Gå til innhold

Micropenis barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vet man om barnet har det? Ene gutten min er fem og tissen er kanskje to cm? Dobbelt så lang når erigert? Broren på 8 har alltid hatt mye lengre, men vet jo ikke hva som er innen normalen. Hs har aldri brydd seg med å høre om dette, mener bare den vil vokse. Men han sliter med tissing for er jo knapt noe å holde i, kan ikke sitte å tisse. Hva er normalt hos femåringer?

 

Anonymkode: f91c2...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan han ikke sitte og tisse? 

Anonymkode: b605b...1d5

Da kryper den liksom inn i «magen» og det spruter litt overalt, mest framover. Blir bare en skinntull der liksom så blir ingen stråle. 

Anonymkode: f91c2...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om han har micropenis, så er det vel ikke noe hverken lege eller helsesøster kan gjøre noe med. Det er jo i tilfelle noe gutten selv må ville gjøre noe med når han blir voksen. Kan jo for alt du vet ikke plage gutten heller senere, eller at denne normaliserer seg når gutten vokser til.

Anonymkode: d63ff...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig tenker du på dette. HELT NORMALT å bekymre seg for dersom den ser unormal liten ut. Som mor vil man tenke på det uansett hvor tabu det tydeligvis er å si det høyt. 

 

Min eldste er nå 9 år. I cm er det vanskelig å si hvordan den var rundt  5års alderen, men 4cm kanskje? 

Jeg synes du skal forsøke å google micropenis + barn, og se gjennom en del bilder. Når du har gjort det kontakter du lege hvis du ikke er beroliget. 

Legen kan om ikke annet bekrefte eller avkrefte dette. Og råde deg til hvordan å snakke med han om det når han blir eldre og det evt vil være sjenerende for ham (skole, dusj, gym osv). Og om det evt finnes andre alternativ osv osv osv. Dette har leger greie på. 

 

Jeg forstår bekymringen din, og synes det er fint at du spurte. Oppmerksom mamma <3

Endret av *SommerFrisk*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalen er så vid, så vil tro din 5-åring er innenfor normalen. 

Hos voksne er en mikropenis kortere enn 7-8 cm i erigert tilstand. Siden han bare er 5 år, vil jeg tro dette går seg til. 0,6% av menn har mikropenis. 

Er ingenting å gjøre med det enda, uansett.

Anonymkode: 1eb1e...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, *SommerFrisk* skrev:

Selvfølgelig tenker du på dette. HELT NORMALT å bekymre seg for dersom den ser unormal liten ut. Som mor vil man tenke på det uansett hvor tabu det tydeligvis er å si det høyt. 

 

Min eldste er nå 9 år. I cm er det vanskelig å si hvordan den var rundt  5års alderen, men 4cm kanskje? 

Jeg synes du skal forsøke å google micropenis + barn, og se gjennom en del bilder. Når du har gjort det kontakter du lege hvis du ikke er beroliget. 

Legen kan om ikke annet bekrefte eller avkrefte dette. Og råde deg til hvordan å snakke med han om det når han blir eldre og det evt vil være sjenerende for ham (skole, dusj, gym osv). Og om det evt finnes andre alternativ osv osv osv. Dette har leger greie på. 

 

Jeg forstår bekymringen din, og synes det er fint at du spurte. Oppmerksom mamma <3

Er ikke mye barnepeniser på nett, naturlig nok. Finner ingen/få bilder å sml med. 

Anonymkode: f91c2...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville ikke jeg søkt på, nakne barn på nett er noe man av mange etiske og moralske grunner bør ta helt avstand fra. Og ikke sette seg selv i fare for å snuble over ulovlige bilder.

Ta tiden til hjelp, ikke gi gutten dårlig selvfølelse ved å fokusere på det. 

Barn vokser i ulikt tempo, og barns kroppsdeler utvikler seg ulikt. Enten går det seg til, eller så er gutten en av de få med micropenis. Uansett er det ikke noe du kan gjøre noe med, og gutten kan ikke gjøre noen korreksjoner før han er voksen.

Snakk med ham om det om og når han selv tar det opp. Ellers ha fokus på å bygge en god selvfølelse, og aksept for at vi alle har ulike kropper, og at det er en god ting!

Anonymkode: 6084c...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn på 3 har mye større snott enn mitt barn på 11. Men jeg tenker jo det sikkert endrer seg i puberteten eller når enn den begynner å vokse. Hadde han derimot hatt problemer ifht urinering som du sier, ville jeg bedt om legeundersøkelse, kanskje kan noe gjøres ifht forhud feks for det kan jo hende det er den som gjør at det spruter overalt når han sitter å tisser.

Anonymkode: bbff5...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ville ikke jeg søkt på, nakne barn på nett er noe man av mange etiske og moralske grunner bør ta helt avstand fra. Og ikke sette seg selv i fare for å snuble over ulovlige bilder.

Ta tiden til hjelp, ikke gi gutten dårlig selvfølelse ved å fokusere på det. 

Barn vokser i ulikt tempo, og barns kroppsdeler utvikler seg ulikt. Enten går det seg til, eller så er gutten en av de få med micropenis. Uansett er det ikke noe du kan gjøre noe med, og gutten kan ikke gjøre noen korreksjoner før han er voksen.

Snakk med ham om det om og når han selv tar det opp. Ellers ha fokus på å bygge en god selvfølelse, og aksept for at vi alle har ulike kropper, og at det er en god ting!

Anonymkode: 6084c...73b

Det er han som fokuserer på den. At den er mindre enn andres og at det er vanskelig å tisse uten å søle. Tisser nesten hver gang på hendene eller det spruter avgårde😩

Anonymkode: f91c2...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn på 3 har mye større snott enn mitt barn på 11. Men jeg tenker jo det sikkert endrer seg i puberteten eller når enn den begynner å vokse. Hadde han derimot hatt problemer ifht urinering som du sier, ville jeg bedt om legeundersøkelse, kanskje kan noe gjøres ifht forhud feks for det kan jo hende det er den som gjør at det spruter overalt når han sitter å tisser.

Anonymkode: bbff5...40b

Tar de bort forhuden blir det jo ikke igjen noe der. Og nei, legen vil ikke røre den siden den ikke er stram. 

Anonymkode: f91c2...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange barn har litt tykk hud rundt penis slik at det naturlige underhudsfettet skjuler en del av lengden. Dermed kan den virke kortere enn den faktisk er. Dette kan en lege undersøke, han vil strekke litt i penis samtidig som han kjenner etter skambeinet. 

Siden gutten din har problem når han tisser tenker jeg at det vil være lurt å ta kontakt med fastlegen din.

Det er mulig med hormonbehandling nå (testosteron) om gutten din faktisk er av de som har micropenis. 

Anonymkode: 8d5ea...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legesjekk..

Anonymkode: 1e43e...ada

Har vært hos legen, hun også bare blåser det bort med at den vokser og at det ikke spiller noen rolle...

Anonymkode: f91c2...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange barn har litt tykk hud rundt penis slik at det naturlige underhudsfettet skjuler en del av lengden. Dermed kan den virke kortere enn den faktisk er. Dette kan en lege undersøke, han vil strekke litt i penis samtidig som han kjenner etter skambeinet. 

Siden gutten din har problem når han tisser tenker jeg at det vil være lurt å ta kontakt med fastlegen din.

Det er mulig med hormonbehandling nå (testosteron) om gutten din faktisk er av de som har micropenis. 

Anonymkode: 8d5ea...19e

Etter det jeg har lest bør hormoner gis når de er baby? Men hvordan kommer jeg «rundt» fastlegen da? Hun vil ikke gjøre noe mer...

Anonymkode: f91c2...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er han som fokuserer på den. At den er mindre enn andres og at det er vanskelig å tisse uten å søle. Tisser nesten hver gang på hendene eller det spruter avgårde😩

Anonymkode: f91c2...546

Dette viser at han har et problem som går utover dagliglivet. Da kan du henvende deg til helsesøster eller lege med spørsmål om å få en vurdering.

Selv om at det er en ting man ikke kan gjøre noe med, så er det fint å få informasjon om en eventuell tilstand, tips til å mestre det å for eksempel gå på do og kunnskap om situasjonen.

Også er det dette med tabu. Da datteren min var baby så jeg at det var noe litt rart i skjedeåpningen. Dette så jeg når jeg vasket henne nedentil. Da jeg spurte om dette her inne ble jeg faktisk beskyldt for å være pervers som sjekket dette.. Da har det etter min mening gått alt for langt.. (fikk nesten sjokk og lurte mer på hvilken hygiene de praktiserte) Det er jo like viktig å følge med at alt er som det skal i underlivet som andre deler av kroppen. 

Kjempebra at du følger opp

 

Anonymkode: 5ec11...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk bra for menn å sitte og tisse, men om det ikke går heller med din sønn så ta det opp med legen igjen el helsesøster.

Eksen min har mikrotiss (som blir stor når den er stiv om ikke kunne vi ikke hatt sex ) og han sitter og tisser. Vet om at noen menn med lang tiss også sitter og tisser. 

Anonymkode: 5580e...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har vært hos legen, hun også bare blåser det bort med at den vokser og at det ikke spiller noen rolle...

Anonymkode: f91c2...546

Bytt lege

Anonymkode: 9412b...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snart 5 åring vil jeg tro sånn ca har sånn til vanlig:

..................................

Og ca sånn erigert:

....................................................... 

Dette er sånn ca.....om det er normalt eller ikke vet jeg ikke

 

Anonymkode: cf340...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...