Bondeton Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 Var på UL igår og der fant jordmor dessverre ikke noe tegn til liv. Har blitt satt opp på time på sykehuset idag, og lurer litt på hva jeg kan vente meg med tanke på medisinsk abort. Jeg er egentlig 11+3 uker på vei, men fosteret hadde vært dødt siden uke 8. Jeg er egentlig ikke så redd for smertene som evt måtte komme, men har sykehus skrekk, og håper virkelig jeg får være hjemme å gjøre det. Syns det er grusomt nok å ha mistet, om jeg ikke skal måtte være i (for meg) utrygge omgivelser på sykehuset. Noen som har erfaringer å dele?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 Jeg har gjennomgått 8 spontanaborter, alle mellom uke 6 og 11, og alle hvor jeg har gjennomført medisinsk abort hjemme. For min del har det gått «fint». Det er svært vondt og en psykisk påkjenning, men hvor tøft det er kommer helt an på den enkelte. Vi har alle forskjellige forutsetninger for å takle slikt. Derfor synes jeg det har liten hensikt å gå inn på hvordan dette opplevdes for meg annet enn å si det jeg har sagt allerede. Mitt råd er å benytte tiden du er hjemme og gjennomgår dette til å virkelig kjenne på sorgen og følelsene, og tillate deg å «ta ut alt» akkurat der og da. Det hjalp i alle fall meg til å komme videre etterpå, og ikke la de spontanabortene ta over livet mellom hver graviditet. Om du skjønner hva jeg mener. Beklager at du må oppleve dette. Det er ikke noe gøy, men dessverre en av livets realiteter for noen av oss. ❤️ Anonymkode: 26149...da8
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 Vil bare sende deg en klem. Så vondt 💜 Anonymkode: b1bec...df4
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 folk reagerer veldig forskjellig.. jeg vil nok ha gjort d på sykehus, men det er fordi jeg reagerer KRAFTIG på de abortpillene. Trenger ikke gjelde deg Anonymkode: 07578...433
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #5 Skrevet 6. april 2018 Jeg hadde en ma, omtrent samme som deg. Fikk paralgin forte og abortpiller hjem. Ikke mye gøy, men glad jeg ikke var på sykehuset. Kranglet meg til sjekk for å se at alt kom ut, det hadde det ikke. Ny runde, da kom resten ut. Anonymkode: 6b339...12d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #6 Skrevet 6. april 2018 Ta imot all smertestillende du kan få! For meg var det veldig vondt, men har forstått at det er ulikt fra person til person. Det er knalltøft å gå gjennom, men man kommer seg gjennom det på et vis. Håper at det ikke blir altfor smertefullt for deg og at du kommer deg greit gjennom sorgen og snart er gravid på nytt. ❤️ Hilsen en som har mistet ni ganger, men nå ser ut til å lykkes Anonymkode: 75a23...44b
Bondeton Skrevet 8. april 2018 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2018 Takk for oppmuntrende ord:) Jeg har nok vært "heldig", for selve aborten gikk relativt smertefritt. Var over på et par timer. Tok bare en smertestillende, og dagen etter var jeg helt fin, var oppe i trekket og sto på slalom hele dagen. Det var godt å komme seg ut å tenke på noe annet. Er veldig glad jeg fikk være hjemme, hadde en "fin" kveld om det går an å si, var sammen med mann og barn, så på tv og slappet av. Vet jeg hadde gått i kjelleren om jeg skulle vært på sykehuset med ukjente rundt meg, men vi er jo alle forskjellige. Nå håper jeg at systemet kommer fort igang igjen, slik at vi kan begynne å prøve igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå