Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #1 Skrevet 5. april 2018 Ja hjertelig takk til alle sammen som bidrar konstruktivt her inne Jeg har lagt ut et par spm ang hvordan å spare kroner, og da mener jeg "alle bekker små".. Jeg har som skrevet i et annet innlegg flyttet fra en mindre snill mann i utlandet og tatt med meg mine 3 barn + 1 en i magen og flyttet til dyre Norge. Jeg venter ennå, (ventet i 2 uker og har ikke time før om 2 uker) på Nav time. Jeg kom med 850 kroner på konto, fikk bo hos min mor som er ufør og heller ikke stinn av gryn. Vi satte oss ned og snakket om dette. Vi har gjort endel grep og innhugg som feks: byttet til veldig mange First Price produkter, har sånne medlemskort der det er mulig, ser på reklamer og handler det vi MÅ ha derfra. Har blitt mye mer pris bevisste, skriver opp priser, tar med kvitteringer og sparer på de. Skriver ned hva vi egentlig kunne greid oss uten. Rusler gjerne mellom butikker for å se prisforskjeller. Vi lukker dører til rom vi ikke er i, og har kunnet sku ned på mye varme og lys. Vi kaster ikke noe mat. Vi har kun handlet en gang pr uke og ikke noe vi ikke ha skrevet ned. Jeg har etter-steket mat i panne og ovn. Vi har kuttet ned på endel fjas ser jeg nå..Jo barna fikk jo masse godis til påske av fjernt og nært, så de har fått et par godiser etter middag hver dag. Jeg ser vi spiser minst 2 typer grønt hver dag. De spise 2 frukt hver dag. Vi spiser grovt og har fisk 2-3 ganger i uken. Vi lufter når det er sol ute, og slipper da inn varme og frisk luft i 20 min. Mange ting følte vi at vi kunne før jeg la inn spørsmål om diverse, men etter at vi tok oss i nakken så ser jeg at vi virkelig begge to sparer penger. Vi spiser sunnere fordi vi ikke spiser så mye ekstra tull. Jeg har en veldig gammel vogn til kommende barn men manglet hardbaggen, denne fant jeg tilfeldigvis på finn.no til veldig rimelig pris. Jeg avtalte dag for å hente det, og i samme slengen fikk jeg hentet brukt klær til barna og meg selv i det området. Jeg surfer finn.no og finner masse flott der, med litt tålmodighet Og Fetex er en gullgruve Jeg er langt unna å leve som vanlige da jeg ikke eier nåla i veggen. Men jeg har heller ikke mer enn 80 tusen i gjeld totalt på et gammelt kredittkort. Så jeg ser for meg å kunne få til noe innen en 5 års periode, både når det gjelder bil og bolig. Og siden jeg har startet å samle kvitteringer og sette ord på hva jeg kjøpte og hvorfor - måtte ha en sjokolade, men delte den opp over 5 dager. Kjøpte First Price is - men det er kun til barna, de trenger litt kos i helga. Slike type ord for å se hvor pengene går. Setter også ned ord på følelser og har satt av kun 30 min til å tenke over stressende ting hver eneste kveld. Resten av døgnet er ikke dette lov. Men kan sette det kjapt ned i skiveboka for å ta det frem på kvelden for å gå igjennom det.. Livet er nytt, og det ser lyst ut Selv for en som snart er helt alene med 4 barn Så takk for all konstruktiv hjelp og svar her inne. For meg har det vært gull verdt. Anonymkode: 47ce7...b38
amandine Skrevet 5. april 2018 #2 Skrevet 5. april 2018 Dib er veldig mye. Det er veldig mye skit, men jammen er det eksklusiv kanel også. Og kan du skille skitt og kanel er dib gull. Mange fine damer her som virkelig kan utgjøre en forskjell på så mange måter. Lykke til og gratulerer!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #3 Skrevet 5. april 2018 Jeg skrev i en tidligere tråd til deg, HI, at med dine holdninger og din styrke så vil du greie deg bra fremover selv om ting nå er veldig utfordrende. Du beviser det igjen! Ta med deg det du lærer i denne prosessen, både om slike praktiske ting og om deg selv, det vil gi deg mye videre i livet også. Masse lykke til videre! Anonymkode: fcad5...f79
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #4 Skrevet 5. april 2018 Jeg syns du virker som en veldig sterk dame! Stå på! Jeg har ikke grundig lest de tidligere trådene dine og jeg vet du har bodd i utlandet, men hvorfor kan du ikke slenge inn en søknad til NAV om sosialstønad mens du venter på timen din der? Du har vel flyttet til Norge offisielt og da har du jo rett på livsopphold i det minste? Anonymkode: f0fee...6d3
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #5 Skrevet 5. april 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns du virker som en veldig sterk dame! Stå på! Jeg har ikke grundig lest de tidligere trådene dine og jeg vet du har bodd i utlandet, men hvorfor kan du ikke slenge inn en søknad til NAV om sosialstønad mens du venter på timen din der? Du har vel flyttet til Norge offisielt og da har du jo rett på livsopphold i det minste? Anonymkode: f0fee...6d3 Jeg venter ennå på å få papirer på at de godkjenner min innvandring til Norge, så sånn jeg skjønner det har jeg ikke mulighet til å søke noe sosial stønad? Hi Anonymkode: 47ce7...b38
sug lut Skrevet 5. april 2018 #6 Skrevet 5. april 2018 Jeg er så glad for å høre at du faktisk kom deg til Norge. Stå på, du er virkelig beundringsverdig flink i dette prosjektet ditt og jeg tipper at det gir deg masse mestringsfølelse også. Heier på deg!
snowcake Skrevet 5. april 2018 #7 Skrevet 5. april 2018 Hei, jeg har mye klær etter barna (sistemann er baby) som du kunne fått om du har lyst. Hvis det er interessant, gi lyd 😊
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #8 Skrevet 5. april 2018 Er det ikke sånn at man kan få matkasse fra Frelsesarmeen også? Anonymkode: dae13...4a9
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. april 2018 #9 Skrevet 5. april 2018 Så godt å høre, du har vært superflink og sterk! Hvor gamle er barna dine hi, og hvilke kjønn? Er det noe du trenger til dem? Send meg gjerne en pm, jeg skal gå gjennom klesskapet snart og har kanskje noe å bidra med? 😊
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #10 Skrevet 5. april 2018 Siden du akkurat nå sitter helt uten rettigheter er det mange du kan søke hjelp fra, sjekk Hjelp oss og hjelpe (hvert fylke har egen Facebook-side), Frelsesarmeen osv Anonymkode: 7a2af...613
kjøllefjord Skrevet 5. april 2018 #11 Skrevet 5. april 2018 Så flott å høre at du kom det til Norge:) leste trådene dine og har lurt på hvordan det gikk med deg. Du høres ut som en klok dame og kommer til å klare deg fint! Lykke til til deg og dine barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå