Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #1 Skrevet 5. april 2018 Gutten på 13 glemte lommeboken sin etter gymtimen for en stund siden. E gutt i parallellklassen hadde funnet den, brukt bankkortet hans (ca 150 kroner) og slengt den fra seg på et kjøpesenter. Vi fikk kortet tilbake fordi noen på kjøpesenteret hadde funnet det og levert det til banket, som så kontaktet meg. Sønnen min ba den andre gutten betale tilbake pengene han hadde brukt, men han nekter. Han sier det ikke er tyveri så lenge han FANT lommeboken. Jeg vil egentlig kontakte foreldrene, men sønnen min vet kun fornavnet. Det er ikke så mye akkurat pengene, men når han kan være så frekk og ikke en gang ville innrømme at det han gjorde var galt, mener jeg at han trenger en oppstrammer. Hadded er kontaktet skolen? Vil liksom ikke lage noe oppstyr og problemer for denne gutten heller.... Anonymkode: ad25d...fce
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #2 Skrevet 5. april 2018 Hadde kontaktet skolen. Om dere lar være lærer denne gutten å slippe unna med tyveri. Anonymkode: d7460...45a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #3 Skrevet 5. april 2018 Tror nok jeg hadde politianmeldt det. Anonymkode: d4165...fd4
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 5. april 2018 #4 Skrevet 5. april 2018 Jeg ville tatt kontakt med skolen, uten tvil. Denne gutten må få beskjed om at han ikke kan gjøre sånt uten at det får konsekvenser.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #5 Skrevet 5. april 2018 Jeg ville ha sendt e-post til læreren til gutten min og fortalt at E i klasse xx har, og spurt om læreren har kontakt informasjon til foreldrene til gutten. Hadde tatt det opp med foreldrene, og lært min gutt noe om å ikke oppbevare pin-kode sammen med kortet eller fortelle den til andre Anonymkode: 43743...615
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #6 Skrevet 5. april 2018 Om dere er sikker på at det er han hadde jeg politianmeldt han. Men hvordan kunne han bruke kortet ? Trenger man ikke kode ? Hvordan fant dere ut hvem som gjorde det da ? Anonymkode: 49193...f2e
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #7 Skrevet 5. april 2018 Skolen har jo ikke noe med dette å gjøre da Anonymkode: 49193...f2e
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #8 Skrevet 5. april 2018 Det burde være ganske enkelt å finne etternavnet når gutten din vet hvem den andre var, men egentlig tenker jeg det var en billig måte å lære å beskytte pinkoden sin på. Han bør også ha litt at hvis han mister kortet må han sperre det umiddelbart. Anonymkode: f4ce0...f0d
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #9 Skrevet 5. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Skolen har jo ikke noe med dette å gjøre da Anonymkode: 49193...f2e Ettersom dette skjedde etter en gymtime i skoletiden, så har absolutt skolen noe med dette å gjøre jo. Anonymkode: aa8d8...1f8
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #10 Skrevet 5. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om dere er sikker på at det er han hadde jeg politianmeldt han. Men hvordan kunne han bruke kortet ? Trenger man ikke kode ? Hvordan fant dere ut hvem som gjorde det da ? Anonymkode: 49193...f2e Jeg tror kanskje ikke han hadde koden, men at han brukte det i en brusautomat der man ikke trenger kode. Vi vet at det er han fordi han selv innrømmer å ha gjort det - jeg tror han skrøt av det eller ertet gutten min med det. Anonymkode: ad25d...fce
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #11 Skrevet 5. april 2018 Ville anmeldt eller sladra til foreldrene . Han fortjener litt pes så han lærer Anonymkode: 49193...f2e
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #12 Skrevet 5. april 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Gutten på 13 glemte lommeboken sin etter gymtimen for en stund siden. E gutt i parallellklassen hadde funnet den, brukt bankkortet hans (ca 150 kroner) og slengt den fra seg på et kjøpesenter. Vi fikk kortet tilbake fordi noen på kjøpesenteret hadde funnet det og levert det til banket, som så kontaktet meg. Sønnen min ba den andre gutten betale tilbake pengene han hadde brukt, men han nekter. Han sier det ikke er tyveri så lenge han FANT lommeboken. Jeg vil egentlig kontakte foreldrene, men sønnen min vet kun fornavnet. Det er ikke så mye akkurat pengene, men når han kan være så frekk og ikke en gang ville innrømme at det han gjorde var galt, mener jeg at han trenger en oppstrammer. Hadded er kontaktet skolen? Vil liksom ikke lage noe oppstyr og problemer for denne gutten heller.... Anonymkode: ad25d...fce Anmeld. Dette må knipes i fødselen. Anonymkode: 96195...032
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #13 Skrevet 5. april 2018 Dette bør helt klart anmeldes. Politiet tar tak i slike saker for å forebygge senere kriminalitet etter at barna har bikket den kriminelle lavalder. Dette bør helt klart anmeldes - spesielt mtp. holdningene gutten viser. Anonymkode: 4ea78...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå