Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #1 Skrevet 5. april 2018 En kollega har langt flott hår. Skikkelig flott. Problemet for min del er at det alltid lukter møkkete hodebunn av henne. Kvalmende lukt. Er et par andre som også har problemer med lukta. Så satt vi og snakket. Kom inn på hår da en annen kollega klaget over brusete hår. Da sier hun kollegaen, du må ikke vaske det så ofte, sånn som jeg. Hår er selvrensende, jeg bare skyller det i vann. Blir det ikke veldig lukt da sier den andre kollegaen. (Hun er ganske ny og jeg tror ikke hun har rukket å gjøre seg opp noen mening om lukten, så spørsmålet hennes var uskyldig nok) Nei da, bare lukt på mitt, sier hun selvsagt da. Da sier en av de andre, det lukter faktisk litt talg og hodebunn av håret ditt. Jeg valgte å forholde meg helt taus. Hun med det møkkete håret ble da drit sur på hun som sa det. Senere søkte hun trøst hos meg, og jeg måtte dessverre si som sant var at noen ganger lukter du veldig fra hodet, kanskje det hadde vært en ide å vaske det litt oftere. Jeg forsøkte å si det så skånsomt som mulig. Jeg kunne valgt å ikke si noe men siden jeg faktisk har store problemer med lukta så tenkte jeg at jeg må jo si i fra når det blir servert slik. Hva tenker dere, det var på en måte henne som la opp til dette. Jeg tenker at det var unødvendig å si noe i plenum til henne, føltes kanskje ydmykende. Jeg føler selv at jeg burde si noe da hun oppsøkte meg. Eller burde jeg bare trøstet? Anonymkode: 7b677...c71
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #3 Skrevet 5. april 2018 Hun ble nok flau ja. Men jeg syntes det er mer riktig av deg at du var ærlig, en om du bare trøstet og jatter med. En liten del av henne vil like å heller vite det. Flauheten kommer nok litt av at hun tenker «hvor lenge har de ment dette?», og kjenner litt på paranoiaen. Men det går over. Anonymkode: b6bd4...9ee
FruTusenfryd Skrevet 5. april 2018 #4 Skrevet 5. april 2018 Jeg hadde satt pris på hvis noen hadde fortalt meg dette. Kroppslukt er kanskje verre å forbedre enn håret. Jeg hadde ikke blitt sur.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #5 Skrevet 5. april 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Atte Hæ?! Anonymkode: 4d150...b7e Hva er det du ikke forstår? Anonymkode: fda95...086
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #6 Skrevet 5. april 2018 Helt greit, men overaskende for meg at noen kan lukte andres hodebunn på jobben. Hvor tett sitter dere egentlig? Anonymkode: c3408...833
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #7 Skrevet 5. april 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er det du ikke forstår? Anonymkode: fda95...086 Problemstillingen. Jeg er over 30 år da, kanskje det er der det ligger? Anonymkode: 4d150...b7e
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #8 Skrevet 5. april 2018 Jeg jobber tett med folk hele dagen og jeg har luktet de med gammel svette, klær som har blitt brukt for lenge uten å bli vasket, innrøyka folk, alt for mye parfyme, dårlig ånde osv osv, men jeg har aldri luktet at noen har ventet for lenge med å vaske håret. Jeg har sett fett hår, men aldri luktet. Det har jeg kun hørt om på dib. Anonymkode: 88588...7f9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #9 Skrevet 5. april 2018 Skittent hår lukter forferdelig. Er frisør og kan lukte det når noen ikke vasker håret godt nok. Anonymkode: 57e69...43a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #10 Skrevet 5. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skittent hår lukter forferdelig. Er frisør og kan lukte det når noen ikke vasker håret godt nok. Anonymkode: 57e69...43a Enig, det er helt grusomt. Man trenger ikke sitte spesielt tett for å kjenne lukten. Anonymkode: fda95...086
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #11 Skrevet 5. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig, det er helt grusomt. Man trenger ikke sitte spesielt tett for å kjenne lukten. Anonymkode: fda95...086 Da konkluderer jeg med at jeg aldri har vært i kontakt med noen med skittent hår. Men hår trenger man absolutt ikke vaske hver dag. For mange handler det om andre- tiltredjehver dag, andre vasker håret en gang i uken. Anonymkode: 31b53...2a5
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #12 Skrevet 5. april 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig, det er helt grusomt. Man trenger ikke sitte spesielt tett for å kjenne lukten. Anonymkode: fda95...086 Søsteren min vasker håret maks en gang i uka, samme med min bestemor og bestefar. Jeg har aldri kjent lukt fra håret deres. Anonymkode: c3408...833
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #13 Skrevet 5. april 2018 En venninne av meg vasker håret sjeldent, og innimellom kan man lukte det. Ikke veldig overveldende vondt, men det lukter litt spesielt. Hun har langt hår og synes det er strev å vaske det. Tror hun gjør det en gang i uka Anonymkode: 83692...07f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #14 Skrevet 5. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Helt greit, men overaskende for meg at noen kan lukte andres hodebunn på jobben. Hvor tett sitter dere egentlig? Anonymkode: c3408...833 De som ikke vasker håret lukter lang vei. Studerte med ei sånn. Kjente eimen usnsett hvor langt unna en satt. Svei nesten i øynene rett ved. Anonymkode: af7d2...c87
