den med hjem. 

Skrevet

Jeg er også en av de flinke som går rundt med bæsjposen.her i komunne har de ordnet med klistremerke som de synes det er greit at du kaster posen hos de,har klistret på.helt genialt så slipper du sure naboer som ikke ønsker bæsjposen i søppelt sitt.

Skrevet

Vi bor på en gård så går mest tur med hunden i vår egen skog, og da plukker vi naturlig nok ikke opp. Går vi tur utenom dette er det gjerne steder vi må kjøre til, da kaster jeg posen i den første søpla jeg finner. 

Anonymkode: 7a492...29e

Skrevet

Jeg klarer ikke forstå at folk på død og liv ikke vil ha hundeposer i søpla si. Om posen er knytt ordentlig igjen, så dritten ikke flyter rundt i kassa og du må vaske det ut, så er det da ikke noe problem...

Anonymkode: c68fd...b8a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer ikke forstå at folk på død og liv ikke vil ha hundeposer i søpla si. Om posen er knytt ordentlig igjen, så dritten ikke flyter rundt i kassa og du må vaske det ut, så er det da ikke noe problem...

Anonymkode: c68fd...b8a

Problemet er at det finnes alt for mange evneveike hundeeiere som faktisk ikke klarer knytte en pose!!!!! Jeg er drittlei folk som kaster sin dritt i mitt spann.  Det stinker! Hadde jeg sett dem som gjør det hadde jeg klikket i vinkel. Ta med dritten din hjem og smør inn ditt EGET søppelspann!!!

Anonymkode: b7044...7e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...