Gå til innhold

Alenemor, el-bil eller vanlig bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt alene og er veldig i tvil om jeg skal ha el-bil eller vanlig bil. 

Kjører ikke så ofte langturer men ett par ganger i året kjører jeg bergen-stavanger. 

Dette blir jo den eneste bilen jeg har så det er jo viktig at den dekker behovet mitt.

Jeg vil heller ikke bruke all verdens mye penger på bildeler, ønsker å kjøpe til Max 200 000. 

Hva hadde dere valgt?

Argumenter for og imot? 

Anonymkode: 59c63...367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=117296659  Ein slik, kanskje? Billeg i drift og vedlikehald, driftssikre bilar, og med relativt romsleg bagasjerom.  Synes det er supert å ha elbil når ein bur i by, men eg ville hatt litt større batteri enn 24kwh, slik vår bil har. Då slepp du rekkeviddeangst i dei undersjøiske tunnellane når du skal på langtur Bergen-Stavanger, men du må nok sette av ein halvtime til å hurtiglade i Aksdal.

Sidan du sparar ein god del på drivstoff, bompengar og vegavgift kan du gjerne gå litt over budsjettet ditt?

Skrevet

Elbil! Hr ikke angret en dag og vi kjører langturer minst en gang i året. Lader mens vi tisser eller spiser. Ingen problem 😊

Anonymkode: 18eb1...799

Skrevet

Og vi bor på landet og har kun elbil :)

Anonymkode: 18eb1...799

Skrevet

Jeg er også alenemor og tenker på å kjøpe Nye Nissan Leaf. Dere som har peiling på el bil; vil 40kwh batteri være godt nok som hovedbil. Kjører stort sett innen bygrensen, men den må duge på noen langturer.

Anonymkode: c87c6...046

Skrevet

Vi bor på landet og har kun en Nissan Leaf (og vi er to voksne og to barn) Holder fint til vårt bruk. Skal vi på lange turer må vi stoppe og hurtiglade. Det er så og si gratis å ha elbil. Gratis på alle bomplasseringer. Å lade er også kjempebillig i forhold til bensin.

Den er veldig behagelig å kjøre. Vi kjøpte en 2013-modell pent brukt for 130 000 for noen måneder siden.

Anonymkode: 1f7c3...6d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...