Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 I de fleste tilfeller jeg har sett av eldre par er at mannen oftere er den som holder seg best og friskere lengst, og gjerne overlever kona. Hvorfor er det slik? Anonymkode: 5a846...21b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 Statistisk sett er det jo slik at kona overlever mannen. Kvinner lever litt lengre. Og fra eldre par jeg har møtt, helt anekdotisk og derfor poengløst, så har mennene blitt borte først. Ikke kan jeg se noe spesielt system i at noen eldes bedre eller verre heller. Min bestemor levde lengre enn min bestefar. Hun holdt seg pent utseendemessig, han ble overvektig og "gubbete". Min mormor levde lengre enn min morfar. Han holdt seg bra, men ble plutselig syk med kreft og døde. Hun har all verdens plager og holder seg ikke så bra, men hun lever! Tror ikke du kan analysere så mye ut i fra noen du har kjent. Det kan ikke jeg i alle fall. Anonymkode: b3af3...380
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 De gjør jo ikke det. De fleste kvinner lever lengre enn menn og tåler dermed bedre å bli gamle. Anonymkode: 746de...947
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 Er det ikke bra at når man først skal tabbe seg ut med en litt dum iakttagelse så skjer det anonymt? Anonymkode: fbf7f...64e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #5 Skrevet 6. april 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: I de fleste tilfeller jeg har sett av eldre par er at mannen oftere er den som holder seg best og friskere lengst, og gjerne overlever kona. Hvorfor er det slik? Anonymkode: 5a846...21b Det er vel det mest skrullete og faktafornektende eksempelet på svogerforskning jeg har hørt! 😂😂😂 Menn dør tidligst i alle land over hele verden. Men hvorfor de 5 parene du kjenner ikke har hatt det sånn, hvorfor er det slik...? Tja, si det. Flaks? Anonymkode: df93a...544
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #6 Skrevet 6. april 2018 Snakk for deg selv. Jeg blir bare finere. Anonymkode: 0c4cf...28a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #7 Skrevet 6. april 2018 Statistisk sett så tar du jo feil. Jeg holder en knapp på at du vurderer folk med en internalisert misogynistisk holdning. Det forventes nemlig at 60 år gamle menn ser ut som 60 år gamle menn. Det er greit at de har grått hår, litt mage og rynker. 60 år gamle kvinner forventes å se ut som en ungdommelig kvinne på 45. Ikkje fordi vi ikke vet at det ikke stemmer, men fordi kvinner vurderes på utseende på en annen måte. Derfor vil kvinners aldringstegn gi negative reaksjoner. Anonymkode: e1e03...e1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå