Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #1 Skrevet 5. april 2018 Ja du leste rett ... hvordan kan jeg roe meg ned ? Jeg har 1 barn med eksen min og vi gikk fra hverandre for få 2år siden pga en hendelse som gjorde at jeg ikke kunne leve med han. Utroskap var aldri i tankene mine da vi levde sammen og jeg elsket han . Iløpet av disse 2årene som vi har levd fra hverandre så har han forsøkt å få meg tilbake, men måten han forsøker det på er ved å trakassere meg... han skriver flere sms om dagen om hvor ekkel jeg er osv osv . De gangene jeg har forsøkt sånn smått med han igjen så har jeg lengtet etter en annen mann . Så har jeg avbrutt det med eksen, utforsket følelser med den mannen jeg tenkte på, men så blir jeg lei så fort vi hat hatt sex.... dette har skjedd 3 ganger nå med 3 forskjellige menn . Jeg er med han tredje nå, og han er vel så og si drømme mannen , men jeg er lei av han etter måneder og nå savner jeg eksen . Hva i helvete er galt med meg ?:( Anonymkode: 5bd57...07f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #2 Skrevet 5. april 2018 Jeg vil tro en del av deg liker at eksen fremdeles vil ha deg tilbake, at han er såpass agressiv? Eller er det at du ble så psyket ned av ham at du fremdeles lar ham kontrollere deg? Eller at du kanskje tror du ikke fortjener noe bedre enn ham? Jeg ville gjort to ting. Det første er at du må gjøre det HELT klart for din eks at du fra og med NÅ ikke kommer til å kommunisere med ham om noe annet enn barnet dere har sammen. Jeg synes du skal ta noen timer på fvk sammen med ham, og ta opp det at han trakasserer deg (ikke si på forhånd at du vil ta det opp, ta det på fvk), at dere heretter må samarbeide om barnet og samvær, men at forventer at han ikke kontakter deg på annen måte, at dere holder dere til skriftlig kommunikasjon om barnet. Om dere ikke har veldig tydelig samværskontrakt, eller om den dere har ikke blir fulgt opp av ham, sørg for at dere får en ny skriftlig avtale om samvær. Om dere har en privat bidragsavtale, sørg for å endre dette til å gå gjennom Nav, da kan han ikke manipulere deg økonomisk med bidrag. Før dere får time til fvk synes jeg du skal sende ham en melding hvor du skriver noe slikt som: "Nå er det to år siden det ble slutt mellom oss. Dette er det på tide at du aksepterer. Vi må samarbeide ang. barnet vårt, men utover det som er nødvendig kommunikasjon rundt barnet og samvær så ønsker jeg at du ikke tar kontakt med meg på noen måte. Du må akseptere at det er slutt og at jeg ikke ønsker noe mer kontakt med deg enn det at du er far til vårt felles barn. Hvis du ikke respekterer dette anser jeg det som trakassering, og da må jeg gå videre med saken. Ikke lag noen flere problemer, aksepter at det er slutt mellom oss og at jeg ikke ønsker å ha kontakt med deg utover det som må til pga. barnet vårt. Jeg forventer at du slutter å trakassere meg og slutter å kontakte meg og at du holder det meste av kontakt om barnet skriftlig via mail eller sms." Du må rett og slett sette grenser for deg selv. Hvis du ikke gjør det lar du den dritten ødelegge livet ditt. Ikke tillat ham det, spesielt ikke nå som du har møtt en mann du virkelig liker og som er en god mann! Det andre jeg synes du bør gjøre er å kontakte en psykolog for å bearbeide det du har gått gjennom med din eks. Du har levd med trakassering fra ham i to år, det gjør noe med deg. Du trenger å få tilbake troen på deg selv, du trenger hjelp til å greie å stå mot ham og sette grenser for deg selv! Anonymkode: be09a...819
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå