Gå til innhold

Min 11-åring vil slanke seg :O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 11-årige datter sa i dag at hun vil slanke seg :o Hun er 150 cm og 38 kilo, så langt i fra feit, ikke lubben en gang!

Selvsagt sier jeg at hun er flott som hun er, at kroppen trenger mat osv, men det virket ikke som det sank inn. Noen råd?

Anonymkode: fcedb...0d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om en samtale med helsesøster på skole ? Enten for dere sammen, eller for henne alene. Om du velger sistnevnte ville jeg nok også bedt om en time selv for å få råd om hvordan man skal takle dette på best mulig måte.

Hun kan ha fått ufine kommentarer av jevnaldrende, sett noe på TV osv som har gitt henne idéen, ikke sikkert hun egentlig mener hun er for stor selv heller, men ikke et bra utsagn fra en 11-åring, hun er jo LANGT zumba overvekt!

Anonymkode: 9f6b5...c05

Skrevet

At hun veier så lite og ønsker å slanke seg, er rett og slett ikke greit. Du bør så absolutt oppsøke skolens helsesøster om dette, for det høres ut som tidlige stadier av anoreksi eller en annen spiseforstyrrelse.

Anonymkode: 17bf4...dbd

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min 11-årige datter sa i dag at hun vil slanke seg :o Hun er 150 cm og 38 kilo, så langt i fra feit, ikke lubben en gang!

Selvsagt sier jeg at hun er flott som hun er, at kroppen trenger mat osv, men det virket ikke som det sank inn. Noen råd?

Anonymkode: fcedb...0d4

Har fått høre det samme fra min datter noen ganger, for hun synes alle andre er så tynne, men foreløpig ser det heldigvis ut til at hun ikke gjør alvor av det. Jeg har snakket mye om at det ikke er viktig å være tynn, men viktig å være glad i den kroppen man har og holde seg frisk og sterk med trening og variert mat.

Anonymkode: 06b81...593

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...