Gå til innhold

Konfirmasjon, hvor mye gir dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har konfirmant nå i mai. Hvor mye/hva gir dere i gave i tillegg til selskap?

Anonymkode: 65341...72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde i fjor, han fikk båt som hadde en verdi på ca 20.000

Har jente neste gang og hun vil ha bunad, så da blir det gaven hennes. Sølv må hun spare litt til selv også da, og får litt til bursdag og jul året før konfirmasjonen 

Anonymkode: baf39...226

Skrevet

Jeg er veldig usikker. Bunad får hun, hun arver en fra min familie og lillesøster overtar oldemor sin når hun dør (lever hun når hun konfirmeres så bruker hun den på dagen, men oldemor skal få lov å bruke den så lenge hun lever (ser ikke for meg at hun lever i så mange år til, hun er gammel )

Jeg vet ikke hvor mye jeg skal gi, for ett halv år siden va jeg samboer og hans barn fikk 5000kr av hver forelder så hadde planer om å gi det samme så alle fikk det samme. Nå err situasjonen en annen så jeg vet ikke helt hva jeg skal. Skal ikke skryte av at økonomien er veldig bra, men kan gi mer nå. Vurderer 5000kr og kjøpe resten av de søljene hun mangler. Det er øredobber, ring og bare noen småting tror jeg. 

Faren menet vi skulle gi gave sammen, greit nok for meg men han virrer frem og tilbake. Først var det gave til 50000kr og igår var det noe til 2000kr så igår sa jeg at jeg gir gave alene. Han er ett kapittel i seg selv når det kommer til gaver. Han gir ofte penger i bursdag, men når bursdagen er ferdig og han skal gå så samler tar han tilbake pengene og ungene ser de ikke mer. Vi har bare gitt opp, så unegne har lært seg å ønske seg ting og ikke penger fra han og hans familie. 

Anonymkode: d7187...6e0

Skrevet

Hvis dere ga 5000 til ett barn for et halvt pr siden bør dere gi det samme til barnet som konfirmeres nå!

Spiller liten rolle om den økonomiske situasjonen har endret seg. 

Anonymkode: f2c1d...3f9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dere ga 5000 til ett barn for et halvt pr siden bør dere gi det samme til barnet som konfirmeres nå!

Spiller liten rolle om den økonomiske situasjonen har endret seg. 

Anonymkode: f2c1d...3f9

Når jeg gikk på barneskolen brukte vi mye tid på å lese historier og svare på spørsmål fra den. For at vi skulle få med oss det vi leste.

Om du leser HI, så står det at hun var samboer for et par år siden og samboers barn fikk da 5000 fra hver av foreldrene sine. Slik forsto jeg det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...