Gå til innhold

Rett på ivf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pcos så vet hva problemet er da jeg ikke blir gravid. Har vært hos gynekolog og de ville da sende henvisning til ivf. Men er det ikke vanlig å prøve litt andre hjelpemidler først? Som Pergotime eller andre midler for å få eggløsning?

Jeg er 30 år så føler ikke at jeg har så fryktelig dårlig tid heller. Har sykluser på alt fra 28-60 dager. Den syklusen blodprøvene ble tatt var på 50 dager og hadde da ikke eggløsning men kan jo hende jeg har det i kortere sykluser? Eller kan få det med litt hjelp.

Anonymkode: 26a8d...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare kjøre rett på med ivf? Det gjorde vi og mindre enn et år etterpå satt vi med verdens nydeligste jente i armene våre. 

Jeg var sjeleglad for at de ikke ville prøve mnd på mnd med diverse hormoner. 

Anonymkode: 8ea85...53f

Skrevet

Ta imot! Pergo og andre hormonkurer er heftige greier... økt kreftrisiko også. 

Anonymkode: 4a26f...46d

• 3 måneder senere...
Skrevet

For å få henvisning til ivf er det vanligvis en forutsetning at andre mindre invasive metoder er forsøkt. Dette både for å spare samfunnet for unødig ressursbruk, men også for å spare kvinnen for unødvendig risiko, komplikasjoner etc. Ivf er en relativt komplisert prossess som tar tid i det offentlige.  Vanligvis minst 6 mndr før man er i gang og ca 3- 4 mndr mellom hvert forsøk.  Du må gå på heftige hormonkurer samt opplever en del komplikasjoner og smerter ved egguttak. 

Jeg vil anbefale deg å gi det noen mndr med tablettkur, evt. Prøve det ut mens du venter på ivf da ca 30 % lykkes med det :)

Jeg har forsøkt det meste. Fikk eggløsning på letrozole og ble gravid etter tre kurer, men mistet i uke 7. Ble derfor IVF på meg og har en liten gutt som satt på 3. Forsøk. 

Hilsen Ada

Skrevet

Vil anbefale ivf ja :)

Anonymkode: 4dd11...e15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...