Gå til innhold

12-13 åringer og paradise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i en tråd om leggetid at også paradise hotell er nevnt. 

Og at en del hevder 13 åringen aldrig har hørt om det og andre at de ikke får se det.

Vel her vi bor er det noa de fleste jentene i 7 og 8 trinn ser. 3 skt 7 kl og 3 stk 8 kl. 

De ser andre reality serier, og det regereres til da deltagerene var på paradise hotel, som farmen og petter pilgård, camp kulinaris med audun og kristin, masterchef, skal vi danse. Staysman.....

Og tv 3 reklamerer for serien i svært god tid før premiære.

Skjønner godt at unge jenter blir fasinert og nyskjerrig jeg. 

Jeg kjenner 7 trinn best, og langt de fleste har viafree eller viaplay på padden. Så de som ikke går lov å se det hjemme på stua ser det på padden, hos venner, på ukesarkiv osv. 

Og jo mer vi sier nei, jo mer spennende fremstår det jo. 

Hjernedød tv...?? Ja definitivt, men jeg ser hvorfor og hvordan jentene oppdager og fasineres av fenomenet paradise hotell. 

Anonymkode: 40d76...e1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår egentlig ikke problemet, er 13 åringen voksen nok til å se det, hvorfor ikke? Er ikke slik programmet var i begynnelsen , ikke sex og eller mye løssluppenhet. 

Anonymkode: 55629...f5e

Skrevet

Fin måte å lære barna hvordan de IKKE skal bli da, om ikke annet.

-i en verden full av Kardashians, vær en Diana- 

Anonymkode: ba6b4...4a4

Skrevet

Her får hun se på Farmen, men ikke på Paradise Hotel. Det vil hun heller ikke se på. Vi følger også med på Skal vi danse.

Jeg kjenner ingen barn eller ungdom som ser på Paradise hotel, det sendes vel alt for sent på kvelden.

Skrevet

Her ser ungene på det for å skjønne hva vennene snakker om og ikke føle seg helt utenfor. De får ikke se det når det går på tv, det kræsjer med legging men de ser det på andre måter til andre tider av døgnet. Jeg kan vel si jeg er heldig, for ed sitter ofte og spoler seg igjennom, de vil bare få ett lite innblikk i hva vennene snakker om. Jeg skjønner de vil se for å ikke føle seg utenfor. 

Faktisk så syns jeg ikke paradise er så mye værre eller bedre enn mye annet som vises på tv til alle døgnets tider for tiden. Kardashian eller hva de heter, har mye som jeg ikke vil ungene skal se eller ta etter feks. Jeg setter meg ned for å se på når de ser, for da kan jeg ta diskusjonen med ungene om hva de syns om det de ser. Kropp, slanking, penger, merkeklær, holdningerr osv. Jeg vet de ser dette, uansett om jeg sier nei hjemme så da velger jeg heller at de kan se og jeg kan ta diskusjonene med de. Det nytterr ikke å si nei, sperre ting og tang vi har hjemme for de finner uansett en måte å se det på. 

Anonymkode: e3479...eb7

Skrevet

Da jeg var 13 så jeg på hotell Cæsar. Var ikke så mye bedre det. Min 13 åring har begynt å se på det nå etter et par år med mas. Har inntrykk av at det er alt de snakker om. Men så lenge de er enige i at det er hjernedødt så får det være greit. 

Anonymkode: fa3a1...8a9

Skrevet

Nå høres jeg ut som jeg er 205 år gammel, men vi har sluttet helt å se TV. Bortsett fra NRK er det bare søppel. Sveipet gjennom kanalene i går, og mistet troen på fremtiden. Blir faktisk glad for at tenåringene heller spiller Fortnite. 

Anonymkode: ef75e...a68

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå høres jeg ut som jeg er 205 år gammel, men vi har sluttet helt å se TV. Bortsett fra NRK er det bare søppel. Sveipet gjennom kanalene i går, og mistet troen på fremtiden. Blir faktisk glad for at tenåringene heller spiller Fortnite. 

Samme her. Jeg tror ikke barna mine på 6 og 4 har noe forhold til vanlige TV-kanaler. Jeg tror ikke de vet hva det er. 

Vi har Apple-TV da. Så vi kan se litt programmer her og der, men vi ser aldri på TV. Tror ikke noen av de vi kjenner gjør det heller. Folk ser på serier, men ikke mange som ser reality-TV av de vi omgås. Skal vi danse, Idol, Farmen, Paradise... Det er liksom forrige generasjon har jeg inntrykk av....

Anonymkode: fc148...3b1

Skrevet

Jeg synes det er mye bra på tv. Jeg ser mye på dokumentarer og debattprogrammer. Barna, spesielt eldste liker godt Animal planet.

Hvis du synes Fortnite er bra...ja, da har vi ikke mye å diskutere. Hvis du for eksempel synes skyteI/drepespill er bedre kvalitet enn for eksempel dyreprogrammer, sport mm for en tenåring.

Anonymkode: ad02f...b8d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er mye bra på tv. Jeg ser mye på dokumentarer og debattprogrammer. Barna, spesielt eldste liker godt Animal planet.

Hvis du synes Fortnite er bra...ja, da har vi ikke mye å diskutere. Hvis du for eksempel synes skyteI/drepespill er bedre kvalitet enn for eksempel dyreprogrammer, sport mm for en tenåring.

Anonymkode: ad02f...b8d

Jeg synes Fortnite (sosial spilling med venner) er bedre enn reality-TV, ja. Barna trener mye, eldste er på juniorlandslag og yngste følger i eldstes fotspor, så jeg er overhodet ikke bekymret for et par timers spilling i uka. Vi har dessverre ikke Discovery eller Animal planet. Vi voksne ser av og til nyheter og Urix på NRK, og i påsken så vi Poirot med tenåringene. Ellers blir det Netflix de få kveldene vi velger å ha TV på. Som regel skravler vi eller leser. Reality-TV får jeg utslett av, men jeg har aldri likt intriger og renkespill. 

Skrevet

Det er da så mye mer på tv enn bare realityserier, som en kan se sammen med barn og ungdom. Her er det ikke aktuelt en gang å spille slike spill, heldigvis er hun ikke interessert i det.

Hva med naturprogram, eller Åsted Norge ?

Skrevet

Mine foreldre gav meg verken lov til å se Hotel Cæsar, Big Brother eller lignende programmer da jeg var på den alderen. Føltes det urettferdig? Ja, selvfølgelig. Var det et rett valg av mine foreldre? Ja, selvfølgelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...