GĂ„ til innhold

Hvilket gulv er finest?🏠

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nr 1: fargen inneholder ikke gult. Dermed ett gulv med kald farge.

https://www.flisekompaniet.no/produkt/gulv-og-vegg/laminat-og-parkett/hoytrykkslaminat-grand-avenue-alu-la-rambla/?gclid=EAIaIQobChMIpevno7ql2gIVi08YCh39BQG9EAQYASABEgLaBfD_BwE

nr 2: fargen inneholder gult og fĂžles noe varmere /lunere.

https://www.flisekompaniet.no/produkt/gulv-og-vegg/laminat-og-parkett/hoytrykkslaminat-grand-avenue-alu-champs-elysees/?gclid=EAIaIQobChMIi_7w6Lql2gIVG5SyCh0ViASTEAQYASABEgL9n_D_BwE

Hjelp!

Å jo vi skal ha laminatgulv. Har en svindyr parkett full av riper og hakk. Orker ikke mer. Har en hun og tre barn k alderen 0-5Ă„r.

Anonymkode: c55c9...99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an pÄ farger ellers, men tror 1

Anonymkode: fb3a5...c99

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nr 1: fargen inneholder ikke gult. Dermed ett gulv med kald farge.

https://www.flisekompaniet.no/produkt/gulv-og-vegg/laminat-og-parkett/hoytrykkslaminat-grand-avenue-alu-la-rambla/?gclid=EAIaIQobChMIpevno7ql2gIVi08YCh39BQG9EAQYASABEgLaBfD_BwE

nr 2: fargen inneholder gult og fĂžles noe varmere /lunere.

https://www.flisekompaniet.no/produkt/gulv-og-vegg/laminat-og-parkett/hoytrykkslaminat-grand-avenue-alu-champs-elysees/?gclid=EAIaIQobChMIi_7w6Lql2gIVG5SyCh0ViASTEAQYASABEgL9n_D_BwE

Hjelp!

Å jo vi skal ha laminatgulv. Har en svindyr parkett full av riper og hakk. Orker ikke mer. Har en hun og tre barn k alderen 0-5Ă„r.

Jeg liker absolutt best den fÞrste! Mye lettere Ä fÄ mÞbler som passer inn, og man kan varme opp med pynt, puter, gardiner osv.

Anonymkode: bffb9...664

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer an pÄ farger ellers, men tror 1

Anonymkode: fb3a5...c99

Vi har hvitt interiĂžr og hvit kjĂžkken , alt i hvitfargen bomull. Veggene skal males, men vi bestemmer gulv fĂžrst. Lettere Ă„ male veggen senere enn Ă„ skifte gulvet 🙈.

Hi

Skrevet

Skal dere kjÞpe mÞbler ut fra gulvet dere velger, eller har dere mÞbler fra fÞr? Jeg ville nok tatt utgangspunkt i det. Jeg har nettopp fÄtt lagt dette: https://www.maxbo.no/laminatgulv-harmoni-reykjavik-oak-8mm-p2349645, og det er overraskende fint m.t.p. prisen. Det er i en kald farge, og i min leilighet der det stort sett er hvit, grÄ og blÄtoner ble den perfekt. FÞr noen sier noe om billiglaminat, alternativet var Ä male gulvet og da er nok billiglaminat likevel litt mer ripebestandig. Hadde egentlig ikke rÄd til nytt gulv, i hvert fall ikke ett jeg likte, men fant dette til 99 kr kvm pÄ kampanje.

Jeg liker personlig ikke gultoner sÄ godt, men ser jo at det passer best enkelte ganger.

Skrevet (endret)

Jeg ville lagt nummer to. Men sÄ har jeg aldri vÊrt noen superfan av disse "grÄ" gulvene heller. FÞler at de fort blir litt tamme. Vi legger gulv nÄ og har valgt et parkettgulv som likner nummer to i stue/kjÞkken/soverom. 

Endret av Julie (:
Spesifisering.
Skrevet

Nr to. Vi har grÄtt gulv og det er sÄ kjedelig. GrÄtt gulv og hvite vegger. Bah.

Anonymkode: 34803...ea7

Skrevet
1 time siden, Leeloo76 skrev:

Skal dere kjÞpe mÞbler ut fra gulvet dere velger, eller har dere mÞbler fra fÞr? Jeg ville nok tatt utgangspunkt i det. Jeg har nettopp fÄtt lagt dette: https://www.maxbo.no/laminatgulv-harmoni-reykjavik-oak-8mm-p2349645, og det er overraskende fint m.t.p. prisen. Det er i en kald farge, og i min leilighet der det stort sett er hvit, grÄ og blÄtoner ble den perfekt. FÞr noen sier noe om billiglaminat, alternativet var Ä male gulvet og da er nok billiglaminat likevel litt mer ripebestandig. Hadde egentlig ikke rÄd til nytt gulv, i hvert fall ikke ett jeg likte, men fant dette til 99 kr kvm pÄ kampanje.

Jeg liker personlig ikke gultoner sÄ godt, men ser jo at det passer best enkelte ganger.

