Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #1 Skrevet 5. april 2018 Alternativ 1: senga i et hjørne slik at den som ligger innerst må gå opp i senga fra fotenden, men ha plass til 2-2,5 meter garderobeskap. Alternativ 2: Senga midt på veggen slik at det blir plass til å gå på begge sider men bare plass til 1 meter garderobeskap? Det er lite annen oppbevaringsplass i leiligheten, det er en bod men den er i en annen etasje. Anonymkode: e9cc2...cff
Lille krøll Skrevet 5. april 2018 #2 Skrevet 5. april 2018 Har i hjørnet selv og har ingen problemer med å inn og ut fra fotenden.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 Det kommer jo an på hvor stort garderobeskap du trenger. Hvis du føler du trenger stort garderobeskap så er det egentlig ikke noe problem å ha senga inntil veggen Anonymkode: 46ac8...88f
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 Jeg mislikte å ha sengen intill veggen, spessielt hvis vi skulle stå opp eller legge oss til ulik tid. Det gikk jo, men viser førte jo til at vi vekket hverandre unødvendig mange ganger. Hvis det var mulig ville jeg derfor hatt sengen på midten og et skap på hver side inntil veggen i hodeenden av sengen. Jeg kunne også hatt høy seng med mye skuffer under og overskap over senga. Anonymkode: 3f5b4...a53
Leeloo76 Skrevet 6. april 2018 #5 Skrevet 6. april 2018 Jeg har (eller får når vi flytter) "verdens minste" soverom, kanskje 5 kvm. Der har jeg bygget opp senga litt inne i et hjørne (festet bjelker i veggene og lagt sponplate over) slik at jeg klatrer opp på ene siden og har oppbevaring under (to lave 60*60 skap på hjul med kurver, plastkasser til vinterklær etc. bak, 140 seng). I tillegg har jeg plass til 125 cm garderobe (kjøpte Elvarli fra IKEA for å få det litt nettere ettersom et vanlig skap delvis ville dekket vinduet). Jeg er singel, så trenger ikke tenke på at noen skal klatre over meg enn så lenge, plassen nærmest veggen er uansett min Det har kommet en ny garderobeløsning nå på IKEA, Platsa https://www.ikea.com/no/no/search/?query=platsa , du kan jo se om den passer bedre? Hvor stort er rommet, hvilken fasong? Anbefaler også denne senga: https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50249871/, ev. denne som åpnes på siden https://jysk.no/soverom/madrasser/rammemadrasser/plus/madrass-plus-b40-140x200-m-magasin for å utnytte plassen om det ikke er aktuelt å bygge opp. En meter garderobe er snaut om dere ikke har andre steder å gjøre av klærne. Jeg har 1,5 meter i dag og den er fylt til randen (men jeg har da også mye klær enda jeg går gjennom jevnlig).
Anonym bruker Skrevet 6. april 2018 #6 Skrevet 6. april 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg mislikte å ha sengen intill veggen, spessielt hvis vi skulle stå opp eller legge oss til ulik tid. Det gikk jo, men viser førte jo til at vi vekket hverandre unødvendig mange ganger. Hvis det var mulig ville jeg derfor hatt sengen på midten og et skap på hver side inntil veggen i hodeenden av sengen. Jeg kunne også hatt høy seng med mye skuffer under og overskap over senga. Anonymkode: 3f5b4...a53 Den som ikke skal opp først kan jo ligge nærmest veggen, da! 1 meter garderobe er lite, spesielt om det er lite oppbevaringsmuligheter ellers i leiligheten. Ville valgt inntil veggen. Med mindre dere er helt låst på hvilken side av sengen dere ligger på, da Anonymkode: 170c0...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå