Gå til innhold

Er det noen tannleger her? Evt leger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan de behandle seg selv? Eller går de til andre tannleger/leger?

Anonymkode: e7df3...f42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilogmed fastleger har fastleger 😉 

Anonymkode: 2ded9...10f

Skrevet

Vanskelig å gjøre tannlegetjenester på seg selv vil jeg tro.

Leger kan skrive ut noe medikamenter til seg selv, men alle leger har fastlege.

Anonymkode: 356d8...227

Skrevet

Interessant... Jeg hadde sikkert ikke vært fornøyd med andre enn meg selv hvis jeg var tannlege/lege 😂😂😂

Skrevet

Jeg tar litt tannstein på meg selv i speilet, men ellers trenger jeg hjelp fra kollegaer ja 😉 

Anonymkode: 9997d...b46

Skrevet

Leger skal ikke skive ut resepter på medisinbruk seg selv. 

Anonymkode: 1865f...d59

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skal ikke skrive ut resepter på medisiner til seg selv. 

Msn kan teknisk sett skrive ut enkle resepter som p-piller og antibiotika, men kotymen er å bruke annen lege. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det kan man. Som lege trenger man ikke engang resept for å kjøpe medisiner. Man viser bare ID og oppgir helsepersonellnummeret så får man kjøpt over disk. Skal man derimot ha f.eks ha B-preparater trenger man resept. Denne kan man skrive ut til seg selv. Dette blir registrert og passet på for å unngå misbruk. Blå resept er derimot ikke lov å skrive til seg selv.

Jeg er lege og behandler ofte lette tilstander selv. Kjøper prevensjon selv over disk, men får resept på allergimedisin av fastlegen min for å få det billigere. Jeg henviser ikke meg selv til spesialist. Da går jeg til fastlegen for å be om utredning hvis det trengs. Alt er uansett ikke lett å diagnostisere selv uten å ta prøver osv.

Anonymkode: 49485...21b

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det kan man. Som lege trenger man ikke engang resept for å kjøpe medisiner. Man viser bare ID og oppgir helsepersonellnummeret så får man kjøpt over disk. Skal man derimot ha f.eks ha B-preparater trenger man resept. Denne kan man skrive ut til seg selv. Dette blir registrert og passet på for å unngå misbruk. Blå resept er derimot ikke lov å skrive til seg selv.

Jeg er lege og behandler ofte lette tilstander selv. Kjøper prevensjon selv over disk, men får resept på allergimedisin av fastlegen min for å få det billigere. Jeg henviser ikke meg selv til spesialist. Da går jeg til fastlegen for å be om utredning hvis det trengs. Alt er uansett ikke lett å diagnostisere selv uten å ta prøver osv.

Ja, som jeg skrev under: man KAN men helsedirektoratet sier man IKKE BØR. Kotymen hos de fleste leger er å ikke behandle seg selv. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, som jeg skrev under: man KAN men helsedirektoratet sier man IKKE BØR. Kotymen hos de fleste leger er å ikke behandle seg selv. 

Ikke hos de fleste legene jeg kjenner fra forskjellige miljøer. Men det kommer jo selvfølgelig an på tilstanden. Som lege bør man f.eks vite at man skal være restriktiv med antibiotika og derfor ikke behandle seg selv for fort uten å ha tatt prøver. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skal ikke skrive ut resepter på medisiner til seg selv. 

Msn kan teknisk sett skrive ut enkle resepter som p-piller og antibiotika, men kotymen er å bruke annen lege. 

P-piller er jo faktisk et veldig godt eksempel på medisin som det er helt unødvendig å kontakte fastlegen for å fornye resepten.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tar litt tannstein på meg selv i speilet, men ellers trenger jeg hjelp fra kollegaer ja 😉 

Anonymkode: 9997d...b46

Takk for info 😂

Skrevet

Takk for alle svar 😄😄😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...