Vi har mÞbler, hvite mÞbler i hovedsak. Sofaen er mÞrk. Tenker evt Ä male veggene i noe farger, muligens mÞrkere grÄ evt og/eller blÄ pÄ en kontrastvegg. 

Hi

Skrevet

Flere som har en mening?😂

Skrevet

Nr 2. Mye lunerere med litt gult i.

Skrevet

Har selv nr 2 i kjellerstua og er veldig fornĂžyd med detđŸ‘đŸ» Slitesterkt og flott gulv😊

Anonymkode: 58bd9...5cf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har selv nr 2 i kjellerstua og er veldig fornĂžyd med detđŸ‘đŸ» Slitesterkt og flott gulv😊

SÄ flott Ä hÞre. Tror vi gÄr for dette. Syntes kanskje det andre ser litt kaldt ut.  Hi

Skrevet

Ville gÄtt for nr 2. Tror nr 1 vil gÄ av moten snart. Nr 2 er litt mer tidlÞst. 

Anonymkode: f714f...fb0

Skrevet

Jeg ville gÄtt for nr.1 

Alt med gult i er det vanskligere Ä finne mÞbler til, plutselig ser det veldig gult ut om en fÄr «feil» farge til. 

Anonymkode: 87859...bb7

Skrevet

Nr 2. Mye lunere. GrÄtt er over middagshÞyden og pÄ vei ut. Dessuten gir den et kaldt inntrykk.

Anonymkode: 0b18b...4fb

Skrevet

Jeg ville gÄtt for nr 1. Mye enklere Ä fÄ mÞbler og tilbehÞr til Ä se fint ut enn gulv med gult i. 

Vi har sÄnt gulv: 

image.jpg

Anonymkode: baa80...369

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nr 2. Mye lunere. GrÄtt er over middagshÞyden og pÄ vei ut. Dessuten gir den et kaldt inntrykk.

Anonymkode: 0b18b...4fb

Ja helt enig. Nr 1 er utrolig fint, men syntes det fÄr litt blÄtt i seg i dagslys. Ikke mye men litt. Det andre er varmt i fargen, hÄper bare ikke det blir for gult. Det ser ikke spesielt gult ut alene men spent pÄ ett helt rom..

hi

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er gulvet i forhold til gulfarge? Ser det veldig gult ut?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er gulvet i forhold til gulfarge? Ser det veldig gult ut?

Nei, jeg synes ikke det er spesielt gult. Liker veldig godt fargen - lun og fin đŸ‘đŸ»

Skrevet

Nr 1. Vi renoverte nÄ og sjekka aaaaalt av gulv. Endte pÄ noe ganske likt den fÞrste og kunne ikke tenkt meg noe annet. 

Anonymkode: 656a4...a0f

Skrevet

Nr. 2 er klassisk og tidlÞst, nr. 1 er in, og pÄ vei ut... 

Jeg ville valgt et tidlÞst gulv, og valgt veggfarger deretter. Gulv er en langtidsinvestering. 

Anonymkode: 9ab7f...77e

Skrevet

Om du har mye rent hvit, vil gulv nr 2 bli ekstra gult. Om du har mye hvit/m gulttone pÄ interiÞr vil gulv nr 1 framheve gulfargen i alt rundt. Vert Ä tenke pÄ :) 

Jeg har grÄtt gulv, sÄ mÄ hele tiden holde meg unna mÞbler med gultone i, slik som fargen bomull osv. 

Anonymkode: 33a86...a1f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du har mye rent hvit, vil gulv nr 2 bli ekstra gult. Om du har mye hvit/m gulttone pÄ interiÞr vil gulv nr 1 framheve gulfargen i alt rundt. Vert Ä tenke pÄ :) 

Jeg har grÄtt gulv, sÄ mÄ hele tiden holde meg unna mÞbler med gultone i, slik som fargen bomull osv. 

Anonymkode: 33a86...a1f

Takk. Jeg har egentlig bare tenkt at gulv nr 1 kan gjÞre sÄ lister og dÞrer ( i fargen bomull) ser skitten ut. Men det er jo helt sant, bÄde kjÞkkenet mitt er i bomull, det samme er vel bÄde spisebord m/stoler, stuebord og tvbenk! Takk for tips, det hadde jeg ikke tenkt pÄ.

hi

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nr. 2 er klassisk og tidlÞst, nr. 1 er in, og pÄ vei ut... 

Jeg ville valgt et tidlÞst gulv, og valgt veggfarger deretter. Gulv er en langtidsinvestering. 

Anonymkode: 9ab7f...77e

Takk for svar. Mulig grĂ„tt gulv er pĂ„ vei ut ja, ikke helt oppdatert der jeg 😊.

Hi

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nr 1. Vi renoverte nÄ og sjekka aaaaalt av gulv. Endte pÄ noe ganske likt den fÞrste og kunne ikke tenkt meg noe annet. 

Anonymkode: 656a4...a0f

Nydelig gulv ja. Godt dere er fornĂžyde.

hi

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...