Gå til innhold

Biofar og biomor gjenforenes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg ble sammen med biofaren til ei søt, sjarmerende lita jente, så vi ingen grunn til å få fleir barn. Men nå har han mista følelsene for meg, og funnet dem på nytt hos biomora. Jeg er ikke sinna på ham, for jeg har følt lenge at forholdet vårt ikke har vært sånn som det var før. Men det er den lille jenta, hun er jo praktisk talt dattera mi også; vi har hatt 7 år på å utvikle et mor-datter-forhold som jeg ikke aner hvordan jeg skal klare meg uten!

Har jeg rettigheter til henne? Jeg har jo tatt vare på henne som om hun var min egen i så lang tid, det må vel bety noe?

Anonymkode: caf7a...f77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Troll

Anonymkode: b193e...b1b

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg ble sammen med biofaren til ei søt, sjarmerende lita jente, så vi ingen grunn til å få fleir barn. Men nå har han mista følelsene for meg, og funnet dem på nytt hos biomora. Jeg er ikke sinna på ham, for jeg har følt lenge at forholdet vårt ikke har vært sånn som det var før. Men det er den lille jenta, hun er jo praktisk talt dattera mi også; vi har hatt 7 år på å utvikle et mor-datter-forhold som jeg ikke aner hvordan jeg skal klare meg uten!

Har jeg rettigheter til henne? Jeg har jo tatt vare på henne som om hun var min egen i så lang tid, det må vel bety noe?

Anonymkode: caf7a...f77

Som om hun var din egen? Bodde hun på 100% hos deg og mannen, altså?

Anonymkode: 6e1e5...fca

Skrevet

Klart du har rettigheter! Når du har brukt så lang tid på å utvikle et mor-datter-forhold kan du faktisk adoptere henne. Biofar og biomor har sikkert mye sex i gjenforeningsperioden så de kan bare få nye barn.

Anonymkode: 986f9...6ac

Skrevet

Hvis dette er sant- har du snakket med foreldrene om dette? Om du og jenta har en nært bånd er det ikke i barnets interesse å plutselig miste deg totalt heller. Spørre om du og barnet kan fortsette å treffes, hvertfall så lenge barnet selv vil?

Anonymkode: 9199d...8d9

Skrevet

Selvfølgelig har du rett til samvær, men du må også betale barnebidrag! 

Anonymkode: 07503...c0a

Skrevet

Du har jo ingen formelle rettigheter, men det er en veldig  vanskelig situasjon, for alle de involverte.

Jeg tror du bør snakke med begge foreldrene om hva som vil være best.

Jeg har en venninne som var omtrent i din stilling der barnet fortsatte å treffe henne fast. Hun var barnevakt nr.1 og hadde barnet ofte på besøk, var en naturlig gjest i konfirmasjon osv.

I dag er det barnet voksent, men feirer for eksempel bestndig jul hos min venninne og de er minst en uke sammen om sommeren.

Anonymkode: 5006d...2b4

Skrevet

😂😂😂😂 Du er nok ett troll! Men jeg sier det likevel. Hva ER det med sånne unge overromantiske jenter som finner seg en mann med barn, overdriver sin plass, hater biomor og leker mamma 😂 I det øyeblikket far går lei av deg er du ute av barnets liv. Kanskje en ide å huske det før du skviser ut mor, kanskje hadde hun latt deg fortsette kontakten om du var real.

Sikter dette til alle urealistiske jenter som tror at å være stemor er å være mamma og at det er så romantisk, men at man må hate biomor.

Anonymkode: eaad1...20c

Skrevet

Har selv vært stemor i mange år, og når forholdet røyk så ville barna fortsatt treffe meg. (Og jeg dem, så klart!)

De dikk komme på besøk når de ville, og jeg ble en slags «tante» for dem som de kunne snakke med om det meste. Nå har de fått egne barn, og jeg er reservebesta til de.

Alfa omega her er at jeg og barnas mor hele veien har hatt et godt forhold. Vi har fortsatt det 😊

Anonymkode: 57b52...823

Skrevet

Alle som bruker ordet "biomor" er mentalt tilbakestående.

Anonymkode: e4cb5...a4d

Skrevet

Tror bilen min kjører på biomor

Anonymkode: cd72d...0df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...