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #15 Skrevet 5. april 2018 Tenker man må ha over gjennomsnittet god luktesans for å lukte at noen man jobber med vasker håret sjeldent. Jeg kjente det på et barn jeg passet en gang, men da satt han på fanget mitt, og jeg hadde jo hodet hans nesten opp til nesa. Regner med man ikke gjør det på jobben. Men om hun lukter så mye, så er det selvsagt helt på sin plass å si det når hun faktisk tar det opp selv. Anonymkode: d90b5...7a7
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #16 Skrevet 5. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: En kollega har langt flott hår. Skikkelig flott. Problemet for min del er at det alltid lukter møkkete hodebunn av henne. Kvalmende lukt. Er et par andre som også har problemer med lukta. Så satt vi og snakket. Kom inn på hår da en annen kollega klaget over brusete hår. Da sier hun kollegaen, du må ikke vaske det så ofte, sånn som jeg. Hår er selvrensende, jeg bare skyller det i vann. Blir det ikke veldig lukt da sier den andre kollegaen. (Hun er ganske ny og jeg tror ikke hun har rukket å gjøre seg opp noen mening om lukten, så spørsmålet hennes var uskyldig nok) Nei da, bare lukt på mitt, sier hun selvsagt da. Da sier en av de andre, det lukter faktisk litt talg og hodebunn av håret ditt. Jeg valgte å forholde meg helt taus. Hun med det møkkete håret ble da drit sur på hun som sa det. Senere søkte hun trøst hos meg, og jeg måtte dessverre si som sant var at noen ganger lukter du veldig fra hodet, kanskje det hadde vært en ide å vaske det litt oftere. Jeg forsøkte å si det så skånsomt som mulig. Jeg kunne valgt å ikke si noe men siden jeg faktisk har store problemer med lukta så tenkte jeg at jeg må jo si i fra når det blir servert slik. Hva tenker dere, det var på en måte henne som la opp til dette. Jeg tenker at det var unødvendig å si noe i plenum til henne, føltes kanskje ydmykende. Jeg føler selv at jeg burde si noe da hun oppsøkte meg. Eller burde jeg bare trøstet? Anonymkode: 7b677...c71 Synes du taklet det fint. Hun har sikkert ikke vært klar over det selv. Anonymkode: 05960...0aa
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #17 Skrevet 5. april 2018 Det hender vi står ved hverandres pulter, da kjenner jeg lukten veldig godt. Ellers kjenner jeg lukten i luftdraget når hun passerer meg, eller når vi sitter ved siden av hverandre under møter. Hun lukter ikke hele tiden. Hun har veldig tykt hår så tror hun svetter mye i hodebunn. Jeg har ikke spesielt god luktesans men denne lukten er intens altså. HI Anonymkode: 7b677...c71
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #18 Skrevet 5. april 2018 Jeg synes du gjorde det helt riktig. Noen er plaget med vond lukt fra hodebunnen, og det lukter høgg! Sønnen min på 12 år har vært plaget med dette i noen år, spesielt i luesesongen. Sitter jeg på andre siden av bordet, så kan jeg kjenne det når han rører på seg, så trenger ikke å ha nesen opp i for å lukte det! Han må vaske håret +luene hver dag for å holde det borte. Husker når jeg gikk på videregående så hadde jeg ei i klassa som slet med det samme (tror det skortet litt på hygienen der i gården, da). Anonymkode: a2bba...1da
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #19 Skrevet 5. april 2018 Hun spurte på en måte, du svarte. Og på en helt ok måte. Jeg fatter ikke hvorfor folk ikke klipper seg hvis de ikke orker å stelle langt hår. Annenhver dag bør man kunne klare. Anonymkode: cdee3...510
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #20 Skrevet 5. april 2018 Synes du taklet det fint. Det finnes jo helt klart en mellomting mellom daglig hårvask og det å kun skylle håret med vann. Man trenger faktisk litt såpe innimellom for å fjerne fett og skitt. Anonymkode: cab83...d5a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #21 Skrevet 5. april 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Søsteren min vasker håret maks en gang i uka, samme med min bestemor og bestefar. Jeg har aldri kjent lukt fra håret deres. Anonymkode: c3408...833 Det kommer an på hodebunnen og hårtypen. Folk er forskjellige. Anonymkode: fda95...086
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #22 Skrevet 5. april 2018 Det er godt vi har noe å bry hodene med på jobb. Anonymkode: 9a300...dd2
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #23 Skrevet 5. april 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Da konkluderer jeg med at jeg aldri har vært i kontakt med noen med skittent hår. Men hår trenger man absolutt ikke vaske hver dag. For mange handler det om andre- tiltredjehver dag, andre vasker håret en gang i uken. Anonymkode: 31b53...2a5 Som HI skriver, så sier denne kollegaen at hun aldri vasket håret med shampo, kun skyller det med vann. Det vil si at man ikke får vekk fett. Veldig bra for håret, men det blir luktende harskt fett. En ganske sterk og slettes ikke god lukt. Anonymkode: 4bc9b...10b
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #24 Skrevet 5. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som HI skriver, så sier denne kollegaen at hun aldri vasket håret med shampo, kun skyller det med vann. Det vil si at man ikke får vekk fett. Veldig bra for håret, men det blir luktende harskt fett. En ganske sterk og slettes ikke god lukt. Anonymkode: 4bc9b...10b Jo. Hun vasker det, men ikke så ofte. HI Anonymkode: 7b677...c71
Anonym bruker Skrevet 5. april 2018 #25 Skrevet 5. april 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Problemstillingen. Jeg er over 30 år da, kanskje det er der det ligger? Anonymkode: 4d150...b7e Jeg er 40, og forstår det helt greit.. Anonymkode: b320d...82d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå